آنچه از قانون راهنمایی و رانندگی تصادف با در باز خودرو باید بدانید

0

همه ما برای یک بار هم که شده با این صحنه مواجه شدیم، خودرویی که در پارک است، به صورت ناگهانی در ماشین خود را باز می‎کند و همان لحظه خودرویی دیگر به آن برخورد کرده و باعث ایجاد تصادف می‌شود. حال بر طبق قانون چه کسی مقصر است؟ چه کسی خسارت را می‌دهد؟ باید بگوییم که به عوامل مختلفی بستگی دارد. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا درمورد تصادف با در باز خودرو بیشتر بدانید.

 اخبار حوادث  رعایت هشدارهای ایمنی  رادار جلوگیری از تصادف  مقصر تصادف با درب خودرو  فیلم تصادف  فیلم تصادف تریلی

آنچه از قانون راهنمایی و رانندگی تصادف با در باز خودرو باید بدانید

آنچه که در قانون تصادف با در باز خودرو گفته می‌شود، خودروی در حال حرکت را مقصر می‌داند، به این خاطر که فاصله خود را به درستی با ماشین پارک شده رعایت نکرده است. رعایت فاصله حداقل یک و نیم متری از وسایل نقلیه دیگر ضرورت دارد. با توجه به نظر کارشناس، اگر تصادف به این علت رخ دهد، خودروی در حال حرکت مقصر است، چون بدون رعایت فاصله مناسب از کنار ماشینی که در پارک بوده رد شده است، اما اگر فاصله عرضی به وسیله اتومبیل در حال حرکت رعایت شده باشد، خودروی پارک شده مقصر است.

 مقصر در تصادف با درب خودرویی که در سمت چپ خیابان پارک کرده، کیست؟

 آموزش حقوق اساسی  اخبار دانستنی  دانستنی های بیمه  دانستنی های حقوقی  دانستنی های ماشین  تصادف با خودرو  مقصر تصادف با در باز ماشین  مقصر تصادف با درب خودرو  دیه راننده مقصر تصادف

اگر خودرویی در سمت چپ خیابان پارک کرده و به طور ناگهانی در ماشین را باز کند و عامل تصادف شود، اتومبیلی که در پارک است مقصر شناخته خواهد شد و باید تمام خسارت‌ها را بپردازد.

آیا بیمه شخص ثالث خسارت تصادف با درب باز خودرو را پرداخت می کند ؟

اگر در تصادف با در باز خودرو شما به عنوان مقصر شناخته شوید، باید خسارت بقیه را هم بپردازید.‌ در چنین شرایطی بیمه شخص ثالث تمام خسارت‌هایی که به مال و جان اشخاص دیگر رسیده باشد را جبران می‌کند.

خسارت مقصر تصادف با در باز چگونه جبران میشود؟

اگر شرایطی به وجود آمد که در تصادف با در باز خودرو، شما به عنوان مقصر شناخته شدید، نمی‌توانید خسارت خودروی خودتان را از بیمه ثالث بگیرید. در این حالت بیمه بدنه خسارت را می‌پردازد. پس خرید آن ضروری بوده، به این خاطر که حادثه خبر نمی‌کند. این نکته را نیز بدانید که اگر بیمه شخص ثالث شما تمام شود و برای تمدید آن دیرتر اقدام کنید، باید جریمه دهید. البته هر ساله دولت در مناسبتهایی مانند روز بیمه و … طرح بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث را برای افراد درنظر می‌گیرد، ولی درهرصورت نباید به امید بخشودگی جرایم در خرید و تمدید بیمه لحظه‌ای درنگ کنید.

بیمه بدنه چه پوشش هایی را شامل میشود؟

شاید خیلی‌ها در مورد بیمه بدنه و پوشش‌های آن اطلاعات زیادی نداشته باشند و چون اجباری نیست، آن را تهیه نکنند. درصورتی که بیمه بدنه، همانطور که قبلتر هم توضیح دادیم، به اندازه بیمه شخص ثالث مهم است و این فقط شامل تصادفات نیست و شما می‌توانید با توجه به مواردی که برایتان مهم‌تر است، پوشش‌های موردنظر خود را انتخاب کنید.

پوشش‌های اصلی که با خرید هر نوع بیمه بدنه‌ای آنها را خواهید داشت شامل موارد زیر است:

  • سقوط، واژگونی، آتش‌سوزی، صاعقه و انفجار
  • خسارت وارده در جریان نجات یا انتقال ماشین خسارت دیده
  • هرگونه حادثه و تصادف با ماشین دیگر یا جسم ثابت و متحرک
  • سرقت کلی خودرو (دزدیده شدن خودرو و آسیب‌های وارد شده به وسایل اصلی ماشین)
  • خسارت باطری و لاستیک‌های خودرو تا ۵۰% قیمت نو هم با این پوشش‌ها قابل پرداخت است.

پوشش‌های اضافی نیز شامل مواردی مثل پوشش افت قیمت، سرقت درجای قطعات، ایاب و ذهاب، بلایای طبیعی و… می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.