معرفی کانسپت تویوتا اوربان SUV +عکس

0

تویوتا در دو سال گذشته بیش از آنچه که به یاد داریم از خودروهای الکتریکی کانسپت رونمایی کرده است و اکنون می توانید یکی دیگر را به این لیست اضافه کنید: مفهومی SUV شهری.

که امروز در تویوتا در بروکسل، بلژیک رونمایی شد، گفته می شود پیش نمایش یک SUV الکتریکی ساب کامپکت برای اروپا است که در نیمه اول سال 2024 رونمایی خواهد شد و اواخر سال به بازار عرضه خواهد شد.

متاسفانه هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه مدل جدید وارد بازار ایالات متحده خواهد شد وجود ندارد.

معرفی کانسپت تویوتا اوربان SUV +عکس

تویوتا می‌گوید شاسی‌بلند شهری در بخش شاسی‌بلندهای ساب کامپکت (یا همان‌طور که به آن سگمنت B می‌گویند) رقابت خواهد کرد که تویوتا انتظار دارد به یکی از بزرگ‌ترین بازارها برای خودروهای بی‌وی‌وی در اروپا تبدیل شود. این یک وسیله نقلیه بسیار مهم برای خودروساز ژاپنی است، بنابراین آنچه که در حال حاضر در مورد آن می دانیم در اینجا آمده است

این کراس‌اوور کوچک یکی از شش خودروی الکتریکی خواهد بود که تویوتا قصد دارد تا سال ۲۰۲۶ در اروپا عرضه کند. این شرکت در نظر دارد تا آن زمان، بیش از ۲۰ درصد از فروش سالانهٔ خود در اروپا را به مدل‌های الکتریکی اختصاص دهد و هرسال بیش از ۲۵۰ هزار دستگاه خودروی الکتریکی در این قاره به فروش برساند. یکی دیگر از مدل‌های الکتریکی تویوتا که در اروپا عرضه خواهد شد، کانسپتی بنام اسپرت کراس‌اوور است که اوایل سال جاری در نمایشگاه شانگهای رونمایی شد. این کراس‌اوور کوپه که در تصویر زیر در کنار اوربان SUV دیده می‌شود، در سال ۲۰۲۵ راهی بازار اروپا خواهد شد.

الکتریکی ساب کامپکت آینده تویوتا 169.3 اینچ (4300 میلی متر) طول، 71.6 اینچ (1820 میلی متر) عرض و 63.7 اینچ (1620 میلی متر) ارتفاع دارد. برای زمینه، کانسپت SUV شهری ردپایی بسیار شبیه به فولکس واگن T-Roc، یکی از پرفروش‌ترین شاسی‌بلندهای ساب کامپکت اروپا دارد. تویوتا فقط کمی بلندتر و بلندتر از SUV آلمانی است.

شاسی بلند شهری نیز تقریباً به اندازه تویوتا C-HR – کمی کوتاه‌تر و باریک‌تر است، هرچند کمی بلندتر. این یک جایگزین کاملا الکتریکی برای C-HR است که به صورت هیبریدی یا پلاگین هیبریدی موجود است.

تویوتا شهری SUV مفهومی

معرفی کانسپت تویوتا اوربان SUV +عکس

به گفته تویوتا، این خودروی جدید “کوچک ترین و در دسترس ترین خودرو در خط تولید اختصاصی BEV شش مدل برنامه ریزی شده” خواهد بود.

این مجموعه شامل تویوتا bZ4X موجود و نسخه‌های تولیدی کانسپت شاسی‌بلند کامپکت که سال گذشته در انجمن Kenshiki رونمایی شد، کانسپت SUV شهری و کانسپت کراس اوور اسپرت خواهد بود. دومی برای اولین بار در چین با عنوان bZ Sport Crossover در ماه آوریل رونمایی شد. دو مدل باقی مانده که بخشی از خط تولید BEV تویوتا در اروپا خواهند بود، در حال حاضر ناشناخته هستند.

تویوتا گفت که شاسی بلند Urban تولیدی بر روی یک پلت فرم اختصاصی EV سوار خواهد شد و دو گزینه باتری را ارائه می‌کند تا با اولویت‌های مختلف مشتریان در محدوده رانندگی و دسترسی مطابقت داشته باشد. همچنین پیشرانه های جلو و چهار چرخ متحرک را ارائه می دهد، اگرچه هنوز برای جزئیات خاص در مورد ظرفیت باتری یا قدرت و گشتاور خیلی زود است.

این خودروساز می‌گوید شاسی‌بلند Urban اولویت‌های مشتریان اروپایی را برآورده می‌کند و “کیفیت، دوام و قابلیت اطمینان را که از مشخصه‌های برند تویوتا است، ارائه می‌کند.” همچنین گفته می شود که این خودرو طراحی و مهندسی “بدون مصالحه” را ارائه می دهد.

کانسپت SUV شهری تویوتا همان زبان طراحی را که در خانواده خودروهای برقی bZ این برند . برجسته های بیرونی شامل شانه های برآمده، برآمدگی های کوتاه، موقعیت رانندگی بالا و کاپوت کوتاه است.

با توجه به اینکه کمتر از یک سال با رونمایی از مدل تولیدی فاصله داریم و می‌بینیم که این کانسپت کاملاً آماده تولید به نظر می‌رسد، کانسپت SUV Urban احتمالاً تغییرات ظاهری جزئی را در راه خود به بازار اروپا شاهد خواهد بود. یکی از تغییراتی که حدس زدن آن سخت نیست، استفاده از آینه های جانبی سنتی به جای دوربین های مطالعه است.

در حالی که هنوز هیچ عکسی از کابین در دسترس نیست، تویوتا گفت که فضای داخلی انعطاف پذیر فضای حداکثری را ارائه می دهد و می تواند به راحتی برای اولویت بندی فضای مسافر یا بار بسته به نیاز کاربران تنظیم شود.

مدل تولیدی شاسی بلند برقی ساب کامپکت تویوتا برای اروپا و همچنین جزئیات بیشتر در مورد آن در نیمه اول سال 2024 عرضه خواهد شد.

اگرچه این شرکت اغلب متهم است که دیر وارد بازی EV شده است، اما تویوتا می گوید که برنامه های بزرگی برای دنیای الکتریکی دارد که به خصوص پس از سال 2026 شروع می شود . یک خودروی اسپرت که احتمال تولید آن بسیار زیاد است. پذیرش پلاگین NACS تسلا ؛ و باتری های حالت جامد با برد چشمگیر.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.