این نوشیدنی خنک گرما را ضربه فنی می‌کند

0

روش تهیه شربت کاسنی و شاتره

برای افرادی که زردی و یرقان دارند و برای مبتلایان به کم خونی و بی خوابی مفید است. موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و بدن را در مقابل انواع بیماری‌ها و سرطان‌ها ایمن می‌کند، همچنین باعث باز شدن رنگ چهره شده و بسیار آرام بخش است.

اگر طبع گرمی دارید یا مدتی است که در خوردن مواد غذایی گرم زیاده‌روی کرده‌اید و حالا به یک نوشیدنی با خواص سرد نیاز دارید، مخلوط کاسنی و شاه‌تره را امتحان کنید.

 شربت کاسنی و بیدمشک  بهترین شربت برای مهمانی  نحوه درست کردن شربت کاسنی  طرز تهیه انواع شربت  طرز تهیه شربت ژله ای  شربت کاسنی و آبلیمو  شربت کاسنی و شاتره

کاسنی و شاه‌تره هر دو طبعی سرد دارند و برای تقویت کبد مفید هستند. شاه‌تره را برای درمان خارش‌های پوستی و متعادل کردن صفرا هم مصرف می‌کنند؛ البته ضد عطش هم است؛ در ضمن اضافه کردن گلاب به این ترکیب مقداری آن را معتدل می‌کند.

مواد لازم برای تهیه نوشیدنی ساده خانگی
یک قاشق غذاخوری عرق کاسنی
نصف قاشق غذاخوری گلاب
یک قاشق غذاخوری عرق شاه‌تره
یک قاشق غذاخوری چهار تخم (چهارتخم دانه‌های سیاه‌رنگ شبیه به تخم شربتی است که در عطاری‌ها موجود است)
یک قاشق غذاخوری خاکشیر
۲ قاشق غذاخوری شکر یا ۲ قاشق مرباخوری عسل
یک پیمانه آب
یخ به تعداد دلخواه

طرز تهیه نوشیدنی ساده خانگی

شکر، آب، چهارتخم، خاکشیر و یخ را داخل مخلوط‌کن ریخته و خوب مخلوط کنید تا تکه‌های یخ ریز و کوچک شوند. حالا عرق کاسنی، گلاب و عرق شاه‌تره را به آنها اضافه و دوباره با هم مخلوط کنید تا نوشیدنی غلیظ و خنکی داشته باشید. می‌توانید این شربت خنک را با لیمو و نعنا تزئین کنید.

منبع: همشهری

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.