معنای چراغ‌های هشدار کیلومتر موتورسیکلت چیست ؟

0

چه سوار یاماها، دوکاتی، کاوازاکی، بی‌ام‌و، هوندا یا هارلی باشید، چراغ‌های هشدار موتورسیکلت از سیستم رنگی چراغ راهنمایی برای نشان دادن شدت هشدار پیروی می‌کنند:

  • سبز/ آبی: یک سیستم فعال است و همانطور که باید درست کار می کند.
  • زرد: جایی ایراد دارد – بیشتر مراقب باشید و در اسرع وقت نگاه کنید.
  • قرمز: موتورسیکلت شما یک عیب جدی دارد – به محض اینکه روشن شد رانندگی را متوقف کنید.

مطمئن نیستید که چراغ هشدار موتورسیکلت می خواهد به شما بگوید؟ یا شاید قبل از امتحان در حال مطالعه هستید؟ راهنمای ما را بخوانید تا بفهمید هر چراغ اخطار موتورسیکلت چه معنایی دارد و در صورت روشن شدن چه کاری باید انجام دهید.

 ایرادات چراغ های پشت آمپر روشن شدن چراغ باتری روش شدن چراغ باتری موتورسیکلت کیلومتر شمار موتور سوزوکی چراغ های پشت آمپر یاماها تعمیر موتورسیکلت دلایل روشن شدن چراغ چک تعمیرگاه موتورسیکلت در تهران

برای اطلاعات بیشتر روی چراغ هشدار موتور سیکلت کلیک کنید:

 چراغ هشدار دمای مایع خنک کننده هیوندای چراغ هشدار دمای موتور موتور سیکلت
  چراغ جرقه موتور سیکلت
  چراغ هشدار ABS موتور سیکلت
  چراغ هشدار فشار روغن موتور سیکلت
  هشدار مدیریت موتور موتور سیکلت
  چراغ خنثی موتورسیکلت
  نشانگرهای موتورسیکلت و نمادهای چراغ هشدار خطر

چراغ هشدار دمای موتور موتور سیکلت

چراغ هشدار دمای مایع خنک کننده هیوندای

اگر موتور شما مرتباً بیش از حد گرم می‌شود، پیستون‌ها و سیلندرها احتمالاً منحرف می‌شوند و با سیم‌کشی زیاد نزدیک موتور، برق نیز در خطر است.

چراغ هشدار دمای موتور بهترین ابزار شما برای جلوگیری از این آسیب است. این چراغ هشدار موتورسیکلت زمانی که سطح مایع خنک کننده کم می شود یا نشتی در سیستم وجود دارد روشن می شود.

آیا هنوز می توانم با چراغ دمای موتورم روشن سوار شوم؟

شما می توانید با روشن بودن چراغ دمای موتور سوار شوید. با این حال، بهترین پاسخ این است که موتور خود را در اسرع وقت خاموش کنید و اجازه دهید قبل از نگاه کردن به آن خنک شود و در صورت لزوم با مایع خنک کننده پر کنید.

اگر پس از شارژ مجدد چراغ دوباره روشن شد، باید آن را بررسی کنید تا مشکل اصلی برطرف شود.

چراغ جرقه موتور سیکلت

این چراغ هشدار موتور سیکلت در دو نوبت ظاهر می شود. اولاً، هنگام روشن کردن احتراق، چراغ برای چند ثانیه ظاهر می شود، نشانه ای از اینکه سیستم استارت شما به خوبی کار می کند.

ثانیاً، ممکن است چراغ بعد از چند ثانیه روشن بماند یا هنگام سواری ناگهان روشن شود. این یک هشدار است که شما با سیستم برق خود مشکل دارید.

آیا هنوز می توانم با چراغ احتراق روشن سوار شوم؟چراغ احتراق روی سواری شما تأثیری نمی گذارد، اما همیشه بهتر است موتور خود را به محض ایمن شدن خاموش کنید. باتری . ای که شارژ نمی شود نیاز به تعویض دارد و عدم انجام این کار می تواند به معنای خرابی یا آسیب قابل توجهی برای دوچرخه شما باشد

قبل از اینکه باتری توانایی نگهداری کامل شارژ را از دست بدهد، خود را به گاراژ ببرید.

چراغ هشدار ABS موتور سیکلت

یک سیستم ABS برای جلوگیری از لغزش شما هنگام ترمزگیری طراحی شده است.

با توجه به نقش حیاتی تعادل در رانندگی موتور سیکلت، ABS یک ویژگی ایمنی مهم در هنگام ترمزگیری سریع و در شرایط مرطوب یا یخبندان است.

بسیاری از چراغ های هشدار موتورسیکلت دیگر روی داشبورد شما با احتراق روشن می شوند و چند ثانیه بعد خاموش می شوند. با این حال، برخی از چراغ های ABS تنها پس از رسیدن به سرعت 10 تا 15 مایل در ساعت، یعنی سرعتی که سیستم در آن فعال می شود، خاموش می شوند.

آیا هنوز می توانم با چراغ ABS روشن سوار شوم؟

اگر چراغ در سرعت های بالاتر روشن بماند، مشکلی در سیستم ABS شما وجود دارد، اما خوشبختانه این روی ترمزهای معمولی شما تأثیری ندارد.

همچنان می‌توانید سوار شوید، اما مراقب باشید – به‌ویژه در شرایط آب و هوایی نامساعد – بنابراین یک گاراژ پیدا کنید تا نگاهی بیندازید.

چراغ هشدار فشار روغن موتور سیکلت

روغن به عنوان روان کننده در دوچرخه شما استفاده می شود که اصطکاک بین قطعات متحرک را کاهش می دهد.

وظیفه چراغ هشدار موتورسیکلت فشار روغن است که فشار کم را که با سطح روغن پایین رخ می دهد برجسته کند.

آیا هنوز می توانم با چراغ فشار روغن خود سوار شوم؟

اگر این نور را می بینید، مهم است که در اسرع وقت با خیال راحت توقف کنید و موتور را خاموش کنید. اگر سطح فشار روغن کاهش یابد، دوچرخه شما در خطر آسیب قرار می گیرد.

سطح روغن خود را بررسی کنید و اگر پایین است، پس از خنک شدن موتور آن را پر کنید. اگر چراغ دوباره روشن شد، فکر می‌کنید روغن زیادی در سیستم دارید یا بعد از شارژ سریع روغن را از دست می‌دهید، دوچرخه خود را به گاراژ ببرید .

هشدار مدیریت موتور سیکلت

سیستم های مدیریت موتور وظیفه نظارت بر طیف وسیعی از ویژگی ها را بر عهده دارند و چراغ هشدار آن باید چند ثانیه پس از احتراق خاموش شود.

اگر متوجه شدید که چراغ بعد از این مدت روشن می‌ماند، ممکن است در مورد آلاینده‌ها، ورودی هوا، سوخت… این لیست ادامه دارد.

آیا هنوز می توانم با چراغ مدیریت موتورم روشن سوار شوم؟

رانندگی با چراغ مدیریت موتور روشن باعث آسیب بیشتر به موتور شما می شود و از آنجایی که چندین مشکل احتمالی وجود دارد که می تواند علت آن باشد، بهتر است در اسرع وقت به یک متخصص مراجعه کنید.

چراغ خنثی یا خلاصی موتور سیکلت

یکی از  پیچیدگی ترین چراغ داشبورد، چراغ خنثی می باشد که به شما امکان می دهد بدانید که موتورسیکلت شما در حالت خنثی تنظیم شده است.

آیا هنوز می توانم با چراغ خنثی روشن سوار شوم؟

اگر نور خنثی در حین سوار شدن شما (و نه در حالت خنثی) نشان داده می شود، باید معیوب باشد. سوارکاری شما نباید تحت تأثیر قرار گیرد، اما یک متخصص نگاهی بیاندازد و نور مشکل را برطرف کند.

نشانگرهای موتورسیکلت و نمادهای چراغ هشدار خطر

چراغ‌های هشدار نشانگر وجود دارند تا به شما اطلاع دهند که نشانگرهای شما در یک جهت مشخص چشمک می‌زنند، یا وقتی از هر دو جهت استفاده می‌شود، به رانندگان دیگر در مورد خطر هشدار می‌دهید.

دسته چراغ هشدار موتورسیکلت

اگر در رانندگی موتورسیکلت تازه کار هستید، متوجه خواهید شد که داشبورد آن بسیار کوچکتر از چیزی است که در یک ماشین یا ون می بینید.

بنابراین، این چراغ‌های هشدار به صورت دسته‌ای روی داشبورد نگهداری می‌شوند، بنابراین به آنچه ممکن است ظاهر شود توجه کنید و با آن برخورد کنید.

امیدواریم اکنون بدانید که چراغ های هشدار موتورسیکلت شما چیست. سفر خوبی داشته باشید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.