آزادراه اصفهان- شیراز، نخستین آزادراه بتنی کشور

0

سرپرست معاونت ساخت وتوسعه آزادراه‌ها در آستانه بهره برداری از آزادراه اصفهان- شیراز گفت: به‌منظور کاهش هزینه‌های اجرایی و افزایش دوام رویه‌ها طبق متغیرهای ترافیک و مقاومت بستر در مسیرهای آزادراهی، روسازی بخشی از آزادراه شیراز- اصفهان به طول ۵۰ کیلومتر به صورت بتنی درزدار اجرا شده است.

آزادراه اصفهان شیراز اخبار حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی رستم قاسمی کیست اخبار اصفهان اخبار شیراز

«محمود ملازینل» از اجرای روسازی بتنی در بخشی از آزادراه شیراز- اصفهان خبر داد و افزود: یکی از مهمترین ویژگی‌های این روش روسازی افزایش ۲ برابری عمر رویه‌ها نسبت به روسازی آسفالتی است که موجب کاهش هزینه‌های نگهداری و در نتیجه حفظ راه‌های کشور به عنوان سرمایه‌های ملی می‌شود.

وی ادامه‌داد: از دیگر ویژگی‌های روسازی بتنی می‌توان به عدم تغییر شکل دائمی نظیر شیار افتادگی، جمع و فتیله نشدن رویه زمان ترمز گرفتن خودروها و عبور از سرازیری ها و سربالایی‌ها، نرم و روان نشدن رویه در هوای بسیار گرم، مقاومت خزش بسیار بالا و قابلیت رویت مناسب‌تر در هنگام شب اشاره کرد.

ملازینل، اجرای روسازی بتنی در آزادراه شیراز- اصفهان را نخستین تجربه در پروژه های آزادراهی اعلام کرد و گفت:‌ به منظور بررسی ویژگی های مختلف این نوع روسازی در پروژه های آزادراهی، ۵۰ کیلومتر از مسیر روسازی بتنی انجام شد و بعد از آن نیز در بخش هایی از آزادراه تهران- شمال این تجربه مورد استفاده قرار گرفت.

 اخبار حمل و نقل
 اخبار اصفهان
 اخبار شیراز
 بزرگترین آزادراه ایران
 بزرگترین آزادراه
 طول مسیر آزادراه اصفهان شیراز
 وزارت راه و شهرسازی

سرپرست معاونت ساخت وتوسعه آزادراه‌ها، اجرای روسازی بتنی در مسیرهای آزادراهی را با در نظر گرفتن متغیرهای ترافیک و مقاومت بستر مناسب‌تر برشمرد و ادامه‌داد: بیشترین حجم روسازی بتنی در مسیرهای آزادراهی در این آزادراه انجام شده است که به صورت روسازی بتنی درزدار غیرمسلح با ضخامت ۲۹ سانتی متر به همراه اساس تثبیت به ضخامت ۲۰ سانتی متر اجرا شده است.

به گزارش ایرنا، آزادراه اصفهان به شیراز که عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۸۹ آغاز شد و از آن به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های آزادراهی کشور یاد می‌شود، امروز با اهتمام ویژه دولتمردان در دولت سیزدهم در چند قدمی افتتاح و بهره برداری قرار گرفته است.

مسیر فعلی شیراز به سمت اصفهان ۴۸۵ کیلومتر و مدت زمان سفر نیز حدود ۶ ساعت به طول می‌انجامد که با افتتاح آزادراه شیراز- اصفهان، طول مسیر ۱۳۰ کیلومتر کوتاهتر شده و نزدیک به ۲ ساعت از زمان سفر نیز کاسته می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.