معرفی نسل جدید دانگ فنگ پالادین

0

نیسان ترا که براساس پیکاپ ناوارا شکل گرفته و از سال 2018 در چین و تایلند تولید می­‌شود، در خاورمیانه با نام ایکس-ترا به فروش می­‌رسد. اکنون نسخه جدید همین خودرو با نام دانگ فنگ پالادین به مشتریان چینی معرفی شده است.

واقعیت این است که دانگ فنگ از ابتدا در روند طراحی این محصول مشارکت داشته است، ضمن ­این‌که تولید ترا هم در تاسیسات مشترک با دانگ فنگ انجام می‌­شود.

البته رابطه دانگ فنگ پالادین با ترا، به رابطه دانگ فنگ ریچ با نیسان ناوارا شباهت دارد چراکه خودروساز چینی از اختیارات خود برای اعمال تغییر در این محصول استفاده نموده است.

نسل نخست دانگ فنگ پالادین که بین سال‌های 2003 تا 2013 در چین و تقریبا در همین بازه زمانی با نام نیسان رونیز در ایران تولید شد، براساس نسل اول نیسان اکسترا شکل گرفته بود. اکنون نسل جدید دانگ فنگ پالادین به میدان آمده تا خاطرات خوش مدل قبلی را تکرار کند.

غیر از جزئیات جلوپنجره و نشان‌ها، هیچ تفاوت ظاهری دیگری میان دانگ فنگ پالادین و نیسان ترا، قابل مشاهده نیست.

تحول اساسی در زیر کاپوت اتفاق افتاده، جایی که پیشرانه 2.5 لیتری تنفس طبیعی نیسان و گیربکس 7 سرعته اتوماتیک، جای خود را به پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ 4K31 با طراحی میتسوبیشی داده است، که 228 اسب­‌بخار قدرت و 360 نیوتن‌متر گشتاور را به گیربکس 8 سرعته اتوماتیک ساخت ZF انتقال می‌دهد.

هرچند گیربکس دستی از دانگ فنگ پالادین حذف شده است، اما طراحی شاسی و سامانه چهارچرخ محرک بدون تغییر مانده و این خودرو همچنان از تعلیق دوبل جناغی جلو، محور یکپارچه عقب و اتصال صلب دیفرانسیل به محور جلو بهره می‌برد.

فاصله کف از سطح زمین و حداکثر سرعت این خودرو به ترتیب 215 میلی‌متر و 160 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

فضای کابین دانگ فنگ پالادین دستخوش تحول شده و غیر از حذف ردیف سوم صندلی‌ها، مواردی شامل اهرم تعویض دنده برقی، محفظه لوازم زیر کنسول میانی و نمایشگر لمسی 12 اینچی را به همراه دارد.

از مهمترین تجهیزات رفاهی دانگ فنگ پالادین می‌­توان به دوربین 360 درجه، سانروف، کروز کنترل تطبیق‌­پذیر و چندین سامانه دستیار راننده اشاره کرد.

نکته جالب اینکه در چین، قیمت پایه دانگ فنگ پالادین و نیسان ترا معادل با 23,400 دلار تعیین شده است، هرچند که ترا در نسخه پایه با گیربکس دستی عرضه می­‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.