دلایل خاموش شدن تلویزیون چیست ؟

0

هنوز هم با توجه به پیشرفت های چشمگیری که در صنعت تولید تلویزیون های پیشرفته امروزی وجود دارد بازهم شاهد مشکلاتی نظیر خاموش شدن ناگهانی تلویزیون ها هستیم. هرچند این مشکل خیلی شایع نیست و ممکن است در برخی تلویزیون ها بیشتر رخ دهد اما علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون ها ناشی از مشکلات مختلفی نظیر خرابی برد پاور دستگاه ، خرابی مین برد دستگاه ،  است که در این مقاله قصد داریم آنها را مورد بررسی قرار دهیم. در مقالات قبل مشکلات رایج تلویزیون را به طور کامل مورد تحلیل و بررسی قرار داده ایم و در این مطلب قصد داریم تا مشکل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون را کامل برای شما بررسی کنیم تا نگرانی های ناشی از بروز چنین مشکلاتی را کاهش بدیم و شما را در فرایند عیب یابی و تعمیر تلویزیون کمک کنیم.

اجزای داخلی تلویزیون بهترین تلویزیون ایرانی پنل تلویزیون چیست تعمیر تلویزیون ال ای دی تعمیر تلویزیون ال جی تعمیر تلویزیون در کرج تعمیر تلویزیون سامسونگ تلویزیون LED قیمت تلویزیون 49 اینچ مشخصات تلویزیون ال جی معایب تلویزیون ال جی نمایندگی تعمیرات تلویزیون تعمیرات تخصصی لوازم خانگی تعمیر لوازم خانه

علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون

عوامل متعددی میتواند باعث بروز مشکل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون های ال جی ، سامسونگ ، پاناسونیک ، سونی و سایر برند های مختلف تلویزیون شوند. تجربه ۳۰ ساله شرکت تعمیرخونه در زمینه تعمیرات لوازم خانگی بخصوص تعمیر تلویزیون نشان داده که علت خاموش شدن تلویزیون بیشتر ناشی از خرابی مین برد تلویزیون ، فرسودگی قطعات مین برد ، خرابی پاور تلویزیون ، خرابی آی سی های پاور تلویزیون ، ویروسی شدن تلویزیون ، استفاده از کابل نامرغوب HDMI  میتواند باشد. البته هر کدام از این موارد خود میتواند دلایل دیگری نیز داشته باشند که در مطلب مشکلات رایج تلویزیون کامل این موارد را شرح داده ایم.

خرابی مین برد تلویزیون

یکی از موارد متعددی که باعث خاموش شدن ناگهانی تلویزیون ها میشود خرابی مین برد تلویزیون است. (Main Board) از نشانه های خرابی مین برد میتوان به خاموش شدن ناگهانی تلویزیون در هنگام کار اشاره کرد و هنگامی که میخواهید تلویزیون را روشن کنید چراغ جلوی تلویزیون چشمک میزند اما دستگاه روشن نمیشود.

مین برد از اصلی ترین قطعات تلویزیون است و این برد شامل قطعات مهمی ازجمله ورودی های صدا و تصویر ، یو اس بی ، HDMI ، حافظه رم و پردازشگر اصلی تلویزیون است.

یکی از دلایل خرابی مین برد استفاده از کابل HDMI نامرغوب است که باعث سوختن CPU و در نهایت خرابی مین برد دستگاه میشود. تلویزیونی که مین برد آن سوخته را میتوان تعمیر کرد و هزینه تعمیر آن نیز در برابر هزینه خرید مجدد تلویزیون بسیار پایین تر است و میتوانید با خیال راحت نسبت به تعمیر تلویزیون اقدام نمایید. اما باید بدانید که تعمیر تلویزیون امری تخصصی است و باید از سپردن دستگاه خود به مراکز غیر مجاز پرهیز کنید.

خرابی پاور تلویزیون

تامین کننده انرژی تلویزیون توسط پاور آن انجام میشود. اگر پاور تلویزیون دچار مشکل شود برق مورد نیاز تلویزیون تامین نمیشود و دستگاه روشن نمیشود. وقتی میگوییم تعمیر تلویزیون امری تخصصی است بدین دلیل است که اگر در حین تعمیر بخش های مختلف تلویزیون مخصوصا تعمیر پاور کوچک ترین اشتباهی صورت بگیرد میتواند موجب اختلال در کارکرد بخش های دیگر دستگاه شده و مشکلات متعدد دیگری را بوجود بیاورد و در نتیجه هزینه تعمیرات دستگاه بالاتر خواهد رفت.

در برخی موارد میتوان پاور تلویزیون را تعمیر کرد یا قطعاتی از پاور را که نیاز به تعویض دارد را جایگزین کرد و در برخی موارد نیاز است تا پاور دستگاه کامل تعویض شود. مشکلات متعددی که بر اثر خراب شدن پاور تلویزیون پیش می آید عبارتند از :

  • خراب شدن ترانزیستور های پاور
  • روشن نشدن تلویزیون
  • دیر روشن شدن تلویزیون
  • چراغ تلویزیون چشمک میزند اما دستگاه روشن نمیشود
  • خاموش شدن تلویزیون پس از چند ساعت کارکردن
  • خاموشی کامل تلویزیون

خرابی قطعات مین برد یا آی سی های پاور

اجزای داخلی تلویزیون بهترین تلویزیون ایرانی تعمیر تلویزیون ال جی تعمیر تلویزیون ال ای دی پنل تلویزیون چیست تعمیر تلویزیون در کرج تعمیر تلویزیون سامسونگ قیمت تلویزیون 49 اینچ معایب تلویزیون ال جی علت روشن نشدن تلویزیون تعمیر لوازم خانه تعمیرات تخصصی لوازم خانگی

تمامی لوازم الکتریکی با عبور بیش از حد جریان برق به مدار آنها ممکن است دچار بروز مشکلاتی نظیر خرابی قطعات مختلف MainBoard یا خرابی آی سی های پاور آن شوند. همچنین آبخوردگی تلویزیون نیز میتواند علت خاموش شدن تلویزیون و موجب بروز مشکلات دیگر شود. تعویض قطعات معیوب مین برد یا آی سی های پاور امکان پذیر است و هزینه تعمیر آن مقرون به صرفه است.

ویروسی شدن تلویزیون

خیلی کم اتفاق می افتد که تلویزیون بخاطر ویروسی بودن فلش مموری متصل شده به آن دچار مشکلاتی نظیر خاموش شدن بشود اما غیرممکن نیست و با ویروسی شدن تلویزیون مشکلات متعدد کارکردی برای اسمارت تلویزیون ممکن است بوجود بیاید.

در صورت بروز مشکل خاموشی تلویزیون متخصص های ما تمامی تئوری های ممکن را که موجب خاموشی تلویزیون میشود را مورد بررسی قرار میدهند سپس در صورت حل نشدن مشکل نسبت به باز کردن دستگاه و بررسی و عیب یابی داخلی دستگاه میپردازند.

کابل HDMI نامرغوب

یکی از مواردی که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید استفاده از کابل درجه یک و مرغوب HDMI است. استفاده از کابل های نامرغوب میتواند موجب بروز مشکلات متعددی از جمله قطع شدن تصویر ، صدا و حتی میتواند موجب سوختن cpu و در نتیجه خرابی مین برد دستگاه نیز بشود.

خرابی مین برد تلویزیون LG

در تلویزیون های ال جی خرابی MainBoard ازجمله دلیل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون محسوب میشود و هنگامی که شما کلید پاور تلویزیون را فشار میدهید چراغ جلوی تلویزیون حالت چشمک زن شده و تلویزیون در حالت استند بای رفته و روشن نمیشود. این مشکل با تعویض قطعات معیوب مین برد دستگاه قابل برطرف شدن است و متخصصین ما پس از عیب یابی کامل نسبت به تعمیر تلویزیون شما اقدام میکنند.

خرابی مین برد تلویزیون Samsung

در برخی تلویزیون های سامسونگ در اثر خرابی مین برد دستگاه مانند تلویزیون های ال جی با چشمک زدن چراغ جلو دستگاه قابل تشخیص است و در برخی دیگر مدل های سامسونگ پس از روشن کردن تلویزیون تصویر تیره سبز و قرمزی به شما نشان میدهد که نمایانگر عیب در قسمت مین برد دستگاه است.

خرابی مین برد تلویزیون تلویزیون Sony

در تلویزیون های سونی خرابی MainBoard از هنگ کردن تلویزیون ، روشن نشدن آن ، به حالت استند بای رفتن و چشمک زدن چراغ تلویزیون قابل تشخیص است و با تعویض قطعات معیوب مین برد دستگاه قابل رفع است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.