معرفی تویوتا کانسپت FT-Se +عکس

0

تویوتا کانسپت FT-Se را معرفی کرده است – یک خودروی اسپرت برقی دو سرنشینه. این خودروی نمایشی در نمایشگاه تحرک ژاپن 2023 (که قبلاً به عنوان نمایشگاه موتور توکیو شناخته می شد) رونمایی شد.

 toyota ftse  محصولات جدید تویوتا  شرکت تویوتا  خودرو الکتریکی  نمایشگاه خودروی توکیو

به گفته این برند، این کانسپت به عنوان “یک مدل BEV اسپرت با عملکرد بالا که به عنوان یکی از گزینه‌های خودروهای اسپرت در عصر کربن خنثی پیشنهاد شده است” طراحی شده است. FT-Se با استفاده از تخصص بخش Gazoo Racing این برند طراحی شده است و اندازه کوچک آن نشان دهنده ابعادی مشابه GR86 و MR-2 است
تویوتا در نمایشگاه توکیو کانسپتی به نام FT-Se نمایش داد که به گفته کارخانه قرار است براساس آن یک ماشین اسپرت الکتریکی ساخته شود. مدیر تویوتا می‌گوید این ماشین شبیه ماشین‌های اسپرت بنزینی چابک بوده و رانندگی با آن لذت‌بخش خواهد بود.

به احتمال زیاد FT-Se مبنای ساخت اولین ماشین برای زیرمجموعه اسپرت تویوتا به نام گازو ریسینگ (Gazoo Racing) خواهد بود. گازو ریسینگ، که با نام GR هم شناخته می‌شود در حال حاضر مدل‌های تویوتا را تقویت می‌کند، اما قرار است در آینده مدل‌های ویژه‌ خود را هم داشته باشد.

ظاهر کانسپت FT-Se هیچ شباهتی به مدل‌های اسپرت مشهور تویوتا ندارد. خودروساز ژاپنی می‌گوید این کار عمدی بوده تا نشان دهد قرار است یک مدل کاملا جدید به بازار عرضه شود. هیدآکی ایدا، طراح کانسپت FT-Se در مصاحبه با نشریه اینترنتی اینساید ئی‌وی گفته که ماشین بعد از سال ۲۰۲۶ به بازار خواهد آمد و قرار است با ماشین‌هایی نظیر پورشه باکستر رقابت کند.

تویوتا پلتفرمی جدیدی برای ماشین‌های الکتریکی‌ ساخته که ارتفاع کمی از زمین دارد. همین باعث شده تا مرکز ثقل ماشین به زمین نزدیک‌تر شده و در نتیجه کیفیت رانندگی افزایش یابد.

تویوتا برای این که تجربه رانندگی با این ماشین را به ماشین‌های بنزینی شبیه‌تر کند، آن را با دنده دستی خواهد ساخت. ماشین‌های الکتریکی در حالت عادی دنده ندارند، اما تویوتا سیستمی ساخته که دنده دستی را شبیه سازی می‌کند.

تویوتا می‌خواهد فروش ماشین‌های الکتریکی‌اش را تا سال ۲۰۲۶ به یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه در سال افزایش دهد.

FT-Se به سختی از آیرودینامیک خود استفاده می کند و ظاهری فوق العاده تیز به بیرون دارد. فضای داخلی دنج با فرمان یوغ مانند و تودوزی های جیر مانند آبی ساده نگه داشته شده است. فضای داخلی حتی شامل قسمت‌هایی از کنسول مرکزی است که به عنوان زانوبند برای رانندگی سخت عمل می‌کنند.

این برند همچنین اشاره کرده است که به روز رسانی نرم افزاری خودرو می تواند عملکرد آن را افزایش دهد. مدیرعامل کوجی ساتو همچنین به پیشرفت‌های تویوتا در مورد تعویض دنده دستی برای خودروهای الکتریکی اشاره کرده است که برای مشارکت بیشتر در این فرآیند طراحی شده است.

همه اینها بخشی از ماموریت تویوتا برای ساخت خودروهایی با آلایندگی کم و صفر است که فقط برای حمل و نقل نیستند. این برند می‌گوید که «تویوتا بر این باور است که تحرک آینده فراتر از ارائه ابزارهای حمل‌ونقل فیزیکی خواهد بود و به شریک سبک زندگی تبدیل می‌شود که با ارزش‌های فردی هر مشتری همسو است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.