افت قیمت ۳ تا ۷ میلیون تومانی سه خودروی پرطرفدار

0

قیمت خودرو امروز ۲ مهر ۱۴۰۲ تلاطم جزئی را تجربه می‌کند. تمایل بیشتر محصولات به افت قیمت بوده اما در این میان، خودروهایی پیدا می‌شود که افزایش یا ثبات را برگزیدند.

 قیمت خودرو امروز ۲ مهر ۱۴۰۲ با تغییراتی جزئی همراه است. می‌توان تمایل اغلب محصولات را بر کاهش قیمت مشاهده کرد؛ اما در این میان، خودروهایی دیده می‌شود که افزایش یا ثبات را انتخاب کرده‌اند.

با مشاهده روند بازار خودرو طی چند هفته گذشته، می‌توان درک کرد که این بازار در رکود کامل به سر می‌برد و از روند خاصی برخوردار نیست. اگر خودرویی امروز افزایش قیمت داشته باشد، فردای همان روز افت قیمت خواهد داشت و به‌طور کلی، قیمت خودروها هیچ تغییری ندارد.

دلیل اصلی ثبات در بازار خودرو، ثبات نسبی نرخ ارز، طلا و سایر بازارهای داخلی بوده قیمت خودرو نیز همبستگی بسیاری با این بازارها دارد؛ اما باید توجه داشت که نبود تقاضای موثر در بازار خودرو، یکی دیگر از دلایل ثبات آن بوده و اگر واردات خودرو زودتر عملی نشود، امکان تغییر روند وجود خواهد داشت.

قیمت خودروهای داخلی از افت بیشتری برخوردار است.

پژو ۲۰۷i دنده دستی رکورددار افت قیمت در بازار خودروهای داخلی بوده که با هفت میلیون تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به نرخ ۶۰۴ میلیون تومان رسید.

رانا پلاس یکی از محصولات ایران خودرو بوده که روی پلتفرم پژو ۲۰۶ تولید می‌شود. این خودرو حدود سه میلیون تومان افت قیمت داشته و با ۵۰۳ میلیون تومان معامله می‌شود.

پژو پارس TU۵ LX یکی از معدود خودروهای بازار بوده که افزایش قیمت جزئی دارد. این سدان محبوب ایران خودرو، حدود چهار میلیون تومان افزایش نرخ داشته و با قیمت ۶۲۸ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

دنا پلاس ۶ دنده توربوشارژ که جزو محصولات گران‌قیمت ایرانی بوده، چهار میلیون تومان افت قیمت داشته و به نرخ ۷۳۵ میلیون تومان رسیده است.

افت قیمت ۳ تا ۷ میلیون تومانی سه خودروی پرطرفدار | جدول قیمت خودروهای داخلی و خارجی را ببینید

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی که تغییرات جزئی دارند، نسبت به تعداد داخلی‌های بازار بیشتر است.

جک J۴ آپشنال که یکی از ارزان‌ترین خودروهای مونتاژی بازار به شمار می‌رود، پنج میلیون تومان گران‌تر از روز گذشته شده و وارد کانال ۷۵۰ میلیون تومان شده است.

آریزو ۵ توربوشارژ جدید از دیگر سدان‌های مونتاژی بازار بوده که برخلاف J۴، از آغاز معاملات امروز پنج میلیون تومان ارزان‌تر و با نرخ یک میلیارد و ۱۱۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

چری تیگو ۷IE کراس‌اوور محبوب مدیران خودرو، با کاهش ۱۰ میلیون تومانی نسبت به روز گذشته از کانال یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان سقوط کرده و با نرخ یک میلیارد و ۳۹۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

فیدلیتی پرایم نیو ۵ نفره از دیگر کراس‌اوورهای مونتاژی و محبوب بازار محسوب می‌شود که ۱۰ میلیون تومان گران‌تر و با قیمت یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان خرید و فروش می‎‌شود.

افت قیمت ۳ تا ۷ میلیون تومانی سه خودروی پرطرفدار | جدول قیمت خودروهای داخلی و خارجی را ببینید

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

ثبات نرخ ارز در کنار رکود سایر بازارهای داخلی، یکی از مهم‌ترین عوامل ثبات در بازار خودرو است؛ اما باید توجه داشت که رکود همه بازارها به دلیل کاهش تقاضا بوده و هر خبری که موجب تشدید تقاضا در بازار شود، می‌تواند قیمت خودرو را فوراً افزایش دهد.

بنابراین دولت باید واردات خودرو را تسریع کرده و با افزایش عرضه خودرو، تقاضای احتمالی آینده را پاسخگو باشد. البته باتوجه به اینکه نرخ ارز و میزان تقاضای بازار تغییرات چشم‌گیری ندارد، احتمال تغییر قیمت خودرو در روزهای آینده کمتر است.

منبع:تجارت نیوز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.