معرفی جیکو جی 7 (Jaecoo J7) مدیران خودرو +عکس

0

چری جیکو 7 به‌عنوان شاسی بلند جدید مدیران خودرو در راه است. در ادامه با مشخصات فنی و امکانات Chery Jaecoo 7 آشنا خواهیم شد.

رونمایی جیکو در نمایشگاه ژنو 2023

معرفی جیکو جی 7 (Jaecoo J7) مدیران خودرو +عکس

نخستین محصول برند نوظهور چری، در نمایشگاه خودرو ژنو 2023 رونمایی شد. این خودرو برپایه همان کانسپت جنجالی TJ-1 ساخته شده و شاسی‌بلند متوسطی است که با نام JAECOO 7 شناخته می‌شود. البته جیکو 7 یا جیکو J7 در بازار چین، با جلوپنجره‌ای کاملا متفاوت با نسخه صادراتی‌اش عرضه شده و تحت همان برند چری و با نام چینی چری تانسو 06 یا TANSUO 06 شناخته می‌شود. در زبان چینی، واژه «تانسو» به معنای «جستجو کردن» است و به همین دلیل نیز برخی رسانه‌های خارجی‌زبان، نام این محصول را EXPLORE 06 معرفی کرده‌اند که چندان هم درست نیست!

طراحی بیرونی جیکو جی 7

معرفی جیکو جی 7 (Jaecoo J7) مدیران خودرو +عکس

جیکو 7 در قالب یک شاسی بلند جمع‌وجور طراحی شده و از فرمی جعبه‌ای‌شکل بهره می‌برد. نسخه چینی این خودرو یعنی تاسو 06 با ویژگی‌هایی نظیر نام بزرگ CHERY در جلو، خطوط تیز و مستطیلی بزرگ، روکش‌های پلاستیکی در بخش‌های پایینی بدنه نسبت به نسخه اروپایی یا جیکو 7 متمایز شده و آفرودی‌تر به‌نظر می‌رسد. جیکو 7 نیز از طراحی متفاوت جلوپنجره بهره می‌برد و با حذف روکش‌های پلاستیکی با محیط‌های شهری سازگارتر شده است.

جیکو ۷ هم در نسخه چینی و هم نسخه اروپایی خود از طراحی به‌روزی بهره می‌برد و در نمای جلوی آن چراغ‌های دو قسمتی با دی‌لایت‌های باریک در بالای آن به‌چشم می‌خورد. طراحان برای نمای جانبی نیز دستگیره‌های در مخفی و ستون‌های مشکی را در نظر گرفتند. چراغ‌های سراسری در عقب نیز با الهام از سری جدید رنجروور طراحی شدند.

طول جیکو ۷ به ۴۵۳۸ میلی‌متر، عرض آن ۱۸۹۸ میلی‌متر، ارتفاع آن ۱۶۸۰ میلی‌متر و فاصله محوری آن نیز به ۲۶۷۲ میلی‌متر می‌رسد. به‌طور کلی جیکو ۷ به‌عنوان یک شاسی بلند جمع‌وجور چینی از طراحی ظاهری جذابی بهره می‌برد و می‌تواند نگاه مشتریان زیادی را به خود جلب کند.

هنگام ورود به کابین جیکو ۷ شاهد یک نمایشگر ۱۳.۲ اینچی عمودی در وسط داشبورد و یک نمایشگر مستطیلی کوچک‌تر به‌عنوان صفحه‌آمپر در مقابل راننده هستیم. طراحان دریچه‌های تهویه سراسری باریکی را روی داشبورد و دو دریچه عمودی بزرگ در دو طرف آن با تزئینات کرومی تعبیه کردند.

از سایر ویژگی‌های این بخش می‌توان به دسته‌دنده جمع‌شونده، دو جالیوانی و دو پد شارژر بی‌سیم روی کنسول مرکزی اشاره کرد. طراحان برای کابین نیز متریال باکیفیتی را در نظر گرفتند.

امکانات رفاهی و ایمنی جیکو ۷

از امکانات این خودرو می‌توان به سیستم کمک‌راننده سطح دو پلاس، 7 کیسه هوای ایمنی، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، کنترل کشش، ترمز کمکی، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سانروف برقی، تنظیم برقی صندلی راننده، 4 پورت USB با قابلیت شارژ سریع، شارژر بی‌سیم گوشی، نمایشگر لمسی مرکزی عمودی 14.8 اینچی، صندلی‌های چرمی و پارچه‌ای، سیستم صوتی پریمیوم با 8 بلندگو، اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم اشاره کرد.

علاوه بر این، چری برای نخستین بار برای جیکو ۷ قابلیت دوربین ۵۴۰ درجه را در نظر گرفته است که عملکرد آن بسیار بهتر از مدل‌های ۳۶۰ درجه است. این سیستم امکانی را فراهم می‌کند تا راننده در نقاط کور نظیر بخش‌های پایینی خودرو به‌ویژه در زمان آفرود، دید بیشتری داشته باشد.

مشخصات فنی جیکو J7

معرفی جیکو جی 7 (Jaecoo J7) مدیران خودرو +عکس

درست همانند تانسو 06، چری برای جیکو J7 نیز از موتور 1.6 لیتری توربو استفاده کرده که فقط با گیربکس 7 سرعته دوکلاچه، قابل سفارش است. پیشرانه این خودرو که با کد SQRF-4J16C شناخته می‌شود، توانایی تولید قدرتی در حدود 197 اسب بخار به همراه 290 نیوتن متر گشتاور را دارد.

جیکو جی7، بصورت استاندارد از نوع تک‌دیفرانسیل است و حدود 1.8 تن، وزن دارد. اما در بازار چین، مشتریان می‌توانند آنرا با سیستم محرکه 4WD نیز سفارش دهند که در اینصورت، وزن خودرو به بیش از 2 تن می‌رسد.

قیمت جیکو J7

از آنجایی که جیکو جی7، یک محصول صادراتی است، بنابراین در بازار چین فروش نداشته و قاعدتا قیمتی هم در آنجا ندارد. اما جهت اطلاع از حدود قیمت این محصول، می‌توانیم به چری تانسو 06 مراجعه کنیم؛ محصولی که قیمتش در بازار چین، حدود 117 تا 140 هزار یوآن است که تقریبا معادل 16 تا 20 هزار دلار می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.