معرفی هیولای 1300 سی‌سی اتریشی + عکس

0

سوپر دوک از سال 2005 پیشرو در سری مدل های KTM بوده است و آخرین نسل آن از سال 2020 در دسترس بوده است. با این نسل مدل، اتریشی ها خود را متعهد به تجدید مداوم مدل برتر خود کرده اند و بنابراین در آغاز سال 2022 ، Super Duke Evo به مجموعه مدل ها اضافه شد. در ابتدای سال 2024، همزمان با 990 Duke، مرحله بعدی توسعه اکنون با یک بازنگری بصری، هم برای Super Duke استاندارد و هم برای Super Duke Evo دنبال می‌شود.

 ktm super duke r 1390
 محصولات شرکت KTM
 مشخصات موتور KTM
 ابر موتورسیکلت
 مجله موتورسیکلت

مشخصات فنی کی‌ تی‌ ام سوپر دوک آر 1390

مدل قبلی این محصول یعنی 1290 Super Duke R حالا مجهز به پیشرانه دوقلوی V شکل سری LC8 با 150 سی‌سی افزایش به حجم 1301 سی‌سی رسیده است. این تغییرات در بخش میل‌ بادامک، افزایش 4 میلی‌متری قطر سیلندر و دریچه گاز 60 میلی‌متری نیز مشاهده می‌شود. پیشرانه جدید دوک می‌تواند 190 اسب‌بخار قدرت را در 10.000 دور در دقیقه و 145 نیوتن‌متر گشتاور را در 8.000 دور در دقیقه فراهم کند.

نسخه قبلی این موتورسیکلت قدرتی 177 اسب‌بخاری با 140 نیوتن‌متر گشتاور داشت.

طراحی کی‌ تی‌ ام سوپر دوک آر 1390

معرفی هیولای 1300 سی‌سی اتریشی + عکس

همان‌طور که مشاهده می‌شود، بدنه دوک جدید نیز به کلی تغییرشکل یافته است؛ مانند چراغ‌های LED کاملاً جدید با اسپویلرهای کنار مخزن سوخت و محفظه زیر فریم کاملاً جدید.

البته هم‌چنان سعی شده تا ظاهر تهاجمی این موتورسیکلت حفظ شود. گفته می‌شود حجم مخزن سوخت آن نیز با 1.5 لیتر افزایش به 17.5 لیتر رسیده است.

سیستم تعلیق کی‌ تی‌ ام سوپر دوک آر 1390

 ktm super duke r 1390
 محصولات شرکت KTM
 مشخصات موتور KTM
 ابر موتورسیکلت
 مجله موتورسیکلت

مثل همیشه یکی از ویژگی‌های حیرت‌انگیز این کی‌تی‌ام سیستم تعلیق آن است. جایی که می‌توان فنرهای دوشاخ Apex از برند WP با پایه‌های وارونه چنگالی به قطر 48 میلی‌متر را مشاهده کرد. این سیستم تعلیق مخصوص پایداری در سرعت بالا بدون به خطر انداختن راحتی راکب در سرعت‌های پایین طراحی شده است.

ویرایش پیشرفته‌تر این موتورسیکلت Super Duke R EVO نام دارد که با سیستم تعلیق نیمه‌فعال WP Apex عرضه می‌شود. این فنربندی با توجه به سبک سواری و شرایط جاده به‌صورت خودکار تنظیم می‌شود. راکب می‌تواند بین 5 حالت اتوماتیک، راحت، باران، خیابان و اسپرت یکی را حسب نیاز خود انتخاب کند. البته مشتریان می‌توانند دو حالت مخصوص پیست و پیشرفته را نیز فقط درصورتی‌که پکیج سیستم تعلیق Pro را انتخاب کنند، سفارش دهند.

منبع:باما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.