معرفی موتورسیکلت ب‌ام‌و R18 Magnifica +عکس

0

رویداد Top Marques امسال موناکو، مکانی است که ب‌ام‌و از موتورسیکلت سفارشی خود رونمایی کرد. مدل R18 Magnifica به عنوان یک پروژه منحصر به فرد با مشارکت Radikal Chopper توسعه پیدا کرده است. ترکیبی کاملاً دست‌ساز از تم‌های قدیمی و جدید که توسط طراح به نام، آندریا رادالی به اجرا گذشته شده است.

علیرغم ظاهر خیره‌کننده قدیمی، جزئیات فنی R18 کاملاً جدید هستند. درست مانند یک موتورسیکلت امروزی.بخشی از جذابیت رویداد تاپ مارکس موناکو، حضور گسترده کالاهای لوکس است. ب‌ام‌و R18 مگنیفیسا یک نمونه عالی از این همین محصولات است. استفاده استادانه از چوب ماهون، آلیاژ برنج، آلومینیوم و رینگ‌های سفارشی Billet این محصول را واقعاً چشم‌نواز کرده است.

رادالی، طراح این موتورسیکلت قصد داشته از روی مدل‌های کلاسیک ب‌ام‌و الهام بگیرد. او نیم‌نگاهی به محصولات خاص دهه 20، 30 و 40 داشته است تا درنهایت به مدل موجود برسد. به عقیده طراح، موتورسیکلت‌هایی که در دوران ب‌ام‌و R37 ساخته می‌شدند جذابیتی باورنکردنی داشتند که حتی امروز بسیاری از موتورسیکلت‌های مدرن نمی‌توانند آن را تکرار کنند.

یکی از معدود بخش‌هایی که با دست ساخته نشده، چرخ‌های آلومینیومی Billet این موتورسیکلت هستند. اما دست‌کم ظاهر آن با حکاکی بسیار خاص‌تر شده است. دیسک‌های ترمز و کالیپرها کاملاً سفارشی در نظر گرفته شده‌اند. به طوری که گفته می‌شود به طور ویژه برای همین موتور طراحی شده‌اند.

علیرغم ظاهر خیره‌کننده قدیمی، جزئیات فنی این نسخه خاص از ب‌ام‌و R18 کاملاً جدید هستند. درست مانند یک موتورسیکلت امروزی. در طول فرایند ساخت، این محصول حدود 100 کیلوگرم از وزن خود را از دست داد. این تقریباً یک‌سوم وزن کل موتورسیکلت اصلی به حساب می‌آید. وزن مدل فعلی حالا 250 کیلوگرم را نشان می‌دهد.

این اولین‌باری نیست که سه گروه رادیکال چوپر، رادالی و ب‌ام‌و موتوراد گردهم می‌آیند. در سال 2020 آنها یک بار دیگر کنار هم جمع شده‌ بودند. تا یک چوپر دیگر به اسم Ad Maiora را بسازند. محصولی که توانست جایزه MBE را از آن خود کند. انتظار داریم R18 جدید نیز چنین موفقیتی را تکرار کند.

مترجم : باما

منبع : rideapart.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.