چرا هنگام رد شدن از روی دست اندازها ماشین صدا می دهد ؟

0

ممکن است هر زمان که از روی دست انداز رانندگی می کنید، متوجه صدای غلغلک در ماشین خود شده باشید. این می تواند برای یک راننده عصبی و مبهوت کننده باشد. با این حال، چنین صداهایی نشان دهنده یک قطعه معیوب و آسیب دیده خودرو است که مانع از تجربه رانندگی ایمن و روان می شود. این صداها را نباید نادیده گرفت و خودرو باید سریعاً بررسی شود.

گفته شد، در اینجا دلایلی وجود دارد که ماشین شما چنین صدایی ایجاد می کند و چگونه می توانید آنها را مرتب کنید.

چرا هنگام رد شدن از روی دست اندازها ماشین صدا می دهد ؟

دلایل و راه‌حل‌هایی برای ایجاد صدا در خودرو هنگام عبور از دست اندازها

اگر خودروی شما هنگام رانندگی صدایی به هم می زند، ممکن است نشانه ای از آسیب دیده بودن قطعه خودرو باشددلایل متعددی برای صدای کوبنده در ماشین شما هنگام رانندگی از روی دست اندازها وجود دارد. ممکن است به دلیل فرسوده شدن یا آسیب دیدن قسمت های سیستم تعلیق خودرو . با این حال، چنین علائمی باید فورا بررسی و جایگزین یا تعمیر شوند.

اکنون به بررسی علل و راه‌حل‌های ایجاد صدای کوبنده در خودرو هنگام عبور از دست اندازها می‌پردازیم.

میل موجگیر خراب BAD STRUTS

 سیستم تعلیق مک فرسون چیست  فنربندی مک فرسون چیست  معایب سیستم تعلیق مک فرسون  انواع سیستم تعلیق خودرو  انواع جلوبندی خودرو  آموزش مکانیکی و جلوبندی  اجزای جلوبندی پژو 206  اجزای جلوبندی خودرو  عیب یابی جلوبندی سمند  آموزش عیب یابی جلوبندی خودرو  دلایل لرزش فرمان  دلایل لرزش اتاق 405  دلایل لرزش موتور خودرو

هدف اصلی پایه‌ها کاهش صدای ماشین شما است. با این حال، اگر محفظه استرات دچار فرورفتگی شود، هنگامی که خودرو از روی دست انداز عبور می کند، صدایی به صدا در می آید.

چطوری میشه اینو تعمیر کرد

این را می توان با چرخاندن چرخ های ماشین برای بررسی صداها برطرف کرد. جلو و عقب خودرو را به سمت پایین فشار دهید تا پایه آسیب دیده بیرون بزند. سایر علائم فیزیکی یک پایه آسیب دیده شامل روغن در اطراف محفظه پایه است.

میل موجگیرهای نوار نوسان یا بوش فرسوده

چرا هنگام رد شدن از روی دست اندازها ماشین صدا می دهد ؟

یکی از دلایل اصلی ایجاد صدا در ماشین شما، فرسوده بودن پیوند نوار نوسان است. هنگامی که یک اتصال میله نوسانی شل می شود و قطع می شود، می تواند به قسمت های دیگر مانند محورها یا بازوهای کنترل برخورد کند. علاوه بر این، اگر بوش یا مفصل توپی میله تاب خوردگی آسیب ببیند، باعث ایجاد صدای مخرب در ماشین شما می شود.

یک پیوند نوسان فرسوده ممکن است باعث ایجاد سر و صدا در ماشین شما شود

چطوری میشه اینو تعمیر کرد

چنین سر و صدایی در ماشین شما ممکن است علامتی باشد که محور ماشین شما نیاز به ترمیم دارد . برای بازرسی از مشکل ، وسیله نقلیه باید روی یک سطح صاف باشد تا لینک و بوش ها قابل بررسی باشند. از جک کف برای بالا بردن ماشین استفاده نکنید زیرا باعث ایجاد تنش در اجزای سیستم تعلیق می شود.

قلاب فنری برگی فرسوده و پایه بدنه

اگر کامیون، شاسی بلند یا مینی ون دارید که در حین رانندگی صدایی به هم می زند، ممکن است به دلیل فرسوده شدن غلاف فنر برگ باشد. اگر اینها خمیده یا شکسته باشند در رانندگی مشکل ایجاد می کند.

در صورتی که بدنه نصب شده بر روی قاب خودروی کامیون آسیب ببیند یا تراز نشود، منجر به مشکلات خاصی خواهد شد. باعث ایجاد صدای کوبیدن می شود. علاوه بر این، در صورت از کار افتادن بوش های پایه بدنه، فریم خودرو آسیب می بیند و ترک ها و شکاف هایی روی سطح ایجاد می شود.

چطوری میشه اینو تعمیر کرد

در صورت وجود صدا، پایه های بدنه روی قاب خودرو باید در اولین فرصت بررسی شوند. آنها باید برای یک درایو ایمن و پایدار جایگزین شوند. با این حال، اگر خودروی تک بدنه داشته باشید، این پایه‌های بدنه وجود ندارند.

ضربه گیر

کمک فنرها ضربه چرخ ها را جذب می کنند و رانندگی پایداری را برای خودرو فراهم می کنند. هنگامی که آنها تحت تاثیر قرار می گیرند، ماشین ابتدا صدای ضربه زدن را ایجاد می کند و سپس هنگام رفتن از روی دست اندازها شروع به پرش بیشتر می کند.

چرا هنگام رد شدن از روی دست اندازها ماشین صدا می دهد ؟

کمک فنرهای آسیب دیده منجر به جهش بیش از حد لاستیک می شود

چطوری میشه اینو تعمیر کرد

بررسی کنید الگوهای آج لاستیک را برای علائم ضربه های آسیب دیده هنگامی که ضربه‌ها از بین می‌روند، آج لاستیک شروع به جمع شدن می‌کند. علاوه بر این، شما همچنین می توانید برای تست پرش بروید که در آن وسیله نقلیه نباید بیش از یک بار قبل از تنظیم خود بپرد.

بوش های بازوی کنترلی آسیب دیده

 تعمیر بوش طبق سانتافه  عمیر جلوبندی سانتافه  تعمیرگاه جلوبندی  بوش طبق چیست  علائم خرابی بوش طبق پژو پارس  تعویض بوش طبق خودرو  نشانه های خرابی جلوبندی  تعمیرات تخصصی سانتافه

بوش های بازوی کنترلی می توانند به سرعت با گذشت زمان فرسوده شوند. هنگامی که آنها این کار را انجام می دهند، چرخ ها نامرتب می شوند. در نتیجه، هنگامی که خودرو را روی یک دست انداز هدایت می کنید، صدایی به گوش می رسد. این مشکل در خارج از جاده و زمین های ناهموار تسریع می شود.

چطوری میشه اینو تعمیر کرد

با کمک یک چراغ قوه می توانید بوش آسیب دیده را بررسی کنید. یا، ماشین خود را برای یک تست رانندگی در جاده ببرید و مطمئن شوید که در هنگام برخاستن سریع یا توقف سریع متوجه سر و صدا می شوید.

خرابی بوش زیر طبق

اتصالات بد توپ، هدایت صحیح خودرو را دشوار می کند. هنگامی که محفظه اتصال فرسوده می شود، اجازه می دهد گرد و غبار و کثیفی وارد مفصل شود. در نتیجه، خودرو هنگام عبور از دست اندازها صدا تولید می کند. همچنین، اگر اتصال قطع شود، توپ به داخل و خارج محفظه حرکت می کند. این کار باعث ایجاد صدای ناخواسته در خودرو نیز می شود.

چرا هنگام رد شدن از روی دست اندازها ماشین صدا می دهد ؟

اتصال توپ بد، هدایت خودرو را دشوار می کند

چطوری میشه اینو تعمیر کرد

بررسی یک مفصل توپ بد یک فرآیند دشوار است. آشنا نیستید، باید با یک مکانیک حرفه ای مشورت کنید مجموعه توپی چرخ و در اولین فرصت آن را تعویض کنید.

همه اینها به دلایل مختلف این است که چرا هنگام عبور از دست اندازها، صدایی در ماشین شنیده می شود. ما نیز برای شما راه حل هایی برای این مشکلات ارائه کرده ایم. اگر در خودروی خود با چنین مشکلاتی مواجه هستید، وقت آن رسیده است که یک سواری دیگر را انتخاب کنید.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.