گران ترین خودرو تمام الکتریکی هوندا +تصاویر

0

هوندا پرولوگ 2024 در دو نسخه تک و دوموتوره ساخته می‌شود. فعلاً از مشخصات فنی این خودرو چیزی نمی‌دانیم، اما خروجی نسخه دو موتوره و چهار چرخ محرک، 288 اسب‌بخار قدرت و 451 نیوتن‌متر گشتاور اعلام شده است، که البته ضعیف‌تر از هیوندای ایونیک 5 و فولکس واگن ID است .

شرکت خودروسازی هوندا در یک بیانیه ای رسمی قیمت پایه محصول تمام الکتریکی خود یعنی پرولوگ را ۴۸ هزار و ۷۹۵ دلار اعلام کرد، این محصول با نرخ مذکور گران ترین خودرو هوندا نام گرفت.

شرکت خودروسازی هوندا در یک بیانیه ای رسمی قیمت پایه محصول تمام الکتریکی خود یعنی پرولوگ را ۴۸ هزار و ۷۹۵ دلار اعلام کرد. پرولوگ یک خودرو اس یو وی شهری است که پلت فرم مشترک با شورولت بلیزر دارد، براساس اعلام دومین خودروساز بزرگ ژاپن پرولوگ در پنج تیپ عرضه خواهد که مدل های چهار چرخ محرک تک موتور و چهار چرخ محرک دو موتور خواهد بود.

براساس اعلام واحد فروش هوندا این محصول گران قیمت در هر تیپ با افزایش بهای ۳ هزار دلار مواجه خواهد شد، پرولوگ در تیب AWD قیمت حدود ۵۹ هزار و ۲۹۵ دلار خواهد داشت. هوندا پرولوگ با یک بار شارژ می تواند ۴۳۹ کیلومتر پیمایش داشته باشد، مهندسان ژاپنی معتقد هستند که با تعبیه لاستیک های خاص این پیایش می تواند تا ۵۰ کیلومتر نیز افزایش داشته باشد.

نکته قابل توجه اینجاست که شورولت بلیزر تمام برقی که پلتفرم مشترک با پرولوگ دارد، با قیمت ۵۶ هزار و ۷۱۵ دلار به بازارهای جهانی عرضه شده است. شورولت از همان باتری تعبیه شده در هوندا پرولوگ استفاده کرده است، بلیزر تمام برقی با یک بار شارژ می تواند ۵۲۱ کیلومتر پیمایش داشته باشد.

honda-prologue-2024

هوندا پرولوگ در مدل استاندارد ۲۱۲ اسب بخار و ۳۱۹ نیوتن متر گشتاور تولید کند، این خودرو در تیپ دو موتور می تواند ۲۸۸ اسب بخار و ۴۵۱ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت برای خودرویی مانند هوندا پرولوگ بسیار زیاد به نظر می رسد، باتری که ژاپنی ها برای محصول گران قیمت هوندا انتخاب کردند از نوع لیتیوم یون ۸۵ کیلووات ساعتی است. این باتری توسط شرکت جنرال موتورز طراحی و تولید شده است. در اینجا باید اشاره داشت که هوندا برای افزایش آسایش در زمان رانندگی با این محصول از سیستم تعلیق چند لینک برای پرولوگ استفاده کرده است.

شرکت خودروسازی هوندا به مشتریان خود این اطمینان را داده است که در صورت تمایل می توانند سه نوع بسته شارژ خودرو انتخاب کنند، این بسته ها با یک دیگر تفاوت قیمتی دارند. هوندا پرولوگ به مشتریان خود کیت شارژ خانگی با اعتبار اولیه شارژ می دهد، پرولوگ می تواند با تمام ایستگاه های شارژ طراحی شده براساس استاندارد آمریکا یا اروپا شارژ شود.

honda-prologue-2024

شرکت خودروسازی هوندا اعلام کرده است که پرولوگ تمام برقی در ماه مارس سال میلادی جاری که حدود دو ماه دیگر است، راهی بازار خواهد شد. در اینجا باید اشاره داشت که متاسفانه سیاستگذاران صنعتی در کشور قانون واردات خودروهای برقی را طوری وضع کردند که محصولات با کیفیت مانند پرولوگ امکان ورود به بازار کشور را ندارند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.