دفترچه راهنمای استفاده از فیات 500

0

فیات ۵۰۰ در بازارهای جهانی با موتورهای مختلفی عرضه شده است. حتی نمونه برقی این خودرو نیز وارد بازار شده و به‌واسطه طراحی ظاهری جذاب، با استقبال مناسبی هم مواجه بوده است.

موتورهای مختلف ۰.۹ لیتری، ۱.۲ لیتری و ۱.۴ لیتری توربوشارژ در بازارهای جهانی روی تیپ‌های مختلف فیات ۵۰۰ به کار رفته، اما نسخه وارداتی به ایران با موتور ۱.۴ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی به فروش خواهد رسید.

مشخصات فیات 500 معایب فیات 500 ال قیمت فیات ۵۰۰S فیات 500 سری L قیمت فیات 500L قیمت فیات 500 مینی تازه های خودرو در ایران معرفی خودرو مجله خودرو

این موتور می‌تواند ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۳۱ نیوتن.متر گشتاور را از طریق یک گیربکس اتوماتیک ۶ دنده به چرخ‌های جلو ارسال کند. چنین توان فنی برای خودرو کوچکی مثل فیات ۵۰۰ مناسب است و نیازهای شهری و مسافرتی افراد مجرد و زوج‌های جوان را به طور کامل برآورده خواهد کرد.

این ماشین کوچک می‌تواند تا ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد و شتاب صفر تا ۱۰۰ آن نیز ۱۰.۷ ثانیه ارزیابی شده است. بنابراین برخلاف ظاهر آرام فیات ۵۰۰، نباید چالاکی این فلفل ایتالیایی را دست کم بگیرید. البته این شتاب بالا با توجه به ابعاد کوچک خودرو می‌تواند برای هندلینگ و تعادل ماشین در سر پیچ‌ها مشکلاتی ایجاد کند. بنابراین توصیه می‌کنیم که رانندگان این خودرو از مانورهای فوق سریع، به ویژه هنگام دور زدن خودداری کنند تا دچار مواردی مثل انحراف قسمت عقب خودرو و کم فرمانی نشود.

مصرف سوخت ترکیبی فیات ۵۰۰ در نسخه ۱.۴ لیتری ۴ سیلندر، ۵.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برآورد شده که رقمی قابل قبول است و برای میزان قدرتی که این ماشین در اختیار می‌گذارد، منطقی به نظر می‌رسد.

کیفیت سواری فیات ۵۰۰ نرم است و توانایی سیستم تعلیق در جذب ضربات جاده قابل قبول احساس می‌شود. قدرت ترمزها نیز متناسب با میزان توان موتور است و می‌تواند را در سرعت‌های بالا خودرو را با اطمینان کافی در فاصله‌ای ایمن متوقف کند.

حالا که بحث ایمنی شد، بهتر است بدانید که فیات ۵۰۰ در سال ۲۰۱۷ موفق شده سه ستاره از موسسه یوروانکپ دریافت کند که نشان می‌دهد از نظر ایمنی در حد متوسط قرار دارد.

دفترچه راهنمای استفاده از فیات 500

مشخصات کلی

نوع موتور خودرو خطی بنزینی
حجم موتور ۱.۴ لیتر
سیلندر / سوپاپ ۴ / ۱۶
تنفس موتور تنفس طبیعی
قدرت ۱۰۵ اسب بخار
گشتاور ۱۳۱ نیوتن.متر
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک
محور محرک دیفرانسیل جلو
شتاب ۱۰.۷ ثانیه
سرعت ۱۸۰ کیلومتربرساعت
مصرف سوخت ۵.۸ لیتر در صد کیلومتر
استاندارد آلایندگی یورو ۶
فرمان برقی
بدنه هاچبک کوچک
نوع رینگ آلومینیومی

 

دفترچه راهنمای استفاده از فیات 500

فایل:pdf

حجم:7 مگابایت

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.