راهنمای نشانگرهای پشت آمپر کادیلاک CT5 2023 +عکس

0

راهنمای استفاده از چراغ‌ها، گیج‌ها و نشانگرهای هشدار Cadillac CT5 2023

 قیمت کادیلاک CT5 مشخصات کادیلاک CT5 نشانگر محدودیت سرعت نشانگر سوخت چیست نشانگر باتری چراغ های پشت آمپر ایرادات چراغ های پشت آمپر شرکت کادیلاک روشن شدن چراغ باتری روشن شدن چراغ ایربگ

هشدار

چراغ‌های هشداردهنده و گیج‌ها می‌توانند نشان دهند که مشکلی پیش از اینکه به اندازه‌ای جدی شود که باعث تعمیر یا تعویض گران قیمت شود، اشتباه است. توجه به چراغ های هشدار دهنده و سنج ها می تواند از آسیب دیدگی جلوگیری کند. برخی از چراغ های هشدار هنگام روشن شدن موتور به طور مختصر روشن می شوند تا نشان دهند که آنها کار می کنند. وقتی یکی از چراغ‌های هشدار روشن می‌شود و در حین رانندگی روشن می‌ماند، یا وقتی یکی از گیج‌ها نشان می‌دهد ممکن است مشکلی وجود داشته باشد، قسمتی را که توضیح می‌دهد چه باید کرد بررسی کنید. انتظار برای انجام تعمیرات می تواند پرهزینه و حتی خطرناک باشد.

 قیمت کادیلاک CT5 مشخصات کادیلاک CT5 نشانگر محدودیت سرعت نشانگر سوخت چیست نشانگر باتری چراغ های پشت آمپر ایرادات چراغ های پشت آمپر شرکت کادیلاک روشن شدن چراغ باتری روشن شدن چراغ ایربگ

خوشه ابزار (سطح پایه و سطح میانی

سطح پایه انگلیسی و سطح میانی نشان داده شده، متریک مشابه

  1. سرعت سنج 0 95
  2. مرکز اطلاعات راننده (DIC) (سطح پایه) 0 109 یا
  3. مرکز اطلاعات راننده (DIC) (بالا) 0 112
  4. سرعت سنج 0 95
  5. گیج دمای مایع خنک کننده موتور (بالا) 0 97 یا
  6. گیج دمای مایع خنک کننده موتور (سطح پایه) 0 97
  7. گیج سوخت 0 96

منوی خوشه

یک صفحه نمایش تعاملی در مرکز دسته ابزار وجود دارد

منوی کلاستر سطح پایه

کادیلاک CT5

یک صفحه نمایش تعاملی در مرکز دسته ابزار وجود دارد.

برای دسترسی به برنامه های خوشه، S یا T را فشار دهید. از چرخ شست برای پیمایش y یا z در لیست ویژگی های موجود استفاده کنید. برای انتخاب، چرخ شست را فشار دهید.
همه برنامه ها در همه وسایل نقلیه در دسترس نخواهد بود.

  • اطلاعات انتخاب کاشی/کامپیوتر سفر/ تعمیر و نگهداری/ کمک راننده: نمایشگرهای انتخاب شده مرکز اطلاعات راننده (DIC) قابل مشاهده هستند. به مرکز اطلاعات راننده (DIC) (سطح پایه) 0 102 یا مرکز اطلاعات راننده (DIC) (بالا) 0 104 مراجعه کنید.
  • عملکرد
  • جهت یابی
  • تلفن
  • گزینه
  • ساده کردن

در صورت مجهز بودن، چرخ شست را فشار دهید تا وارد منوی Performance شوید. در میان موارد موجود ورق بزنید.

تایمر عملکرد: برای ورود به منوی تنظیمات، چرخ شست را فشار دهید. برای انتخاب بخش سرعت مورد نظر از چرخ شست برای پیمایش استفاده کنید، سپس چرخ شست را فشار دهید تا وارد منوی فرعی شوید. برای تأیید انتخاب بخش سرعت یا تنظیم مجدد بهترین زمان برای آن بخش از چرخ شست استفاده کنید. در شتاب بعدی، تایمر عملکرد زمان را ثبت می کند. فشار دادن چرخ شست در حالی که تایمر در حال کار است، اگر قبل از رسیدن به انتهای بخش انجام شود، تایمر لغو می شود.

تایمر دور (بدون PDR): هنگامی که Lap Timer نمایش داده می شود، چرخ شست را فشار دهید تا تایمر دور را شروع، متوقف یا تنظیم مجدد کنید. در حالی که صفحه Lap Timer فعال است، چرخ شست را فشار دهید تا تایمر شروع شود. اگر تایمر دور فعال باشد، با فشار دادن چرخ شست، تایمر دور فعلی متوقف می شود و یک دور جدید شروع می شود.
با فشار دادن چرخ شست در 10 ثانیه پس از اتمام آخرین دور (گزینه Stop Lap Timer نمایش داده می شود)، تایمر دور متوقف می شود.
برای بازنشانی تایمر یا مشاهده تاریخچه دور، چرخ شست را بعد از توقف تایمر دور دور فشار دهید. حداکثر 16 دور قابل ذخیره است.

تایمر دور (با PDR): زمان های دور ثبت شده با سیستم PDR به طور خودکار در این پنجره نمایش داده می شود.
این تنها در صورتی اتفاق می‌افتد که یک آهنگ در سیستم PDR انتخاب شده باشد و ضبط ویدیو شروع شود. به ضبط کننده داده عملکرد (PDR) 157 مراجعه کنید.

فشار روغن: فشار فعلی روغن را بر حسب کیلو پاسکال (کیلو پاسکال) یا بر حسب پوند بر اینچ مربع (psi) نشان می دهد.

دمای سیال انتقال:
اگر مجهز باشد، دمای سیال انتقال را در درجه سانتیگراد (درجه سانتیگراد) یا درجه فارنهایت (درجه فارنهایت) نشان می دهد.
eLSD: مقدار کوپلینگ دیفرانسیل عقب را زمانی که دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی (eLSD) فعال است و در حین کار خودرو کار می کند، نشان می دهد.
قرائت 1% دیفرانسیل باز و 100% قفل است. طبیعی است که مقدار به دلیل شرایط رانندگی و ورودی های راننده، تغییرات کوچک یا بزرگی ایجاد کند. برای مدل‌های بلک‌وینگ سری V، eLSD حتی اگر خودرو ساکن باشد یا شتاب نداشته باشد، تا حدی کوپلینگ را حفظ می‌کند. مقادیر جفت 3٪ و بالاتر معمولی است. دیفرانسیل لغزش محدود 0 235 را ببینید.

دمای لاستیک: در صورت مجهز بودن، وضعیت دمای لاستیک را نشان می دهد. اگر اطلاعات در دسترس نباشد ممکن است ناشناخته نمایش داده شود.

وضعیت دمای لاستیک:

  • سرد – با احتیاط رانندگی کنید زیرا ممکن است عملکرد لاستیک کاهش یابد.
  • خنک – با احتیاط رانندگی کنید زیرا ممکن است عملکرد لاستیک کاهش یابد.
  • نرمال – لاستیک ها در دمای رانندگی عادی هستند.
  • گرم – تایرها برای رانندگی تهاجمی آماده هستند.
  • بیش از حد گرم شده – دمای لاستیک ممکن است بالاتر از حد مطلوب باشد.

گزینه
V را فشار دهید تا برنامه Options را انتخاب کنید، سپس p را فشار دهید تا وارد منوی Options شوید. از w یا x برای پیمایش بین موارد موجود در منوی گزینه ها استفاده کنید.

واحد: در حالی که Units نمایش داده می شود، p را فشار دهید تا وارد منوی Units شوید. واحدهای انگلیسی یا متریک را با فشار دادن V در حالی که مورد مورد نظر برجسته شده است انتخاب کنید.

صفحات اطلاعات: هنگامی که Info Pages نمایش داده می شود، p را فشار دهید تا وارد منوی Info Pages شوید و مواردی را انتخاب کنید که در برنامه Info نمایش داده شوند.

هشدار سرعت: صفحه نمایش هشدار سرعت به شما امکان می دهد سرعتی را تنظیم کنید که از آن بیشتر نشود. برای تنظیم، هنگامی که اخطار سرعت نمایش داده شد، p را فشار دهید.
برای تنظیم مقدار، w یا x را حرکت دهید. V را فشار دهید تا سرعت را تنظیم کنید.

خوشه ابزار (بالا)

از w یا x برای پیمایش در میان گزینه‌ها، جستجوی موسیقی، انتخاب از موارد دلخواه یا تغییر منبع صوتی استفاده کنید. در نمای اصلی، برای تغییر ایستگاه یا رفتن به آهنگ بعدی یا قبلی، پیمایش کنید.

جهت یابی
در منوی ناوبری، اگر مسیر فعالی وجود ندارد، V را فشار دهید تا به آخرین یا موارد دلخواه دسترسی پیدا کنید. اگر مسیر فعالی وجود دارد، V را فشار دهید تا هدایت مسیر را لغو یا از سر بگیرید، راهنمایی صوتی را بی صدا یا لغو کنید، یا به موارد اخیر یا علاقه مندی ها دسترسی پیدا کنید.

تلفن
در منوی تلفن، اگر تماس تلفنی فعالی وجود ندارد، تماس های اخیر را مشاهده کنید، در میان مخاطبین پیمایش کنید، از موارد دلخواه انتخاب کنید یا منبع تلفن را تغییر دهید. اگر تماس فعالی وجود دارد، تلفن را بی صدا کنید یا به عملکرد گوشی تغییر دهید.

گزینه
از w یا x برای پیمایش بین موارد موجود در منوی گزینه ها استفاده کنید.
o را فشار دهید تا از آیتم خارج شوید.

نمایش تم ها
برای ورود به منوی نمایش، چرخ شست را فشار دهید. چهار پیکربندی صفحه نمایش دسته ابزار برای انتخاب وجود دارد. ورزش، تور، مخفی کاری و پیست (در صورت مجهز بودن). سبک خوشه بسته به موضوع انتخاب شده تغییر خواهد کرد. پیش فرض به حالت درایور مرتبط است. سایر تم های نمایش را می توان تنظیم کرد.
اگر در حالت من باشد، آن نمایشگرها به اضافه HUD (در صورت مجهز بودن) می توانند تنظیم شوند. My Mode فقط زمانی قابل انتخاب است که در حالت Link to Driver باشد.}
حالت مخفی زمانی فعال می شود که کنترل روشنایی پانل ابزار روی حداقل سطح تنظیم شده باشد. کنترل روشنایی پانل ابزار 0 118 را ببینید.

ورزش: دمای مایع خنک کننده، گیج سوخت، محدوده سوخت، قطب نما، چراغ کنترل حالت راننده، کیلومتر شمار، سرعت، سرعت سنج، محدوده گیربکس الکترونیکی، دنده فعلی، محدودیت سرعت، منطقه اطلاعات و منطقه تعامل و کروز کنترل (در صورت فعال بودن) را نمایش می دهد.

  • تور: نمایشگر سوخت سنج، برد سوخت، قطب نما، چراغ کنترل حالت راننده، کیلومتر شمار، سرعت، سرعت سنج، الکترونیکی
    محدوده گیربکس، دنده فعلی، حداکثر عملکرد، محدودیت سرعت، منطقه اطلاعات و منطقه تعامل، و کروز کنترل (در صورت فعال بودن).
  • پنهان کاری: گیج سوخت، سرعت دیجیتال و سرعت سنج را نمایش می دهد.
  • مسیر: اگر مجهز باشد، خنک کننده را نمایش می دهد
    دما، گیج سوخت، چراغ کنترل حالت راننده، سرعت، سرعت سنج، محدوده انتقال الکترونیکی، دنده فعلی، منطقه اطلاعات، و منطقه تعاملی.

کاشی های اطلاعات از پیش تعیین شده در هر طرح نشان داده شده است:

ورزش ها: زمان و دما، دمای روغن، وضعیت تایر، فشار روغن

مسیر: فشار روغن، دمای سیال گیربکس، وضعیت تایر، دمای روغن

تور: زمان و دما

نهان: هیچ یک

هشدار سرعت: به شما امکان می دهد سرعتی را تنظیم کنید که از آن بیشتر نشود. برای تنظیم، زمانی که اخطار سرعت نمایش داده شد، V را فشار دهید. برای تنظیم مقدار از w یا x استفاده کنید. V را فشار دهید تا سرعت را تنظیم کنید. پس از تنظیم سرعت، این ویژگی را می توان با فشار دادن V در هنگام مشاهده این صفحه خاموش کرد. در صورت تجاوز از حد مجاز سرعت انتخاب شده، یک هشدار پاپ آپ با صدای زنگ نمایش داده می شود.

علامت سرعت
در صورت مجهز بودن، اطلاعات علامت را نشان می‌دهد که از پایگاه داده جاده‌ای در ناوبری آنبرد می‌آید.

واحد
در حالی که Units نمایش داده می شود، چرخ شست را فشار دهید تا وارد منوی Units شوید. با فشار دادن چرخ شست در حالی که مورد مورد نظر برجسته است، واحدهای ایالات متحده یا متریک را انتخاب کنید. یک علامت انتخاب شده در کنار مورد انتخاب شده نمایش داده می شود.

سرعت سنج
در صورت مجهز بودن، سرعت سنج به راننده این امکان را می دهد که بین سرعت سنج سنتی (سنج خطی) یا سرعت سنج عددی (چراغ های تعویض با عددی) یکی را انتخاب کند.
سرعت سنج RPM) هنگامی که موضوع آهنگ انتخاب شده است.

فشار تایر
اگر خوانش فشار تایر در هر زمانی نیاز به تنظیم مجدد داشته باشد، این گزینه عملکرد Relearn فشار لاستیک را آغاز می کند. هنگامی که چرخ شست به مدت پنج ثانیه فشار داده می شود، انتخاب مجدد آموزش باز می شود. چرخش نمایشگر سر بالا (HUD) در حالی که Adjust Rotation برجسته شده است، چرخ شست را فشار دهید تا وارد حالت Adjust Mode شوید. برای تنظیم زاویه نمایشگر HUD پیمایش کنید. برای تأیید و ذخیره تنظیمات، چرخ شست را فشار دهید. به صفحه نمایش سر بالا (HUD) 0 107 مراجعه کنید.

کشش و پایداری
در صورت مجهز بودن، وضعیت سیستم های کنترل کشش (TSC) و پایداری (ESC) را نمایش می دهد. برای روشن یا خاموش کردن سیستم کنترل کشش (TCS)، کشش را انتخاب کنید.
در صورت مجهز بودن، برای روشن یا خاموش کردن StabiliTrak/Electronic Stability Control (ESC)، پایداری را انتخاب کنید. به کنترل کشش/کنترل پایداری الکترونیکی 0 223 مراجعه کنید.

مجوزهای نرم افزار
برای نمایش اطلاعات نرم افزار منبع باز، در حالی که Software Licenses برجسته شده است، چرخ شست را فشار دهید.

بازنشانی به حالت پیش فرض
به درایور اجازه می دهد تا تنظیمات پیش فرض را بازنشانی کند.

ساده کردن
چرخ شست را فشار دهید تا وارد منوی Simplify شوید. Simplify Mode اجازه می دهد تا ویژگی های خاصی از دسته ابزار پنهان شود.
این ویژگی ها شامل کاشی های اطلاعات و مناطق تعاملی است. با استفاده از چرخ شست S یا T، به جز برای تایید یک هشدار، از حالت ساده خارج می شوید.
ویژگی‌های انتخاب‌شده حتی پس از راه‌اندازی و راه‌اندازی مجدد خودرو پنهان می‌مانند، مگر اینکه حالت ساده به‌صورت دستی لغو شود.

سرعت سنج

سرعت سنج سرعت خودرو را بر حسب کیلومتر در ساعت (کیلومتر در ساعت) یا مایل در ساعت (مایل در ساعت) نشان می دهد.

کیلومتر شمار

کیلومتر شمار نشان می دهد که وسیله نقلیه چقدر رانده شده است، در کیلومتر یا مایل.

کیلومتر شمار سفر

  • کیلومتر شمار سفر نشان می دهد که از زمان آخرین تنظیم مجدد کیلومتر شمار سفر، خودرو چقدر مسافت را پیموده است.
  • کیلومتر شمار سفر از طریق مرکز اطلاعات راننده (DIC) قابل دسترسی و تنظیم مجدد است.
  • به مرکز اطلاعات راننده (DIC) (سطح پایه) 0 114 یا مراجعه کنید
  • مرکز اطلاعات راننده (DIC) (سطح میانی) 0 116 یا
  • مرکز اطلاعات راننده (DIC) (بالا)104.

سرعت سنج

سرعت سنج سرعت موتور را بر حسب دور بر دقیقه (rpm) نشان می دهد.
برای خودروهای دارای سیستم Stop/Start، هنگامی که احتراق روشن است، سرعت سنج وضعیت خودرو را نشان می دهد. هنگام اشاره به AUTO STOP، موتور خاموش است اما خودرو روشن است و می تواند حرکت کند. موتور می تواند در هر زمان به طور خودکار روشن شود. هنگامی که نشانگر روی OFF نشان می دهد، خودرو خاموش است. هنگامی که موتور روشن است، سرعت سنج دور در دقیقه را نشان می دهد. سرعت سنج ممکن است در طول حالت توقف خودکار، زمانی که موتور خاموش و دوباره راه اندازی می شود، چندین صد دور در دقیقه تغییر کند.

سطح بالا
خط قرمز سرعت سنج به صورت دینامیکی بر اساس دمای موتور تنظیم می شود.
هنگامی که مقدار کیلومتر شمار خودرو کمتر از 805 کیلومتر (500 مایل) باشد، خط قرمز نشانه کمتری را نشان می دهد.
در صورت مجهز بودن، نشانگرهای تعویض دنده روی دسته ابزار و نمایشگر سر بالا (HUD) نمایش داده می شوند. نشانگرهای تعویض دنده فقط زمانی کار می کنند که گیربکس اتوماتیک در حالت دستی باشد یا خودرو دارای گیربکس دستی باشد. به حالت دستی (تغییر دهنده الکترونیکی) 0 216 یا حالت دستی (تغییر دهنده مکانیکی) 0 215 مراجعه کنید.
وقتی موتور خودرو کمتر از 70 درجه سانتیگراد (158 درجه فارنهایت) باشد و مقدار کیلومتر شمار خودرو کمتر از 805 کیلومتر (500 مایل) باشد، نشانه های تعویض دنده نمایش داده نمی شود.
با نزدیک شدن خودرو به خط قرمز، یک نشانگر بصری قوی نمایش داده می شود. تم‌های تور و اسپورت دارای حلقه‌های شیفت هستند در حالی که Track me دارای چراغ‌های شیفت همراه با نمایشگر عددی سرعت سنج است.

نشانگر سوخت

حالت ورزشی سطح بالا متریک نشان داده شده است، حالت های دیگر مشابه

هنگامی که احتراق روشن است، نشانگر سوخت مقدار تقریبی سوخت باقی مانده در باک را نشان می دهد. یک فلش در نزدیکی نشانگر سوخت وجود دارد که به سمت خودرویی که درب بنزین روشن است اشاره می کند. هنگامی که نشانگر به خالی نزدیک می شود، چراغ کم سوخت روشن می شود. هنوز کمی سوخت باقی مانده است، اما خودرو باید به زودی سوخت گیری شود.

سنج سوخت ممکن است:

  • برای پر کردن سوخت کمی بیشتر یا کمتر از آنچه نشان می دهد مصرف کنید. به عنوان مثال، گیج ممکن است نشان داده باشد که مخزن نیمه پر است، اما در واقع کمی بیشتر یا کمتر از نیمی از ظرفیت مخزن برای پر کردن مخزن طول می کشد.
  • هنگام پیچیدن در پیچ، افزایش سرعت یا ترمز کردن، کمی حرکت می کند.
  • پس از روشن شدن احتراق، چند ثانیه طول بکشد تا تثبیت شود و پس از خاموش شدن احتراق، دوباره خالی شود.

اینها شرایط عادی هستند که هیچ کدام نشان دهنده مشکلی در گیج بنزین نیست.

سنج دمای روغن موتور (فقط در سطح بالا)

این گیج دمای روغن موتور را نشان می دهد. اگر نشانگر گیج به سمت بالا حرکت کند، به این معنی است که روغن موتور بیش از حد گرم شده است. اگر خودرو در شرایط عادی رانندگی کار کرده است، در اسرع وقت از جاده خارج شده، خودرو را متوقف کرده و موتور را خاموش کنید.
روغن موتور 0 268 را ببینید.

سنج دمای مایع خنک کننده موتور

سطح پایه متریک و سطح میانی

سطح پایه انگلیسی و سطح میانی`

این گیج دمای مایع خنک کننده موتور را نشان می دهد

اگر نشانگر به سمت منطقه هشدار در انتهای بالای گیج حرکت کند، موتور خیلی داغ است.
اگر مایع خنک کننده موتور بیش از حد گرم شده است و خودرو در شرایط رانندگی عادی کار می کند، از جاده خارج شده، خودرو را متوقف کرده و موتور را در اسرع وقت خاموش کنید. به گرمای بیش از حد موتور 0 276 مراجعه کنید.

ولت متر سنج (فقط در سطح بالا)

هنگامی که احتراق روشن است، این گیج ولتاژ باتری را نشان می دهد. هنگامی که موتور روشن است، این سنج وضعیت سیستم شارژ را نشان می دهد.
گیج می تواند از مقدار بالاتر به پایین تر یا پایین تر به بالاتر انتقال یابد. این طبیعی است. اگر خودرو خارج از محدوده عملکرد عادی کار کند، چراغ سیستم شارژ روشن می شود. چراغ سیستم شارژ 0 106 را ببینید.
زمانی که تعداد زیادی لوازم الکتریکی در خودرو کار می‌کنند و موتور برای مدت طولانی در بیکار رها می‌شود، خوانش‌های خارج از محدوده عملکرد عادی نیز ممکن است رخ دهد. این وضعیت طبیعی است زیرا سیستم شارژ قادر به ارائه قدرت کامل در دور آرام موتور نیست. با افزایش سرعت موتور، این وضعیت باید خود به خود اصلاح شود زیرا دورهای موتور بالاتر به سیستم شارژ اجازه می دهد حداکثر قدرت را ایجاد کند. وسیله نقلیه را فقط می توان برای مدت کوتاهی با خوانش های خارج از محدوده عملیاتی عادی رانندگی کرد. اگر خودرو باید رانده باشد، همه لوازم جانبی مانند رادیو و کولر را خاموش کنید و همه شارژرها و لوازم جانبی را از برق بکشید. خوانش های خارج از محدوده عملیاتی عادی نشان دهنده وجود مشکل احتمالی در سیستم الکتریکی است. آیا خودرو در اسرع وقت سرویس شده است؟

یادآوری کمربند ایمنی

چراغ یادآوری کمربند ایمنی راننده
یک چراغ یادآوری کمربند ایمنی راننده روی دسته ابزار وجود دارد. وقتی وسیله نقلیه راه اندازی می شود، این چراغ چشمک می زند و ممکن است صدای زنگ به راننده یادآوری کند که کمربند ایمنی خود را ببندد. سپس نور تا زمانی که کمربند کمانش شود روشن می ماند. این چرخه ممکن است چندین بار ادامه یابد اگر راننده در حین حرکت خودرو بماند یا باز شود. اگر کمربند ایمنی راننده کماندار باشد، نه چراغ و نه صدای زنگ روشن می شود.

چراغ یادآوری کمربند ایمنی سرنشین جلو
خودرو ممکن است دارای چراغ یادآوری کمربند ایمنی سرنشین جلو در نزدیکی نشانگر وضعیت کیسه هوا باشد. به سیستم سنجش مسافر 0 59 مراجعه کنید.
وقتی وسیله نقلیه راه اندازی می شود، این چراغ چشمک می زند و ممکن است صدای زنگی روشن شود تا به مسافران یادآوری کند که کمربند ایمنی خود را ببندند. سپس نور تا زمانی که کمربند کمانش شود روشن می ماند. این چرخه چندین بار ادامه می یابد اگر سرنشین جلو در حین حرکت خودرو باقی بماند یا باز شود.
اگر کمربند ایمنی سرنشین جلو بسته شده باشد، نه زنگ و نه چراغ روشن می شود.
اگر جسمی مانند کیف، کیف دستی، کیف مواد غذایی، لپ‌تاپ یا دستگاه الکترونیکی دیگری روی صندلی گذاشته شود، ممکن است چراغ و زنگ یادآور کمربند ایمنی سرنشین جلو روشن شود. برای خاموش کردن چراغ یادآوری و/یا صدای زنگ، جسم را از روی صندلی بردارید یا کمربند ایمنی را ببندید.

چراغ آمادگی کیسه هوا

این چراغ نشان می دهد که آیا سیستم ایربگ مشکل الکتریکی دارد یا خیر. در دسته ابزار قرار دارد. بررسی سیستم شامل سنسور(های) کیسه هوا، سیستم تشخیص سرنشین، پیش کشنده ها، ماژول های کیسه هوا، سیم کشی و ماژول تشخیص تصادف و تشخیص تصادف می باشد. برای اطلاعات بیشتر در مورد سیستم کیسه هوا، سیستم ایربگ 44 را ببینید.

هنگام استارت زدن خودرو، چراغ آمادگی کیسه هوا برای چند ثانیه روشن می شود. اگر چراغ روشن نشد، فوراً آن را تعمیر کنید.

هشدار
اگر چراغ آمادگی کیسه هوا پس از راه اندازی خودرو روشن بماند یا هنگام رانندگی روشن شود، به این معنی است که سیستم کیسه هوا به درستی کار نمی کند. کیسه های هوا در خودرو ممکن است در هنگام تصادف باد نشوند، یا حتی می توانند بدون تصادف باد شوند. برای کمک به جلوگیری از آسیب، خودرو را فوراً تعمیر کنید.
اگر مشکلی در سیستم کیسه هوا وجود داشته باشد، ممکن است پیام مرکز اطلاعات راننده (DIC) نیز روشن شود.

نشانگر وضعیت کیسه هوای سرنشین

 

این خودرو دارای سیستم سنجش سرنشین است.
برای اطلاعات مهم ایمنی به سیستم سنجش مسافر 0 59 مراجعه کنید. کنسول بالای سر دارای نشانگر وضعیت کیسه هوای سرنشین است هنگامی که خودرو راه اندازی می شود، نشانگر وضعیت کیسه هوای سرنشین روشن و خاموش می شود یا نماد روشن و خاموش شدن آن برای چند ثانیه به عنوان بررسی سیستم روشن می شود. سپس، پس از چند ثانیه دیگر، نشانگر وضعیت یا ON یا OFF یا نماد روشن یا خاموش روشن می شود تا وضعیت کیسه هوای جلویی سرنشین بیرونی را به شما اطلاع دهد.
اگر کلمه ON یا نماد روشن روی نشانگر وضعیت ایربگ سرنشین روشن شود، به این معنی است که کیسه هوای جلویی سرنشین بیرونی اجازه دارد باد شود.
اگر کلمه OFF یا علامت خاموش روی نشانگر وضعیت کیسه هوا روشن باشد، به این معنی است که سیستم حسگر سرنشین، کیسه هوای جلوی سرنشین خارجی را خاموش کرده است. اگر بعد از چند ثانیه، هر دو چراغ نشانگر وضعیت روشن باقی بمانند یا اصلاً چراغی وجود نداشته باشد، ممکن است مشکلی در چراغ ها یا سیستم سنجش سرنشین وجود داشته باشد. برای خدمات به نمایندگی خود مراجعه کنید.

هشدار
اگر چراغ آمادگی کیسه هوا روشن شود و روشن بماند، به این معنی است که ممکن است مشکلی در سیستم کیسه هوا وجود داشته باشد. برای کمک به جلوگیری از آسیب به خود یا دیگران، سریعاً خودرو را تعمیر کنید. برای اطلاعات بیشتر، از جمله اطلاعات مهم ایمنی، چراغ آمادگی کیسه هوا 0 104 را ببینید.

چراغ سیستم شارژ

چراغ سیستم شارژ زمانی که احتراق روشن می شود برای مدت کوتاهی روشن می شود، اما موتور کار نمی کند، زیرا بررسی برای نشان دادن کارکرد چراغ. هنگام روشن شدن موتور باید خاموش شود. اگر چراغ در حین رانندگی روشن بماند یا روشن شود، ممکن است سیستم شارژ الکتریکی مشکل داشته باشد. آیا توسط فروشنده شما بررسی شده است؟ رانندگی در حالی که این چراغ روشن است می تواند باتری را خالی کند. هنگامی که این چراغ روشن می شود یا چشمک می زند، مرکز اطلاعات راننده (DIC) نیز پیام Ba را نمایش می دهد.
اگر باید مسافت کوتاهی را با چراغ روشن طی کنید، حتماً همه لوازم جانبی مانند رادیو و کولر را خاموش کنید. مکان امنی برای توقف خودرو پیدا کنید.

چراغ نشانگر خرابی (چراغ موتور را بررسی کنید)

این چراغ بخشی از سیستم تشخیص آلایندگی خودرو است. اگر این چراغ در حین کارکرد موتور روشن باشد، نقصی تشخیص داده شده است و ممکن است خودرو نیاز به سرویس داشته باشد. هنگامی که احتراق در حالت سرویس است، چراغ باید روشن شود تا نشان دهد که کار می کند. به موقعیت های جرقه زنی 0 208 مراجعه کنید.
معمولاً قبل از اینکه مشکلی قابل مشاهده باشد، نقص ها توسط سیستم نشان داده می شود.
آگاه بودن از نور و جستجوی سریع خدمات هنگام روشن شدن آن ممکن است از آسیب جلوگیری کند.

احتیاط
اگر وسیله نقلیه به طور مداوم با این چراغ روشن هدایت شود، ممکن است سیستم کنترل آلایندگی به خوبی کار نکند، مصرف سوخت کمتر شود و خودرو ممکن است روان کار نکند. این می تواند منجر به تعمیرات پرهزینه شود که ممکن است تحت پوشش گارانتی خودرو نباشد.

احتیاط
تغییرات در موتور، گیربکس، اگزوز، مکش، یا سیستم سوخت و یا استفاده از لاستیک های جایگزینی که مشخصات اصلی تایر را ندارند، می تواند باعث روشن شدن این چراغ شود. این می تواند منجر به تعمیرات پرهزینه شود که تحت پوشش ضمانت خودرو قرار نمی گیرد. این همچنین می‌تواند بر توانایی خودرو برای گذراندن تست بازرسی/نگهداری آلایندگی تأثیر بگذارد. لوازم جانبی و تغییرات 285 را ببینید.

اگر چراغ چشمک می زند: نقصی شناسایی شده است که می تواند به سیستم کنترل آلایندگی آسیب برساند و آلایندگی خودرو را افزایش دهد. ممکن است نیاز به تشخیص و خدمات باشد. برای کمک به جلوگیری از آسیب، سرعت خودرو را کاهش دهید و از شتاب گیری های سخت و درجه های سربالایی اجتناب کنید. در صورت یدک‌کشیدن تریلر، در اسرع وقت از حجم محموله‌های حمل شده بکاهید.

موارد زیر را بررسی کنید:

  • اگر با استفاده از آداپتور قیف سوخت بدون درپوش به خودرو سوخت اضافه شده است، مطمئن شوید که آن را خارج کرده اید. به “پر کردن مخزن با یک قوطی گاز قابل حمل” در قسمت پر کردن مخزن 0 247 مراجعه کنید. سیستم تشخیصی می تواند تشخیص دهد که آیا آداپتور در خودرو نصب شده است و اجازه می دهد سوخت به جو تبخیر شود. چند سفر رانندگی با حذف آداپتور ممکن است چراغ را خاموش کند.
  • کیفیت پایین سوخت می تواند باعث عملکرد ناکارآمد موتور و رانندگی ضعیف شود که ممکن است پس از گرم شدن موتور از بین برود. اگر این اتفاق افتاد، سوخت را عوض کنید
    نام تجاری. ممکن است حداقل به یک مخزن پر از سوخت مناسب نیاز داشته باشد تا چراغ خاموش شود. به سوخت توصیه شده 0 280 مراجعه کنید.
    اگر چراغ روشن است، به فروشنده خود مراجعه کنید.

برنامه های بازرسی و نگهداری آلاینده ها

اگر خودرو به تست بازرسی/نگهداری آلاینده‌ها نیاز داشته باشد، تجهیزات تست احتمالاً به اتصال دهنده اتصال داده خودرو (DLC) متصل می‌شوند.
DLC در زیر صفحه ابزار در سمت چپ فرمان قرار دارد. اتصال دستگاه هایی که برای انجام تست بازرسی/نگهداری آلاینده ها یا برای سرویس خودرو استفاده نمی شوند ممکن است بر عملکرد خودرو تأثیر بگذارد. به تجهیزات برقی افزودنی 0 259 مراجعه کنید. در صورت نیاز به کمک به فروشنده خود مراجعه کنید.
خودرو ممکن است از بازرسی عبور نکند اگر:

  • وقتی موتور روشن می شود، چراغ روشن می شود.
  • هنگامی که احتراق در حالت سرویس است، چراغ روشن نمی شود.
  • سیستم های کنترل انتشار بحرانی به طور کامل تشخیص داده نشده اند. اگر این اتفاق بیفتد، خودرو برای بازرسی آماده نخواهد بود و ممکن است قبل از آماده شدن سیستم برای بازرسی به چندین روز رانندگی معمول نیاز داشته باشد. اگر باتری 12 ولتی اخیراً تعویض شده یا خالی شده باشد، یا اگر خودرو اخیراً سرویس شده باشد، ممکن است این اتفاق بیفتد.

اگر وسیله نقلیه قبول نمی شود یا نمی تواند برای آزمایش آماده شود، به فروشنده خود مراجعه کنید.

چراغ هشدار سیستم ترمز

این چراغ زمانی که وسیله نقلیه روشن می شود به طور خلاصه روشن می شود تا نشان دهد که چراغ کار می کند. اگر روشن نشد، آن را تعمیر کنید تا در صورت بروز مشکل آماده هشدار به شما باشد. اگر چراغ روشن شود و روشن بماند، مشکل ترمز است. آیا سیستم ترمز فوراً بررسی شده است؟ اگر روغن ترمز کم باشد ممکن است این چراغ روشن شود. مایع ترمز 0 314 را ببینید.
اگر هنگام رانندگی چراغ روشن شد، از جاده خارج شده و با احتیاط توقف کنید. اگر مجهز به تقویت کننده ترمز الکتریکی باشد، ممکن است با روشن شدن چراغ هشدار سیستم ترمز، سرعت خودرو محدود شود. ممکن است فشار دادن پدال ترمز سخت تر باشد، یا ممکن است پدال ترمز به زمین نزدیک تر شود. ممکن است توقف آن بیشتر طول بکشد. اگر چراغ همچنان روشن است، خودرو را برای سرویس بکسل کنید. به حمل و نقل وسیله نقلیه معلول 0 354 مراجعه کنید.

هشدار
اگر چراغ هشدار سیستم ترمز روشن باشد، ممکن است سیستم ترمز به درستی کار نکند. رانندگی با چراغ هشدار سیستم ترمز روشن می تواند منجر به تصادف شود.
اگر پس از بیرون کشیدن خودرو از جاده و توقف دقیق آن، چراغ همچنان روشن است، خودرو را برای سرویس بکسل کنید.

چراغ ترمز دستی برقی

این چراغ با زدن ترمز دستی روشن می شود. اگر پس از رها شدن ترمز دستی یا در حین رانندگی، چراغ همچنان به چشمک زدن ادامه دهد، سیستم ترمز دستی برقی مشکل دارد. همچنین ممکن است یک پیام در مرکز اطلاعات راننده (DIC) نمایش داده شود.
اگر چراغ روشن نشد یا همچنان چشمک می زند، به نمایندگی خود مراجعه کنید.

روشنایی Lane Keep Assist (LKA).چراغ های هشدار، سنج ها و نشانگرها 29

در صورت مجهز بودن، Lane Keep Assist Light ممکن است رنگ های زیر را نمایش دهد:

  • خالی: LKA غیرفعال است.
  • سفید: هنگام استارت زدن خودرو ظاهر می شود.

یک نور سفید ثابت نشان می دهد که LKA آماده کمک نیست.

  • سبز: وقتی LKA روشن است و آماده کمک است ظاهر می شود. اگر خودرو به خط مشخص شده نزدیک شود، LKA فرمان را به آرامی می چرخاند.
  • Amber: زمانی که LKA فعال است ظاهر می شود. چراغ به عنوان هشدار خروج از خط (LDW) به رنگ کهربایی چشمک می زند تا نشان دهد که علامت خط به طور ناخواسته عبور کرده است. اگر سیستم تشخیص دهد که شما عمداً فرمان می دهید (برای عبور یا تغییر خط)، هشدار LDW ممکن است نشان ندهد LKA کمکی نمی کند یا هشدار نمی دهد اگر چراغ راهنما در جهت خروج از خط فعال باشد یا اگر LKA تشخیص دهد که شما در حال شتاب گرفتن هستید. ترمز کردن، یا به طور فعال فرمان. به Lane Keep Assist (LKA) 0 276 مراجعه کنید.

چراغ غیرفعال ترمز اضطراری خودکار (AEB).

وقتی ترمز اضطراری خودکار (AEB) یا ترمز عابر پیاده جلو (FPB) را خاموش می کنید، این نشانگر نمایش داده می شود. اگر AEB یا FPB به دلیل خرابی، شرایط آب و هوایی یا تمیز نبودن شیشه جلو در دسترس نباشد، این نشانگر نیز نمایش داده می شود.
به ترمز اضطراری خودکار (AEB) 0 271 مراجعه کنید. به سیستم ترمز عابر پیاده جلو (FPB) 0 272 مراجعه کنید.

نشانگر جلو خودرو

در صورت مجهز بودن، این نشانگر زمانی که خودرویی در جلو تشخیص داده می شود سبز و هنگامی که خودروی جلویی را با دقت زیاد دنبال می کنید، کهربایی نشان داده می شود. سیستم هشدار برخورد رو به جلو (FCA) 0 269 را ببینید.

FCA/ACC به دنبال نور شکاف

اگر مجهز باشد، این چراغ تنظیم شکاف زیر (نزدیک، متوسط ​​یا دور) را برای FCA، و در صورت مجهز بودن، کروز کنترل تطبیقی ​​(ACC) نشان می‌دهد.

نشانگر جلوتر عابر پیاده

اگر مجهز باشد، این نشانگر زمانی که عابر پیاده نزدیک در جلوی وسیله نقلیه تشخیص داده شود کهربایی نشان می دهد.
سیستم ترمز عابر پیاده جلو (FPB) 0 272 را ببینید.

کشش خاموش نور

این چراغ زمانی که وسیله نقلیه روشن می شود به طور خلاصه روشن می شود تا نشان دهد که چراغ کار می کند. اگر روشن نشد، آن را تعمیر کنید تا در صورت بروز مشکل آماده هشدار به شما باشد. هنگامی که سیستم کنترل کشش (TCS) خاموش شده باشد، چراغ کشش خاموش روشن می شود. اگر StabiliTrak/Electronic Stability Control (ESC) خاموش باشد، TCS نیز خاموش می شود. برای خاموش و روشن کردن TCS و ESC، به Traction Control/Electronic Stability Control 226 مراجعه کنید.
اگر TCS خاموش باشد، لغزش چرخ در حین شتاب محدود نمی شود، مگر اینکه برای کمک به محافظت از خط محرکه در برابر آسیب ضروری باشد. رانندگی را بر اساس آن تنظیم کنید.

چراغ خاموش StabiliTrak

این چراغ زمانی که وسیله نقلیه روشن می شود به طور خلاصه روشن می شود تا نشان دهد که چراغ کار می کند. اگر روشن نشد، آن را تعمیر کنید تا در صورت بروز مشکل آماده هشدار به شما باشد. این چراغ زمانی روشن می شود که سیستم StabiliTrak/Electronic Stability Control (ESC) خاموش باشد. اگر StabiliTrak/ESC خاموش باشد، سیستم کنترل کشش (TCS) نیز خاموش است. برای خاموش و روشن کردن ESC، به کنترل کشش/کنترل پایداری الکترونیکی 226 مراجعه کنید. اگر ESC و TCS خاموش باشند، سیستم ها به کنترل خودرو کمکی نمی کنند. رانندگی را بر اساس آن تنظیم کنید.

سیستم کنترل کشش (TCS)/StabiliTrak Light

این چراغ زمانی که وسیله نقلیه روشن می شود به طور خلاصه روشن می شود تا نشان دهد که چراغ کار می کند. اگر روشن نشد، آن را تعمیر کنید تا در صورت بروز مشکل آماده هشدار به شما باشد. اگر چراغ روشن است و چشمک نمی زند، TCS و احتمالاً سیستم StabiliTrak/ESC کاملاً کار نمی کنند و ممکن است کمکی نکنند.
در حفظ کنترل رانندگی را بر اساس آن تنظیم کنید. اگر این وضعیت ادامه داشت، در اسرع وقت به فروشنده خود مراجعه کنید. ممکن است پیام مرکز اطلاعات راننده (DIC) نمایش داده شود. هنگامی که TCS و/یا سیستم StabiliTrak/ESC به طور فعال کار می کنند، چراغ چشمک می زند. کنترل کشش/کنترل پایداری الکترونیکی 223 را ببینید.

چراغ هشدار دمای مایع خنک کننده موتور

آشنایی با چراغ های هشدار خرابی خودروهای برقی +عکس

این چراغ هنگام استارت زدن خودرو برای مدت کوتاهی روشن می شود.
اگر اینطور نیست، خودرو را در نمایندگی خود تعمیر کنید. اگر سیستم به طور معمول کار می کند چراغ نشانگر خاموش می شود.

احتیاط
چراغ هشدار دمای مایع خنک کننده موتور نشان می دهد که خودرو بیش از حد گرم شده است. رانندگی با این چراغ روشن می تواند به موتور آسیب برساند و ممکن است مشمول گارانتی خودرو نباشد. موتور بیش از حد 310 را ببینید.

چراغ هشدار دمای مایع خنک کننده موتور زمانی که موتور بیش از حد گرم شده است روشن می شود. اگر این اتفاق افتاد، موتور را در اسرع وقت بکشید و خاموش کنید. موتور بیش از حد 310 را ببینید.

چراغ کنترل حالت راننده

این چراغ با انتخاب حالت Sport روشن می شود.


به کنترل حالت راننده 0 227 مراجعه کنید

این چراغ با انتخاب حالت برف روشن می شود.

این چراغ با انتخاب حالت V روشن می شود. به کنترل حالت راننده 0 224 مراجعه کنید.
این چراغ با انتخاب حالت My Mode روشن می شود. به کنترل حالت راننده 0 224.d مراجعه کنید.

چراغ مدیریت کشش عملکرد
در صورت تجهیز، هنگامی که مدیریت کشش عملکرد (PTM) فعال می شود، یکی از نمایشگرهای چراغ های زیر حالت فعلی PTM را نشان می دهد. حالت رانندگی رقابتی 0 233 را ببینید.

  • این چراغ با انتخاب حالت مرطوب روشن می شود.
  • این چراغ با انتخاب حالت خشک روشن می شود.
  • این چراغ با انتخاب حالت Sport روشن می شود.
  • این چراغ با انتخاب حالت Race 1 روشن می شود.
  • این چراغ با انتخاب حالت Race 2 روشن می شود.

چراغ فشار تایر

اگر مجهز به سیستم مانیتور فشار باد تایر (TPMS) باشد، این چراغ زمانی که خودرو راه اندازی می شود برای مدت کوتاهی روشن می شود. اطلاعاتی در مورد فشار تایرها و TPMS ارائه می دهد.

وقتی نور ثابت است
این نشان می دهد که یک یا چند تایر به میزان قابل توجهی کم باد شده اند. ممکن است پیام فشار لاستیک مرکز اطلاعات راننده (DIC) نیز نمایش داده شود. در اسرع وقت توقف کنید و تایرها را به مقدار فشار نشان داده شده در برچسب اطلاعات تایر و بارگذاری باد کنید. فشار تایر 228 را ببینید.

هنگامی که نور ابتدا چشمک می زند و سپس ثابت است
اگر چراغ حدود یک دقیقه چشمک بزند و سپس روشن بماند، ممکن است مشکلی در TPMS وجود داشته باشد. اگر مشکل اصلاح نشد،
هر بار که وسیله نقلیه روشن می شود، چراغ روشن می شود. عملکرد مانیتور فشار تایر 0 331 را ببینید.

چراغ فشار روغن موتور

احتیاط
راندن وسیله نقلیه با فشار روغن موتور پایین می تواند به موتور آسیب برساند و تعمیرات مشمول گارانتی خودرو نخواهد بود.

اگر چراغ فشار روغن موتور هنگام رانندگی روشن شود:

  1. در مکانی امن توقف کنید و موتور را خاموش کنید.
  2. سطح روغن را بررسی کنید. روغن موتور 0 268 را ببینید.
  3. اگر سطح روغن زیر محدوده عملیاتی معمولی است، روغن را اضافه کنید.
  4. وسیله نقلیه را دوباره راه اندازی کنید. اگر چراغ فشار روغن موتور بیش از 10 ثانیه روشن می ماند، خودرو را خاموش کنید. خودرو را دوباره راه اندازی نکنید.

برای خدمات به نمایندگی خود مراجعه کنید.

وقتی موتور روشن می شود، این چراغ باید برای مدت کوتاهی روشن شود. هنگامی که موتور خاموش است و خودرو روشن است، چراغ باید روشن بماند. اگر تحت هر دو شرایط روشن نشد، با فروشنده خود تماس بگیرید. اگر چراغ روشن شود و هنگام کار موتور روشن بماند، ممکن است فشار روغن کافی نداشته باشد. سطح روغن ممکن است پایین باشد یا ممکن است مشکل دیگری در سیستم روغن وجود داشته باشد. موتور را در صورت ایمن بودن خاموش کنید و با فروشنده خود تماس بگیرید.

چراغ هشدار کم سوخت

یک چراغ اخطار کم مصرف سوخت در نزدیکی گیج بنزین زمانی که احتراق روشن می شود به طور خلاصه روشن می شود تا نشان دهد که کار می کند.
همچنین هنگامی که نشانگر نشانگر سوخت نزدیک به خالی می شود روشن می شود. با اضافه کردن سوخت چراغ خاموش می شود. اگر اینطور نیست، خودرو را تعمیر کنید.

چراغ امنیتی

هنگام روشن شدن موتور، چراغ ایمنی باید برای مدت کوتاهی روشن شود. اگر روشن نشد، خودرو را به نمایندگی خود بسپارید.
اگر سیستم به طور معمول کار می کند، چراغ نشانگر خاموش می شود. اگر چراغ روشن بماند و موتور روشن نشود، ممکن است سیستم ضد سرقت مشکل داشته باشد. به عملیات ایموبلایزر 23 مراجعه کنید.

نور بالا در نور

این چراغ هنگام استفاده از چراغ های جلو روشن می شود. چراغ جلو/تغییر نور پایین 123 را ببینید.

نور IntelliBeam

این چراغ زمانی روشن می شود که سیستم IntelliBeam، در صورت مجهز بودن، فعال باشد. به Controls Exterior Lamp114 مراجعه کنید.

لامپ در یادآوری

این چراغ زمانی روشن می شود که لامپ های بیرونی در حال استفاده هستند، به جز زمانی که فقط لامپ های روز (DRL) فعال هستند. به کنترل‌های لامپ خارجی 122 مراجعه کنید.

چراغ کروز کنترل

چراغ کروز کنترل زمانی که کروز کنترل روشن و آماده است سفید است و زمانی که کروز کنترل تنظیم و فعال است سبز می شود. کروز کنترل 0 235 را ببینید.

چراغ کروز کنترل تطبیقی

سطح پایه

این چراغ وقتی کروز کنترل تطبیقی ​​(ACC، در صورت مجهز بودن) روشن و آماده است سفید است و وقتی ACC تنظیم و فعال است سبز می شود. به تطبیق مراجعه کنید

چراغ کنترل سرعت کروز

در صورت مجهز بودن، این چراغ ممکن است زمانی که ACC به طور فعال سرعت خودرو را کنترل می کند و یک انحنای تیز را در جاده پیش رو تشخیص می دهد، سبز روشن شود.
ACC به طور خودکار سرعت خودرو را در حین پیمایش در منحنی کاهش می دهد و ممکن است سرعت خارج از منحنی را افزایش دهد، اما از سرعت تعیین شده تجاوز نخواهد کرد.
به کروز کنترل تطبیقی ​​(پیشرفته) 0 237 مراجعه کنید.

سوپر کروز نور
این چراغ برای نشان دادن وضعیت سوپر کروز روشن می شود. Super Cruise 0 246 را ببینید.

چراغ آچار درب

سطح پایه و سطح میانی

این چراغ زمانی روشن می شود که دری باز باشد یا محکم بسته نشده باشد. قبل از رانندگی، بررسی کنید که همه درها به درستی بسته شده باشند.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.