عرضه خودرو آریا با موتور جدید «N۲۰» در سال 1403

0

در سال ۱۴۰۳ به بازار عرضه خواهد شد:

خصوصیات خاص این موتور امکان توسعه محصولات با پیشرانه با تکنولوژی هیبرید را برای محصولات سایپا به ارمغان خواهد آورد

در هفته پایانی آبان‌ماه، موتور N۲۰؛ اولین عضو خانواده موتورهای جدید گروه خودروسازی سایپا هم‌زمان با افتتاحیه نمایشگاه قطعات خودرو و صنایع وابسته در شهر مشهد با حضور علی آقامحمدی؛ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، عزت‌اله اکبری تالار پشتی؛ رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، محمدعلی تیموری؛ مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا و جمعی از مدیران ارشد گروه سایپا رونمایی شد.

 مدیرعامل سایپا  عزت الله اکبری تالار پشتی کیست  محمدعلی تیموری کیست  مشخصات موتور N۲۰  موتور روی محصولات سایپا چیست  موتور روی سایپا آریا  موتور سایپا  مشخصات آریا

این پیشرانه که با حجم ۲۰۰۰ سی‌سی و به‌عنوان اولین عضو از خانواده موتور جدید سایپا به بهره‌برداری رسید، با هدف تولید محصولاتی رقابت‌پذیر با استاندارد روز، کاهش مصرف سوخت و استاندارد آلایندگی یورو۶ رونمایی شده است و به‌زودی تولید انبوه خواهد شد.

بهره‌مندی «N۲۰» از آخرین تکنولوژی موتورهای درون‌سوز

این موتور با بهره‌گیری از آخرین تکنولوژی موجود در موتورهای درون‌سوز ازجمله استفاده از سیستم زمان‌بندی سوپاپ‌ها بر روی هر دو میل‌بادامک، استفاده از سیستم زمان‌بندی متغیر Mid Lock، سیستم EGR، کارکرد در سیکل اتکینسون با بهره‌گیری از آخرین تکنولوژی در کاهش اصطکاک قطعات متحرک با وفاداری به رویکرد سنتی شرکت مگاموتور در موضوع دوام و هزینه نگهداری پایین (بهره‌مندی از تایمینگ زنجیر) و بهره‌گیری از تکنولوژی شرکت Mitsubishi ژاپن توسعه یافته است.

عرضه «آریا» با موتور «N۲۰» در سال ۱۴۰۳

ابرخودروی آریا قیمت آریا مشخصات آریا مشخصات فنی آریا نمای داخلی آریا موتور آریا ساخت کجاست معایب و مزایای آریا تازه های خودرو در ایران تازه های صنعت خودروسازی محصولات جدید سایپا جدیدترین خودروها در ایران معرفی خودرو aria saipa

خودرو آریا که به‌عنوان اولین محصول از موتور N۲۰ بهره خواهد برد، در سال ۱۴۰۳ به بازار عرضه خواهد شد. این موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی ۱۶سوپاپه که با تکنولوژی پاشش سوخت مستقیم (GDI) توسط میتسوبیشی طراحی شده است، توسط هاربین چانگان ارتقا پیدا کرده و قرار است در سایت جدید مگاموتور با نام N۲۰ مونتاژ شود. این موتور در آریا قادر است ۱۴۰ اسب‌بخار قدرت در دور موتور ۵۷۵۰ و ۲۰۵ نیوتون‌متر گشتاور را در دور موتور ۳۰۰۰ ارائه دهد. موتور N۲۰ مجهز به تکنولوژی متغیر سوپاپ دوگانه (DVVT) بوده و مصرف ترکیبی آن در حدود ۷ لیتر به ازای ۱۰۰ کیلومتر پیمایش است. پیشرانه N۲۰ آریا که درحال‌حاضر در محصولات چانگان نیز استفاده می‌شود، قرار است با گیربکس ۶سرعته اتوماتیک DAE (مشابه دنا و تارا) عرضه شود.

به‌گفته مدیران سایپا، این شرکت برای ارتقای کیفیت متریال داشبورد و نصب امکانات جدید تصمیم گرفت کابین آریا را از نو طراحی کند. در کابین جدید آریا به‌طور کامل از پوشش‌های نرم و چرمی استفاده شده و برای نخستین‌بار امکانات به‌روزی همچون هداپ دیسپلی و شارژر وایرلس در یک خودرو ایرانی نصب شده است.

چنان‌چه نمای داخلی نمونه تولیدی با تصویر گرافیکی منتشرشده از آن مشابه باشد، شاهد زیباترین و به‌روزترین کابین بین خودروهای ایرانی خواهیم بود؛ استفاده از المان‌های لوکس نظیر ساعت آنالوگ، چرم قهوه‌ای و تزئینات نقره‌ای، کابین جدید آریا را از نظر طراحی و رنگ‌بندی ممتاز کرده است.

قرار است آریا در دو مدل بنزینی و هیبرید به بازار عرضه شود. از امکانات آریا می‌توان به کلاستر دیجیتالی یکپارچه با مانیتور مرکزی، شارژر بی‌سیم تلفن همراه، هداپ‌دیسپلی، رادار نقطه‌کور، دوربین ۳۶۰درجه، سنسور نور و باران، نورپردازی داشبورد و رودری‌ها، ترمز پارک برقی همراه با اتوهلد، شیفتر برقی تعویض حالت گیربکس همراه با قابلیت تعویض‌دنده از پشت فرمان، صندلی‌های برقی سرنشینان جلو همراه با گرمکن، در صندوق برقی، کول‌باکس و دریچه تهویه برای سرنشینان ردیف عقب و… اشاره کرد.

نگاهی به طراحی بدنه و کابین «آریا»

ابرخودروی آریا قیمت آریا مشخصات آریا مشخصات فنی آریا نمای داخلی آریا موتور آریا ساخت کجاست معایب و مزایای آریا تازه های خودرو در ایران تازه های صنعت خودروسازی محصولات جدید سایپا جدیدترین خودروها در ایران معرفی خودرو aria saipa

آریا از طراحی زیبا و اصولی بهره می‌برد که با استفاده از خطوط پویا و مولفه‌های مد روز، موفق شده است چهره‌ای امروزی را به تصویر بکشد. حالت کلی بدنه آریا شباهت زیادی به شاهین دارد که با توجه به اشتراک پلت‌فرم طبیعی است، اما با کمی دقت به فرم سپرها، ابعاد رینگ‌ها و مدل چراغ‌های عقب متوجه می‌شویم که سایپا سعی داشته نسخه کراس‌اوور SP۱۰۰ را با ظاهر خشن‌تر از مدل سدان روانه بازار کند. در واقع می‌توان این‌طور برداشت کرد که آریا با طراحی جوان‌پسندانه‌تری نسبت‌به نسخه سدان خود یعنی شاهین، جوانان و بانوان را به‌عنوان مشتریان خود هدف گرفته است. درمجموع آریا یک کراس‌اوور خوش قیافه محسوب می‌شود و نشان از پیشرفت تیم طراحی سایپا در سال‌های اخیر دارد.

گرچه در داخل کابین آریا نیز با فضایی مشابه شاهین روبه‌رو هستیم، اما به‌واسطه ارگونومی قابل قبول و فضاسازی مناسب می‌توان نمره قبولی را به آن اعطا کرد؛ به‌ویژه آن‌که به‌گفته مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، جنس داشبورد آریا نیز برخلاف دیگر محصولات داخلی به‌جای پلاستیک خشک، از متریال نرم خواهد بود. سایپا همچنین سعی کرده است با استفاده از نشانگرهای اسپرت پشت‌آمپر، نمایشگر مرکزی با سایز قابل قبول و آپشن‌هایی نظیر سانروف، شور و حال مدرنی را در فضای داخلی آریا ایجاد کند. قرار است در آینده نیز نسخه‌های فول‌اتومات آریا با تریم جدید داخلی و روکش‌های چرمی به بازار عرضه شوند.

منبع:دنیای خودرو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.