چگونه با رعایت 5 نکته عمر گیربکس اتوماتیک را 2 برابر کنیم

0

استفاده از گیربکس‌های اتوماتیک با توجه به پیچیدگی سیستماتیک آن‌ها، روشهای استفاده خاصی را می‌طلبد. مجله همراه مکانیک با توجه به مصرف تعداد زیادی از کاربرای وب‌سایت و مشتریان از خودروهای دنده اتوماتیک، بر آن شد تا ایشان را به مصرف صحیح از گیربکس‌های اتوماتیک راهنمایی کند.

تعمیرات تخصصی H30 کراس آموزش تعویض روغن گیربکس اتومات آموزش تعمیر گیربکس اتوماتیک اجرت تعمیر گیربکس اتومات تویوتا حجم روغن گیربکس اتوماتیک آموزش عیب یابی گیربکس اتومات اجرت تعمیر گیربکس اتوماتیک روغن مخصوص گیربکس اتوماتیک دانلود دفترچه راهنمای h30 کراس تعمیرات تخصصی خودروهای چینی مجله مکانیک دانستنی های فنی خودرو آدرس تعمیرگاه های تهران آموزش تعمیر خودرو آموزش عیب یابی خودرو آموزش مکانیک خودرو

شما می‌توانید با رعایت چند مورد و اصلاح روش استفاده از خودرو، طول عمر و مدت انجام سرویس گیربکس اتوماتیک را حدوداً تا 200% افزایش دهید.

1. مراقب چراغ قرمزها باشید!

غالباً استفاده کنندگان از خودروهای دنده اتوماتیک، هنگامی‎که به چراغ قرمز می‌رسند، دنده خودرو را از حالت D به حالت P تغییر می‌دهند. این یک رفتار اشتباه است. در صورتی‌که توقف خودرو کمتر از 2 دقیقه باشد، نباید دنده آن را تغییر دهید؛ زیرا استهلاک تغییر دنده بیش از نگه داشتن درجای آن هست. در صورتی‌که به هر دلیل خواستید دنده را از حالت D بیرون آورید، آن را به حالت N ببرید.

2. ترافیک، حرکت، ایست، حرکت

در ترافیک‌هایی که بیش از 15 دقیقه زمان رانندگی شما را خواهند گرفت، می‌بایست دنده را به حالت دستی تغییر داده و آن را در دنده 1 قرار دهید تا با سرعت گرفتن اندک خودرو، دنده مداماً بین حالت 1 و 2 تغییر نکند.

3. وزن ماشین شما برای چرخ دنده‌ها سنگین است

اگر خودرو را(مخصوصاً در سربالایی‌ها) پارک می‌کنید، باید مراحل زیر را دنبال کنید:
ابتدا ترمز دستی را در حالتی که دنده روی N هست بالا بکشید.
سپس پایتان را از پدال ترمز بردارید و بگذارید کمک فنر‌ها باز شوند و یا خودرو حرکت خود را انجام دهد و کاملاً از ثبات خودرو مطمئن شوید.
در پایان دنده را از حالت N به P تغییر حالت دهید.

4. دنده دستی با اتومات واقعاً فرق دارد

با توجه تفاوت عمده سیستم گیربکس اتوماتیک و دستی، باید بدانید که توصیه شده به‌هیچ‌وجه در حالی که خودروی شما در حال حرکت است، حالت دنده آن را از N به D یا R تغییر ندهید. برای تغییر دنده می‌بایست خودرو کاملاً متوقف شده باشد و پا به صورت کامل بر پدال ترمز فشرده شده باشد.

5. نحوه راندن، تاثیر مستقیم بر عمر گیربکس دارد

غالب گیربکس اتوماتیک برای راندن خودرو در درون شهر و رانندگی با سرعت و شتاب نرمال طراحی شده اند. لذا می‌بایست سرعت و میزان فشار بر پدال گاز میزان متناسبی داشته باشد. به این منظور سعی کنید در هنگام رانندگی میزان ثابتی از فشار بر پدال گاز را داشته باشید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.