افتتاح اولین کارخانه تولید خودرو در عربستان سعودی +عکس

0

گروه «لوسید» Lucid با افتتاح اولین کارخانه تولید خودرو در عربستان سعودی تاریخ ساز شد. این کارخانه در شهر اقتصادی ملک عبدالله (KAEC)، جده، عربستان سعودی واقع شده است.

 اخبار عربستان
 ابر خودرو برقی
 بهترین خودرو برقی
 خودروی الکتریکی ایر لوسید
 خودروی لوکس کمپانی لوسید
 قیمت لوسید ایر
 مشخصات لوسید موتورز
 lucid air 2023

گروه «لوسید» Lucid مونتاژ خودروی «Lucid Airs» را در کارخانه تولید پیشرفته جدید خود، AMP-۲، اولین مرکز تولید بین المللی خود، که به صورت استراتژیک در شهر اقتصادی ملک عبدالله (KAEC)، جده، عربستان سعودی واقع شده است، آغاز می‌کند.

به گفته وب‌سایت این گروه خودرو، در فاز اول، تاسیسات کارخانه ظرفیت مونتاژ ۵۰۰۰ خودروی لوسید در سال را دارد و در آینده، تاسیسات تولیدی کامل در KAEC با احتساب تاسیسات مونتاژ، ظرفیت تولید ۱۵۵۰۰۰ خودروی برقی در سال را خواهد داشت.

شرکت «Lucid Group» که استانداردهای جدیدی را برای تجربه الکتریکی لوکس با خودروی Lucid Air، به ارمغان می‌آورد، در شهر اقتصادی ملک عبدالله (KAEC)، عربستان سعودی و در 27 سپتامبر 2023 رسما افتتاح شد. این مجموعه اولین کارخانه تولید خودرو در عربستان سعودی است و به عنوان دومین کارخانه تولید پیشرفته لوسید (AMP-2) و اولین کارخانه بین المللی، خودروهای برقی پیشگامانه لوسید را برای عربستان سعودی تولید و به بازارهای دیگر صادر خواهد کرد.

تاسیسات AMP-2 حمایت قابل توجهی از وزارت سرمایه‌گذاری عربستان سعودی (MISA)، صندوق توسعه صنعتی عربستان سعودی (SIDF) و شهر اقتصادی ملک عبدالله (KAEC) دریافت کرد و نقشی اساسی در سرعت بخشیدن به پیشرفت‌های عربستان سعودی ایفا خواهد کرد. به گفته‌ی این شرکت، هدف استراتژیک عربستان برای تنوع بخشیدن به اقتصاد این کشور است. از طریق توسعه حمل‌ونقل الکتریکی، لوسید از«ابتکار سبز سعودی» حمایت خواهد کرد و برای این منظور، اطمینان حاصل خواهد کرد که 30 درصد از فروش خودروهای جدید در پادشاهی سعودی تا سال 2030 الکتریکی است.

 اخبار عربستان
 ابر خودرو برقی
 بهترین خودرو برقی
 خودروی الکتریکی ایر لوسید
 خودروی لوکس کمپانی لوسید
 قیمت لوسید ایر
 مشخصات لوسید موتورز
 lucid air 2023

پیتر راولینسون، مدیرعامل و مدیر ارشد فناوری این مرکز، گفت:«ما خوشحالیم که امروز در عربستان سعودی با افتتاح اولین مرکز تولید خودرو در کشور، خودروهای برقی را تولید می‌کنیم و از دیدگاه کشور برای اقتصاد پایدارتر و متنوع‌تر حمایت می‌کنیم. در حالی که عربستان به سمت چشم انداز 2030 خود پیش می‌رود، تاسیسات ما راه را برای صنعت خودروهای برقی کشور و گسترش زنجیره تامین، هموار خواهد کرد و با حمایت دولت عربستان سعودی، ما مفتخریم که توسعه استعدادهای محلی را در صنعت فناوری پیش ببریم. ما مشتاقانه منتظر تحویل خودروهای مونتاژ شده در عربستان به مشتریان عربستان سعودی و فراتر از آن هستیم.»

خودروی الکتریکی ایر لوسید قیمت لوسید ایر خودروی لوکس کمپانی لوسید مشخصات لوسید موتورز بهترین خودرو برقی ابر خودروی الکتریکی بهترین خودروی الکتریکی مجله خودرو

تاسیسات AMP-2 مونتاژ (SKD) را آغاز کرده است و انتظار می‌رود ظرفیت سالانه 5000 خودرو داشته باشد. عملیات اولیه، «کیت‌های» خودروی Lucid Air را که در کارخانه تولیدی AMP-1 ایالات متحده در کاسا گراند، آریزونا از پیش ساخته شده‌اند، دوباره مونتاژ می‌کند. هدف لوسید انتقال AMP-2 به تکمیل تولید واحد ساخت (CBU) با ظرفیت اضافی سالانه 150000 خودرو، پس از اواسط این دهه است.

موقعیت استراتژیک این کارخانه در نزدیکی جده همچنین به عنوان یک کاتالیزور برای رشد بیشتر و گسترش زنجیره تامین داخلی تازه تاسیس، ایجاد تقاضا برای تامین کنندگان محلی و رشد بلندمدت عمل خواهد کرد. موقعیت جده، دسترسی قوی به زنجیره تامین از طریق زمین و دریا را ارائه می‌دهد و به Lucid این امکان را می‌دهد تا خودروهای الکتریکی لوکس خود را در آینده به مناطق دیگر صادر کند.

 اخبار عربستان
 ابر خودرو برقی
 بهترین خودرو برقی
 خودروی الکتریکی ایر لوسید
 خودروی لوکس کمپانی لوسید
 قیمت لوسید ایر
 مشخصات لوسید موتورز
 lucid air 2023

طراحی

Air برای رقابت در بخش اسپرت لوکس با تسلا مدل S و همچنین مدل‌های سطح بالا از خودروسازان آلمانی طراحی شده است. هدف آن مطابقت با توانایی کوپه‌های ،  اما فضای داخلی بزرگ‌تری با طول و عرض خارجی کوچک‌تر دارد.  طراحی بیرونی توسط درک جنکینز رهبری شد.

در 9 سپتامبر 2020، Lucid Air رسماً رونمایی شد و در 24 نوامبر 2020، Lucid Motors تمام محدوده شامل Lucid Air Pure، Touring، Grand Touring و Dream Edition را به تفصیل شرح داد.

Dream Edition R EPA تا 520 مایل (840 کیلومتر) است،  که باعث می‌شود طولانی‌ترین برد در بین هر خودروی برقی رتبه‌بندی شده توسط EPA باشد.

در 24 نوامبر 2020، برد پیش بینی شده توسط شرکت برای هر چهار مدل اعلام شد: 406 مایل (653 کیلومتر) برای Lucid Air Pure و Lucid Air Touring، 503 مایل (810 کیلومتر) برای Lucid Air Dream Edition، و 516 مایل (830 کیلومتر) برای Lucid Air Grand Touring.  یک تست رانندگی در سال 2022 نشان داد که مدل گرند تورینگ تنها 410 مایل را مدیریت کرد. با این حال، این اولین خودروی برقی بود که توسط Car and Driver و 400 مایل را طی کرد.

DreamDrive (ADAS)

در 29 ژوئیه 2020، لوسید موتورز DreamDrive را معرفی کرد، یک سیستم کمکی راننده پیشرفته (ADAS) که برای اولین بار در هوا عرضه خواهد شد. مجموعه سنسور DreamDrive در مجموع دارای 32 سنسور است که شامل 14 دوربین است: سه دوربین رو به جلو، چهار دوربین در کنار و عقب، چهار نمای فراگیر، یک دوربین رو به عقب، یک چشم ماهی رو به عقب، و در آخر، یک مانیتورینگ رانندگی. یک. پنج واحد رادار وجود دارد. یکی سنسور دوربرد رو به جلو و چهار سنسور دیگر برد کوتاه است. دوازده حسگر اولتراسونیک برد کوتاه تشخیص میدان نزدیک را انجام می‌دهند و در آخر، یک سنسور با وضوح بالا و طولانی برد، 125 پرتو (معادل)، رو به جلو، لیدار فضای سه بعدی جلوتر از خودرو را ترسیم می کند.”

آیرودینامیک

هوای پیش تولید دارای ضریب درگ Cd = 0.21 است. گزارش بعدی موتور ترند آن را به عنوان C d = 0.20 برای نسخه تولیدی نشان می دهد.

 اخبار عربستان ابر خودرو برقی
 بهترین خودرو برقی
 خودروی الکتریکی ایر لوسید
 خودروی لوکس کمپانی لوسید
 قیمت لوسید ایر
 مشخصات لوسید موتورز
 lucid air 2023
Lucid Air Dream edition at Lucid Motors store Munich, during IAA Mobility 2023

پیشرانه

 موتور وسایل نقلیه الکتریکی

Lucid Motors از باتری لیتیوم یونی سلول‌های LG Chem برای تامین پیشرانه اصلی Air استفاده می‌کند.

Air Pure سطح پایه به یک باتری 88 کیلووات ساعتی با محرک چرخ عقب مجهز خواهد شد که قادر به تولید 480 اسب بخار (358 کیلووات)، 600 نیوتن متر (443 پوند بر فوت) گشتاور و 406 مایل (653 کیلومتر) است. محدوده  محدوده Air Dream Edition دارای یک بسته باتری 112 کیلووات ساعتی خواهد بود که حدود 520 مایل (840 کیلومتر) برد EPA را فراهم می کند. Air Dream Edition Performance خروجی ترکیبی 1111 اسب بخار (828 کیلووات) خواهد داشت و می تواند شتاب 0-60 مایل در ساعت (0-97 کیلومتر بر ساعت) را در 2.5 ثانیه طی کند.  در آخرین آزمایش عملکرد آنها، به حداکثر سرعت 235 مایل در ساعت (378 کیلومتر در ساعت) دست یافت.

از سال 2021 ، کارآمدترین نسخه موجود در ایالات متحده، Air Grand Touring با چرخ‌های 19 اینچی، دارای راندمان انرژی رتبه‌بندی شده EPA 26 کیلووات ساعت/100 مایل (130 mpg-e) است.

گزارش‌های مستقل بعدی در مورد آزمایش‌های واقعی (زمان‌های عملکرد نوار درگ) نشان داد که نوع Air Dream با قدرت ۱۱۱۱ اسب بخار (۸۲۸ کیلووات) به موفقیت دست یافته است. 1⁄4 . 402 متر) زمان 10 ثانیه صاف ارائه دهندگان آزمایش خاطرنشان کردند که شرایط در آن روز خاص کمتر از حد مطلوب بود (به عنوان مثال دمای سردتر از ایده آل)، و آنها را به این حدس و گمان سوق داد که 1⁄4 . است مایل برابر با 9.8 ثانیه در شرایط دوستانه تر قابل دستیابی

باتری/شارژ

یک طرح شارژ سراسری را به مشتریان در ایالات متحده ارائه دهد Electrify America، .  سیستم شارژ 800 ولتی DC، که برای اولین بار توسط پورشه تایکان شد، ولتاژهای متغیر تا 1000 ولت را امکان پذیر می کند، و بنابراین کاملاً با معماری الکتریکی 924 ولت Lucid سازگار است.  هنگامی که با یک ایستگاه شارژ 300 کیلووات یا بالاتر استفاده می شود، وسیله نقلیه می تواند در 20 دقیقه 300 مایل برد داشته باشد.  این وسیله نقلیه دارای یک یکسو کننده دو طرفه است که قادر است تا 19.2 کیلووات (240 ولت ~ 80 آمپر) برق متناوب را تامین کند که می تواند یک خانه یا بار دیگر را تامین کند.

این ولتاژ 400 ولت یا کمتر از شارژر را به ولتاژ کاری خود تبدیل می کند. این ولتاژ 900 ولت بسته باتری را به 400 ولت تبدیل می کند تا بارهای دیگر در خودرو را تامین کند یا وسیله نقلیه دیگری را شارژ کند.

این شرکت ادعا می کند که سلول های 2170 آن به دلیل تحمل شارژ سریع چرخه ای مکرر و عدم استفاده برای مدت طولانی و در عین حال حفظ ظرفیت، تفاوت قابل توجهی با سلول های یون لیتیوم معمولی دارند.

 اخبار عربستان
 ابر خودرو برقی
 بهترین خودرو برقی
 خودروی الکتریکی ایر لوسید
 خودروی لوکس کمپانی لوسید
 قیمت لوسید ایر
 مشخصات لوسید موتورز
 lucid air 2023

ویژگی ها

سایر ویژگی های استاندارد عبارتند از: “چراغ های جلو LED، تمام سخت افزارهای لازم برای رانندگی خودران، چهار صفحه نمایش با وضوح بالا (که سه تای آنها حساس به لمس هستند)، رینگ های آلیاژی 19 اینچی، سیستم صوتی 10 بلندگو، تنظیم قدرت 12 جهته برای صندلی های جلو. با سیستم گرمایش، صندوق عقب و جلو با فضای بار کلی حدود 900 لیتر (32 فوت مکعب)، و به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری در هوا».

Air را می توان به عنوان یک پیشرانه دو موتوره و چهار چرخ متحرک با تولید حداکثر 1111 اسب بخار (828 کیلووات) برای بالاترین نسخه Air Dream Edition P انتخاب کرد.

گزینه‌های دیگر عبارتند از: سیستم تعلیق فعال، سانروف پانوراما، صندلی‌های عقب اجرایی که می‌توانند تا 55 درجه بخوابند، سیستم صوتی 29 بلندگو با حذف نویز، رینگ‌های آلیاژی 20 یا 21 اینچی، و صندلی‌های جلو با تنظیم برقی 22 جهته با تهویه. تقویت کننده های پویا و ماساژ.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.