سریعترین موتورسیکلت جهان داج توماهاک +عکس

0

موتورسیکلت تاماهاوکDodge Tomahawk یک وسیله نقلیه غیرقانونی خیابانی است که توسط Dodge در نمایشگاه بین المللی اتومبیل 2003 آمریکای شمالی معرفی شد و متعاقباً در تعداد بسیار کمی تولید و فروخته شد. تاماهاوک توجه مطبوعات و صنعت را به دلیل طراحی چشمگیر ، هیکل بزرگ ، موتور 10 سیلندر و چهار چرخ اتصال نزدیک که باعث ظاهری شبیه موتورسیکلت شده ، جلب کرد. کارشناسان در مورد اینکه آیا یک موتور سیکلت واقعی است اختلاف نظر داشتند، و این موضوع هنوز مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.
Dodge Tomahawk
عنصر اصلی تصویری Retro-Art Deco موتور 500 اسب بخاری (370 کیلووات) ، 8.3 لیتری (510 مکعب) V10 SRT10 از اتومبیل ورزشی Dodge Viper است. دو چرخ جلو و دو چرخ عقب به طور مستقل در حرکت هستند که به شما اجازه می دهد مانند موتور سیکلتهای دیگر در مسیرهای مختلف حرکت کنید.

اگرچه به عنوان یک وسیله نقلیه مفهومی برچسب گذاری شده بود ، اما به صورت عمومی از طریق فهرست Neiman Marcus با قیمت بالایی در آمریکا به فروش رسید و 9 دستگاه خریداری شد. این ممکن است تولید بسیار کمی باشد اما از آنجایی که با این قیمت به طور عمومی به هر کسی فروخته می شد احتمالاً هنوز هم به عنوان یک موتورسیکلت تولیدی محسوب می شود. در ادامه همه چیز درباره موتورسیکلت تاماهاوک را برای شما بازگو خواهیم کرد.

 dodge tomahawk سریعترین موتور دنیا سریعترین موتور سنگین دنیا نام سریعترین موتورسیکلت مجله موتورسیکلت بهترین موتور سیکلت ها گرانترین موتورسیکلت دنیا

 همه چیز درباره موتورسیکلت تاماهاوک

مطبوعات و خبرنگاران بر این باورند که دوج حداکثر سرعت فرضی مختلفی را از 300 مایل در ساعت (480 کیلومتر در ساعت) تا حداکثر 420 مایل در ساعت (680 کیلومتر در ساعت) ارائه کرده است همچنین به عقیده تحلیلگران احتمالاً فقط با اسب بخار و نسبت درایو نهایی محاسبه شده است ،  محافظه کارانه ترین سرعت 250 مایل در ساعت (400 کیلومتر در ساعت) که یک طراح احتمال می دهد امکان پذیر باشد ، و همه چیز درباره موتورسیکلت تاماهاوک گفته نشده البته این تخمین توسط موتورسواران و رسانه ها غیرقابل تصور یا از نظر کلی غیرممکن است.

هیچ آزمایش جاده مستقلی از Tomahawk منتشر نشده است و این شرکت گفت که در آزمایش داخلی هرگز بالای 100 مایل در ساعت (160 کیلومتر در ساعت) تست نگردیده. با کمال تعجب ، توماهاوک می تواند فقط در 1.5 ثانیه از 0 تا 60 مایل را طی کند. ایده موتور سیکلت Viper با دو کارمند سطح پایین گروه کرایسلر ، باب شرودر ، مدلساز دفتر طراحی و موتور سوار و دیو چایز ، متخصص ساخت وساز و مسابقه کشنده آغاز شد. طبق گفته طراح مارک والترز “چه می شود اگر موتور وایپر و شاسی Champion داشته باشیم؟ چیزی شبیه Boss Hoss” که منجر به جابجایی موتور پنج برابر هارلی دیویدسون معمولی می شود.

موتور سیکلت Boss Hoss با حجم کم در حدود 5.7 (350 cu in) ساخته می شود مشابه شورولت V8 ، و بزرگترین جابجایی موتور تولید انبوه ، 2.3 لیتر (140) Triumph Rocket III است ، و هیچ کجا نزدیک به موتور 8.3 لیتری (510 مکعب) Viper نیست. تنها مدل با جابجایی در توماهاوک از همان موتور اتومبیل V-10 استفاده می کند ، Millyard Viper V10 یکبار در سال 2009 ، مدلی که برای رقابت با Tomahawk ساخته شد را به نمایش در آورد البته پس از اینکه آلن ملیارد توسط یک مسابقه سرعت Tomahawk در جشنواره سرعت گودوود انگلستان تحت آزمایش قرار گرفت.

مدل دست ساز توماهاوک از طریق فهرست نیمان مارکوس با قیمت 555000 دلار آمریکا برای فروش ارائه شد و ممکن است حداکثر نه عدد از آن فروخته شود. داگ از آنجا که قانونی نبود ، توماهاوک را “rolling sculpture” نامید ، البته فعلا بعنوان یک وسیله نقلیه تبلیغاتی و نمایشی معرفی شده است. همچنین این شرکت همه چیز درباره موتورسیکلت تاماهاوک را عنوان نکرده و نکات مخفی زیادی را برای همگان باقی گذاشته است.

 dodge tomahawk سریعترین موتور دنیا سریعترین موتور سنگین دنیا نام سریعترین موتورسیکلت مجله موتورسیکلت بهترین موتور سیکلت ها گرانترین موتورسیکلت دنیا

نگاهی کلی به موتورسیکلت داج توماهاک

طراحی تاماهاوک – Dodge Tomahawk کار طراحان کرایسلر بود ، مارک والترز ، که این وسیله نقلیه را در اطراف موتور V-10 8.3 لیتری داگ وایپر ساخته بود. پس از تأیید توسط برنهارد و Zetsche برای ساختن نه تنها یک ماکت کامل ، بلکه یک وسیله نقلیه مفهومی قابل اجرا را پیشنهاد نمود ، مراحل طراحی و ساخت آن شش ماه به طول انجامید. مهندسی و همچنین ساخت آن به شرکت RM Motorsports ، یک فروشگاه تخصصی Wixom ، میشیگان که قطعات منحصر به فرد را برای اتومبیل های مسابقه ای کمیاب و قدیمی تهیه می کند ، واگذار شد. تا اینجا همه چیز درباره موتورسیکلت تاماهاوک گفته نشد ، والترز گفت که Kirt Bennett در RM وظیفه ساخت والترها را بر عهده دارد “یک واقعیت فیزیکی را ترسیم می کند که از نظر مکانیکی کاملاً مناسب است.

اسکچ های اولیه او دارای سیستم تعلیق جلو بودند که چیزی شبیه فرمان مرکز توپی موتور سیکلت Elf-Honda داشت ، که از آن تعلیق جدید و انحصاری بازوی عقب را طراحی کرد که اجازه می دهد تا هر دو چرخ موازی به هم متمایل می شوند ، هر چهار چرخ را در تماس با زمین قرار می دهند و اجازه می دهند  براحتی حرکت انجام شود.

Tomahawk بر خلاف بسیاری از وسایل نقلیه مفهومی ، یک موتور واقعی بود که “باید کار کند” و همچنین ظاهر نهایی دارد. از آنجا که قطعات مکانیکی در معرض دید قرار می گیرند موتور V-10 به چندین تغییر طراحی نیاز داشت. برای قرار دادن موتور در پایین بدنه ، سیستم روغن کاری از مخزن مرطوب به نوع مخزن خشک تغییر یافت ، و مخزن روغن زیر موتور را به مخزنی واقع در جلوی و سمت چپ منتقل کرد.

رادیاتور خارج از موتور به دو رادیاتور کوچکتر تغییر یافت و در فضای V شکل بالای موتور قرار گرفت ، در آنجا هوای خنک کننده با استفاده از یک فن تسمه محور تأمین می شود ، نیرو می گیرد.

کارشناسان صنعت گفتند که توماهاوک یک موفقیت چشمگیر در مقابل رقبای دیگر و در کانون توجه نمایشگاه های تجاری می باشد علاوه بر این  و یک کودتای تجاری و بازاریابی بوده که باعث ایجاد هیاهوی رسانه ها شده است و این پیام را صادر کرد که کرایسلر یک شرکت جسور و جاه طلب و در عین حال از ریسک نمی ترسد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.