چگونه از شر رطوبت و مه داخل ماشین خلاص شویم؟

0

نکاتی برای خشک نگه داشتن فضای داخلی!

رطوبت مداوم در خودرو چیزی بیش از یک مزاحمت است. اگر بوی کپک زدگی می دهد، پنجره ها مدام از داخل مه می گیرند و روکش ها خیس می شوند، این می تواند یک زنگ خطر جدی باشد. این راهنما به شما کمک می کند تا رطوبت خودرو را به راحتی از بین ببرید.

 مه روی شیشه خودرو
 رطوبت داخل ماشین
 مشکل نفوذ آب خودرو
 نفوذ آب به داخل چراغ
 ماجرای نفوذ آب به خودرو
 علت ورود آب به کف ماشین
 آموزش تعویض کفپوش خودرو
 موکت های پوششی و تزئینی خودرو
 خاک گربه چیست
 از بین بردن بخار شیشه خودرو
 اسپری ضد بخار شیشه
 ضد بخار شیشه چیست
 علت بخار شیشه
 اخبار دانستنی
 دانستنی های فنی خودرو

تراکم و رطوبت اضافی در داخل خودرو

رطوبت در کابین شما می توانید احساس کنید و ببینید. در استفاده معمولی از خودرو اولین علامت بوی کپک است. اگر پس از تمیز کردن کامل فضای داخلی ناپدید نشد، باید نگاه دقیق تری داشته باشید.یک مکان معمولی که در آن رطوبت جمع می شود، ناحیه پا است.

برای آزمایش این موضوع، حوله آشپزخانه را محکم روی فرش فشار دهید. جذب احتمالی رطوبت توسط پارچه را می توان به سرعت و با دقت تعیین کرد.

علائم بیشتر: مه گرفتگی و گاهی یخ زدگی پنجره های داخلی، کپک زدن در کابین، رطوبت صندلی ها.

چه چیزی باعث ایجاد رطوبت در داخل خودرو می شود؟

علت یخ زدن شیشه خودرو را ه های جلوگیری از یخ زدن ماشین یخ زدن ماشین در زمستان علت بخار کردن شیشه سمند بخار گرفتگی شیشه‌ علت بخار گرفتن چراغ خودرو از بین بردن بخار شیشه خودرو اسپری ضد بخار شیشه نانو اسپری ضد بخار شیشه بخار شیشه پراید خاک گربه چیست دانستنی های فنی تعمیر پراید آموزش تعمیر سمند

ممکن است با استفاده منظم رطوبت ایجاد شود. برف باقی مانده روی کفش ها شایع ترین علت رطوبت در داخل خودرو است. این نباید مشکلی ایجاد کند و در هنگام رانندگی آشکار شود.

کولر خودرو یک رطوبت گیر مناسب است و حتی در فصل زمستان نیز می توان از آن برای این منظور استفاده کرد. با این حال، اگر رطوبت به طور مداوم در خودرو وجود داشته باشد، این شایسته توجه ویژه است.

فضای داخلی مرطوب می تواند به روش های مختلفی افزایش یابد. وجه مشترک همه آنها این است که آب ناخواسته وارد ماشین می شود. آب در ماشین لزوما فقط آب نیست. بنابراین اولین اقدام تعیین محل نفوذ رطوبت است. آب از سه طریق می تواند وارد شود:

1. آب باران.

علت نفوذ آب باران اغلب نشتی سقف خورشیدی است. یک علامت معمولی صندلی خیس است. هنگام رانندگی ممکن است آب روی سر راننده چکه کند. این نه تنها ناخوشایند است، بلکه می تواند به موقعیت های ترافیکی خطرناک نیز منجر شود.

 مه روی شیشه خودرو
 رطوبت داخل ماشین
 مشکل نفوذ آب خودرو
 نفوذ آب به داخل چراغ
 ماجرای نفوذ آب به خودرو
 علت ورود آب به کف ماشین
 آموزش تعویض کفپوش خودرو
 موکت های پوششی و تزئینی خودرو
 خاک گربه چیست
 از بین بردن بخار شیشه خودرو
 اسپری ضد بخار شیشه
 ضد بخار شیشه چیست
 علت بخار شیشه
 اخبار دانستنی
 دانستنی های فنی خودرو

یکی دیگر از دلایل نفوذ آب باران نشتی پنجره ها است. این نشان می دهد که آنها آسیب جدی دیده اند. بسته به نوع وسیله نقلیه، گرفتگی فاضلاب ممکن است دلیل نفوذ آب باشد.

این مشکل در اولین سری فیات پاندا و فولکس واگن گلف 5 بود. لوله های طراحی شده برای تخلیه آب باران پاشیده شده ممکن است با برگ ها و خاک مسدود شود. مشکل با شستشوی لوله های زهکشی حل شد. توصیه می کنیم خودرو را برای این امکان بررسی کنید.

2. پاشیدن آب روی پایه ماشین:

اگر پاشیدن آب در کف ماشین به داخل پایه ماشین نفوذ کند، راه حل می تواند ساده باشد: زیر کفپوش هر پایه یک زهکش وجود دارد.

این یک قطعه لاستیکی لولایی است که برای اهداف ساختمانی ساخته شده است. از طریق این لاستیک، رنگ اضافی پس از عبور از کارگاه رنگ در محل ساخت، از بدنه خارج می شود. این زهکش لاستیکی می تواند به مرور زمان شکننده شود، بیفتد یا در اثر شن و ماسه آسیب ببیند. سوراخ های زهکشی را می توان با کیت سیلیکونی مهر و موم کرد. زهکشی جوشکاری توصیه نمی شود، زیرا زهکشی می تواند در شرایط اضطراری مفید باشد.

بسیار مشکل سازتر پاشیدن آب از طریق سوراخ خورنده است. در این حالت، وسیله نقلیه دیگر قابل حمل نیست و باید در اسرع وقت تعمیر شود.یک سوراخ خوردگی در صفحه لغزنده اغلب تنها یکی از بسیاری از موارد است.

3. آب از سیستم گرمایش داخلی
مرطوب بودن کف خودرو نیز می تواند نشان دهنده نشتی در سیستم گرمایش داخلی باشد. با یک آزمایش ساده می توان آسیب مبدل حرارتی را بررسی کرد. ابتدا سطح مایع خنک کننده را بررسی کنید. مبدل حرارتی سیستم گرمایشی به سیکل خنک کننده متصل است. در صورت وجود نقص، موتور مایع خنک کننده را از دست می دهد که برای استفاده ایمن از خودرو بسیار مهم است.
گرمایش را روشن کنید و فن داخلی را روشن کنید تا شیشه جلو تهویه شود.

اگر میعانات درست روی نازل باشد، احتمالا مبدل حرارتی معیوب است. اگر کف ماشین از قبل خیس است، از یک پارچه سفید جاذب استفاده کنید. مناسب ترین برای این کار دستمال توالت، کاغذ آشپزخانه یا دستمال کاغذی است. مقداری رطوبت را در یک پارچه یا کاغذ جذب کنید و رنگ آن را بررسی کنید. اگر تمیز باشد، احتمالاً آب از زیر ماشین پاشیده است. اگر رنگ مایع خنک کننده است، دلیل آن را پیدا کرده اید.

مبدل حرارتی – یک قطعه یدکی بسیار ارزان . بسته به وسیله نقلیه، این هزینه بین 13 تا 45 پوند است. نصب آن نسبتاً پیچیده است.

در بیشتر موارد، باید کل داشبورد را با فرمان و کیسه هوا جدا کنید. از نظر فنی، آنقدرها هم سخت نیست. با این حال، ممکن است یک فرد عادی بخواهد یک آخر هفته کامل برای آن برنامه ریزی کند.

از بین بردن رطوبت از ماشین شما

اگر علت را مشخص کرده باشید، خودروی شما اکنون از نفوذ بیشتر آب ناخواسته محافظت می شود. حالا باید رطوبت موجود را از بین ببریم تا ماشین دوباره کاملاً راحت شود.

با دقت کار کنید تا از ته نشین شدن بو و کپک در داخل جلوگیری کنید.

1. چک نساجی

کفپوش ها را بردارید و فرش ماشین را بلند کنید. بوی لایه عایق زیر فرش را بررسی کنید. اگر بوی کپک دارد، باید کل فرش را تعویض کنید.

می توانید از یک قطعه اصلی با قیمت بین 35 تا 105 پوند استفاده کنید. این کار را بسیار ساده می کند. اگر راه حل ارزان تری را ترجیح می دهید، از یک فرش معمولی با استفاده از قطعه اصلی به عنوان الگوی برش استفاده کنید. تشک های پای خود را بررسی کنید و آنها را کاملا تمیز کنید. یک محلول پاک کننده و تمیز کننده فشار بالا برای این کار مناسب است. هنگام تمیز کردن فرش با فشار، آنها را در فاصله کافی نگه دارید تا پارچه پاره نشود. وقتی فرش‌ها و تشک‌های پا تمیز و خشک شدند، آن‌ها را برگردانید.

2. از بین بردن رطوبت اضافی از ماشین شما

حتی اگر فرش و موکت تمیز و خشک باشند، باز هم رطوبت در روکش وجود خواهد داشت.
با بخاری فن می توان بیشتر این رطوبت را از خودرو خارج کرد. ماشین را زیر سقف قرار دهید تا باران به داخل آن نفوذ نکند. تمام پنجره ها را 1 سانتی متر باز کنید بخاری فن را روی تخته ای قرار دهید تا از افتادن آن جلوگیری شود. هر دو را در صندلی عقب قرار دهید و فن را برای 2-3 ساعت روشن کنید. در ابتدا پنجره ها از داخل مه می گیرند. به محض اینکه دوباره شفاف شدند ماشین تا حد امکان خشک می شود.
رطوبت باقی مانده در دستگاه را می توان با یک ماده خشک کن حذف کرد. آنهایی که ژل سیلیکا دارند بسیار مناسب هستند. قیمت آنها 11-13 پوند در یک ست سه تکه است. اگر روش ارزان تری را ترجیح می دهید، از نمک یا زغال چوب استفاده کنید.

یک کاتر خالی کوکی بردارید و درب آن را با یک ابزار نوک تیز سوراخ کنید. هرچه سوراخ ها بیشتر باشد، بهتر کار می کند. شیشه را با زغال پر کنید. لطفا مطمئن شوید که فقط از قطعاتی استفاده می کنید که بزرگتر از سوراخ ها هستند. شیشه را با چسب ببندید و آن را زیر صندلی مسافر قرار دهید. حالا زغال خشک به تدریج تمام رطوبت را از داخل جذب می کند. به جای زغال چوب و یک قوطی حلبی، می توانید جوراب های قدیمی پر از نمک یا خاک گربه را امتحان کنید.

نکاتی برای خوانندگان سریع:
– در پاییز و زمستان فضای پا را با روزنامه بپوشانید
– خشک کن های سالن خود را با زغال چوب، خاک گربه یا نمک درست کنید
– مبدل حرارتی معیوب را فوراً تعمیر کنید
– لوله های تخلیه را از نظر گرفتگی بررسی کنید

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.