کد خطای P0117 به چه معناست | علائم و عوامل و نحوه رفع آن

0

کدهای خطای OBD2 P0117 ورودی سطح پایین مدار سنسور دمای مایع خنک کننده PXNUMX

مدار کم سنسور دمای مایع خنک کننده موتور (ECT)

این کد خطای P0117 به چه معناست؟

 ایرادات سنسور دمای آب  دلایل روشن شدن چراغ چک  روشن شدن چراغ چک تویوتا  روشن شدن چراغ چک سانتافه  روشن شدن چراغ چک شورولت  روشن شدن چراغ چک کادیلاک  روشن شدن چراغ چک کیا اسپورتیج  روشن شدن چراغ چک فورد  روشن شدن چراغ چک مرسدس بنز  روشن شدن چراغ چک ماکسیما  روشن شدن چراغ چک لکسوس  روشن نشدن فن پراید  روشن نشدن فن خودرو  ترجمه کد خطا به فارسی  خواندن کد خطای دیاگ  کد خطا در دیاگ چیست  علت کد خطای P0117

این کد عیب تشخیصی (DTC) یک کد انتقال عمومی است ، به این معنی که از سال 1996 در تمام خودروها (هوندا ، تویوتا ، فولکس واگن VW ، مزدا ، دوج ، فورد ، BW و غیره) کاربرد دارد. اگرچه به طور کلی ، مراحل تعمیر خاص ممکن است بسته به مارک / مدل متفاوت باشد.

سنسور ECT (دمای خنک کننده موتور) یک ترمیستور است که در بلوک موتور یا سایر مسیرهای خنک کننده قرار دارد. با تغییر دمای مایع خنک کننده که با آن تماس پیدا می کند، مقاومت آن تغییر می کند. معمولا این یک سنسور دو سیمه است. یک سیم مرجع 5 ولت از PCM (ماژول کنترل نیروگاه) و دیگری زمین از PCM است.

وقتی دمای مایع خنک کننده تغییر می کند ، مقاومت سنسور تغییر می کند. وقتی موتور سرد است ، مقاومت عالی است. وقتی موتور گرم است ، مقاومت کم است. اگر PCM تشخیص دهد که ولتاژ سیگنال کمتر از محدوده عملکرد معمولی سنسور است ، سپس کد P0117 تنظیم می شود.

 ایرادات سنسور دمای آب  دلایل روشن شدن چراغ چک  روشن شدن چراغ چک تویوتا  روشن شدن چراغ چک سانتافه  روشن شدن چراغ چک شورولت  روشن شدن چراغ چک کادیلاک  روشن شدن چراغ چک کیا اسپورتیج  روشن شدن چراغ چک فورد  روشن شدن چراغ چک مرسدس بنز  روشن شدن چراغ چک ماکسیما  روشن شدن چراغ چک لکسوس  روشن نشدن فن پراید  روشن نشدن فن خودرو  ترجمه کد خطا به فارسی  خواندن کد خطای دیاگ  کد خطا در دیاگ چیست  علت کد خطای P0117

نمونه ای از سنسور دمای خنک کننده موتور ECT

علائم کد خطای P0117

علائم احتمالی عبارتند از:

  • MIL Illumination (نشانگر خرابی)
  • مصرف سوخت ضعیف
  • برخورد ضعیف
  • موتور ممکن است به صورت متناوب کار کند یا دود سیاه از لوله اگزوز خارج کند.
  • نمی تواند بیکار بایستد
  • می تواند شروع کند و سپس بمیرد

علل کد خطای P0117

دلایل احتمالی کد P0117 عبارتند از:

  • سنسور ECT معیوب
  • اتصال کوتاه به مدار سیگنال ECT
  • اتصالات معیوب یا آسیب دیده
  • مهار سیم آسیب دیده است
  • شل شدن پایانه ها در ECT یا PCM
  • احتمالاً موتور بیش از حد گرم شده است
  • PCM بد

راه حل های ممکن

 ایرادات سنسور دمای آب  دلایل روشن شدن چراغ چک  روشن شدن چراغ چک تویوتا  روشن شدن چراغ چک سانتافه  روشن شدن چراغ چک شورولت  روشن شدن چراغ چک کادیلاک  روشن شدن چراغ چک کیا اسپورتیج  روشن شدن چراغ چک فورد  روشن شدن چراغ چک مرسدس بنز  روشن شدن چراغ چک ماکسیما  روشن شدن چراغ چک لکسوس  روشن نشدن فن پراید  روشن نشدن فن خودرو  ترجمه کد خطا به فارسی  خواندن کد خطای دیاگ  کد خطا در دیاگ چیست  علت کد خطای P0117

از آنجا که این کد برای سیگنال کم غیرعادی به PCM از ECT است ، PCM وضعیت بیش از حد داغ خنک کننده موتور را تشخیص داده است. این می تواند به دلیل خرابی سنسور دمای خنک کننده یا سیم کشی باشد ، اما احتمالاً به دلیل داغ شدن بیش از حد موتور است ، بنابراین اگر موتور شما بیش از حد گرم شده است ، ابتدا این را تشخیص دهید. با بیان این ، راه حل های ممکن در اینجا آمده است:

با استفاده از ابزار اسکن با KOEO (کلید خاموش موتور) ، قرائت ECT را روی صفحه بررسی کنید. در موتور سرد ، قرائت ECT باید با سنسور IAT (دمای هوای ورودی) مطابقت داشته باشد. در غیر این صورت ، سنسور دمای مایع خنک کننده را تعویض کنید.

1. اگر قرائت ECT دمای بیش از حد بالا را نشان می دهد ، به عنوان مثال ، بیش از 260 درجه. F ، سپس سنسور دمای مایع خنک کننده را جدا کنید. این امر باید باعث شود میزان ECT به مقادیر بسیار پایین (حدود 30- درجه فارنهایت یا بیشتر) برسد. در این صورت سنسور را تعویض کنید زیرا داخل آن کوتاه شده است. اگر این امر باعث تغییر قرائت نمی شود ، مدار اتصال سیم کشی ECT را برای اتصال کوتاه به زمین بررسی کنید. این امکان وجود دارد که دو سیم ECT به یکدیگر کوتاه شده باشند. به دنبال سیم کشی فرسوده یا ذوب شده باشید. در صورت لزوم تعمیر کنید.

آ. اگر هیچ مشکلی در سیم‌کشی پیدا نکردید و هنگام قطع برق، قرائت ECT به پایین‌ترین مقدار خود نمی‌رسد، ولتاژ خروجی از PCM را در پین سیم سیگنال روی کانکتور PCM بررسی کنید. اگر ولتاژ وجود نداشته باشد یا کم باشد، PCM ممکن است معیوب باشد. توجه داشته باشید. در برخی از مدل ها، مرجع 5 ولت ممکن است به طور موقت کوتاه شود. این می تواند اتفاق بیفتد اگر سنسور موتور به صورت داخلی مرجع 5 ولت را کوتاه کند. از آنجایی که مرجع 5 ولت یک مدار “متداول” در بسیاری از مدل ها است، این باعث می شود که به طور غیر عادی پایین بیاید. این معمولاً با چندین کد حسگر دیگر همراه است. اگر مشکوک هستید که ممکن است این مورد باشد، هر سنسور را از برق بکشید تا زمانی که ولتاژ مرجع 5 ولت دوباره ظاهر شود. آخرین سنسور غیرفعال شده، سنسور خطا است. سیم سیگنال را از کانکتور PCM تعویض کرده و دوباره بررسی کنید.

2. اگر در این زمان خواندن ECT ابزار اسکن طبیعی به نظر برسد ، ممکن است مشکل به صورت متناوب باشد. از آزمون تکان دادن برای دستکاری مهار و اتصالات هنگام مشاهده خواندن ECT ابزار اسکن استفاده کنید. هرگونه سیم کشی یا اتصالات شل یا خورده را تعمیر کنید. اگر ابزار اسکن شما دارای این عملکرد است ، می توانید داده های فریم را مسدود کنید. در صورت عدم موفقیت ، ECT خواندن را نشان می دهد. اگر نشان داد که میزان خواندن در بالاترین سطح خود است ، سنسور ECT را جایگزین کنید و ببینید آیا کد دوباره ظاهر می شود.

سایر DTC های سنسور و مدار ECT: P0115، P0116، P0118، P0119، P0125، P0128

 ایرادات سنسور دمای آب  دلایل روشن شدن چراغ چک  روشن شدن چراغ چک تویوتا  روشن شدن چراغ چک سانتافه  روشن شدن چراغ چک شورولت  روشن شدن چراغ چک کادیلاک  روشن شدن چراغ چک کیا اسپورتیج  روشن شدن چراغ چک فورد  روشن شدن چراغ چک مرسدس بنز  روشن شدن چراغ چک ماکسیما  روشن شدن چراغ چک لکسوس  روشن نشدن فن پراید  روشن نشدن فن خودرو  ترجمه کد خطا به فارسی  خواندن کد خطای دیاگ  کد خطا در دیاگ چیست  علت کد خطای P0117

بحث های مربوط به DTC

  • کد خطای 99 Grand Am P0117من 99 Pontiac Grand Am 3.4 دارم. فقط واشرهای سر سیلندر را تعویض کرد. راه اندازی شد و همه چیز خوب است. حدود 3 ساعت رانندگی کردم. خوب رانندگی کردم ، کد نداشت و غیره حدود یک ماه پیش بود. حدود یک هفته پیش شروع به کار کرد و چراغ موتور چک روشن شد ، هر دو فن بعد از حدود 15 ثانیه روشن می شوند …
  • سلام، من یک نیسان sentra 2002l 1.8 ساله دارم ، فن ها می چرخد ​​اما شروع نمی شود و خواننده OBD2 8 کد P1217 P0507 P0138 P0158 P0117 P0139 P1146 را شماره گیری می کند ، من فقط سعی می کنم بفهمم که ممکن است در مورد ماشین من چه اتفاقی بیفتد …
  • 2001 هوندا سیویک بیش از حد گرم P0117 P0128من در حال رانندگی با ماشینم بودم و شروع به گرم شدن بیش از حد کرد. پارکش کردم. بعداً همان روز به خانه رفتم. به نظر می رسد گردش آب وجود ندارد. ترموستات را با همان یکی ، بدون حرارت و قبل از گرم شدن بیش از حد ، جایگزین کردم. دارای 197,000،0117 0128 فکر کنم پمپ آب. کدهایی که دریافت می کنم عبارتند از: pXNUMX ، pXNUMX ، ایده ها ، با تشکر …
  • p0117 و p0118 و غیره کم / زیادمن 96 dodge ram 1500 دارم او 5.2 دارد. من نمی دانم چرا این کدها را می اندازد زیرا سیمها قطع شده اند ، من می توانم یکی را در پشت ژنراتور پیدا کنم و در مورد دیگری ، تمام تصاویری که در اینترنت پیدا می کنم می گوید در سمت چپ گردن آب است ، من دیدم که کجا باید باشد اما هیچ سوراخ سنسوری برای ادامه وجود ندارد. …
  • سال مدل میتسوبیشی لنسر P2003 0117کد Obi po117…
  • دوج نئون 1998 г. р0117سلام ، من در این مورد واقعاً به کمک احتیاج دارم … من یک Dodge Neon SOHC 1998 دارم. من در حال دریافت یک کد بودم که در مورد ولتاژ پایین یا چیزی در سنسور اکسیژن عقب (قسمت دوم) صحبت می کرد ، کد را به خاطر نمی آورم ، اکنون دیگر آن را نمی فهمم ، اما خواندم که ممکن است به دلیل سنسور بد کنترل دمای موتور مسئله…
  • مشکلات Ford Escort P0117 P1117 P1000سلام به همه خوشحالم که این انجمن را پیدا کردم. جزئیات مختصری را به شما می گویم. من اخیراً فن رادیاتور برقی را در 98 اسکورت (موتور 2.0 SPI) خود تعویض کردم. وقتی هنوز کار نمی کرد ، سنسور ECT را تغییر دادم. من از محصولات اصلی فورد استفاده نکرده ام و نمی دانم مشکل چیست. پنکه …
  • 2005 BMWQ x3 P0174، P0171، P0303، P0306، P0313، P0302، P0304، P0301، P0174، P0171، MP0302، P0117من این بی ام و را از یک زوج مسن خریدم که قسم خوردند فقط یک نشت روغن کوچک داشت و هر چند روز یکبار به آب احتیاج داشت ، یا بهتر بگویم هر چند پا! من واقعاً به این ماشین نیاز دارم. من مکانیک نیستم ، اما قادر هستم و می توانم دستورالعمل های T را دنبال کنم. من کامپیوترها و دستگاه های خالکوبی را مونتاژ و تعمیر می کنم ، بنابراین …
  • کد 1998 ولوو S70 P0117کد P0117 پس از اتصال اسکنر به S1998 ولوو 70 روی داشبورد من ظاهر می شود. ممکن است این یک سنسور دما معیوب باشد، زیرا فن رادیاتور هنگام رانندگی روشن می شود و پس از خاموش شدن احتراق خودرو روشن می ماند – قرائت سنسور دما طبیعی است. باید کابل باتری را جدا کنید تا f…
  • 97 Chevy Blazer 4.3l 4wd p0117 p0131 p0151 p0300 p0171 p0174بنابراین من این 97 Chevy Blazer 4door Auto را با 4.3L vortec 4wd دارم ، مشکلی ایجاد نمی کند اما کمی خشن است و وقتی به آن گاز می دهم تف می کند و می پاشید اما نمی میرد ، من اخیراً آن را دریافت کردم برای ارزان من کدها را اجرا کردم ، 8 کد مختلف را بیرون انداخت ، در اینجا لیستی از …

برای کد p0117 به راهنمایی بیشتری نیاز دارید؟

اگر هنوز در مورد DTC P0117 به کمک نیاز دارید ، سوالی را در نظرات زیر این مقاله ارسال کنید.

توجه داشته باشید. این اطلاعات فقط برای مقاصد اطلاعاتی ارائه شده است. این دستگاه به عنوان توصیه تعمیر مورد استفاده قرار نمی گیرد و ما مسئولیتی در قبال هر اقدامی که شما در مورد هر وسیله نقلیه انجام می دهید ، نداریم. تمام اطلاعات موجود در این سایت دارای حق چاپ است.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.