قطعات آسیب پذیر جلوبندی کدامند ؟

0

هر قسمت از خودرو شما الگو ها و قوانین خاصی را دنبال می‌کند تا هنگام رانندگی ایمنی و راحتی شما را تضمین کند. برای مثال، سیستم تعلیق خودرو، از اجزای مختلفی تشکیل شده است که هنگام شتاب گیری، ترمزگیری و پیچیدن در پیچ ها و هر حرکت ناگهانی در رانندگی، پایداری را ایجاد می‌کند. همچنین حضور سیستم تعلیق برای راحتی، به حداقل رساندن ضربه‌ی دست اندازها و تکان ها هنگام سفر در زمین های ناهموار، ضروری است.

به دلیل این نقش های حیاتی، سیستم تعلیق در معرض آسیب های احتمالی زیادی است. قسمت های اصلی بیشتر در معرض ساییدگی و پارگی قرار می‌گیرند، به همین دلیل است که نیازمند توجه و مراقبت بسیار زیادی هستند تا بتوانید آنها را در وضیعیت و سلامت خوبی نگه دارید. در اینجا به چند مورد از قطعات آسیب پذیر جلوبندی خودرو اشاره شده:

فنر، ضربه گیر و استرات بار

چرا هنگام رد شدن از روی دست اندازها ماشین صدا می دهد ؟

یکی از بخش های پر کار سیستم تعلیق که یکی از قطعات آسیب پذیر جلوبندی خودرو نیز می‌باشد فنر، ضربه گیر و استرات بار ها هستند. فنرها برای خم شدن یا فشرده شدن در پاسخ به نیرو طراحی شده اند که به آنها اجازه می‌دهد تا بزرگترین ضربه ها را جذب کنند.

از طرف دیگر، ضربه گیرها، حرکت فنرها را کاهش می‌دهند تا جهش آن را محدود کنند. در نهایت، استرات بار ها پشتیبانی ساختاری را فراهم می کنند و یک نقطه محوری برای سیستم فرمان ایجاد می‌کنند. (توجه داشته باشید که ماشین شما در هر چرخ یا یک ضربه گیر خواهد داشت یا یک استرات. علاوه بر این، استرات ها نیز اغلب در جلو قرار می گیرند و کمک فنر در عقب.)

فنرها بسیار مقاوم ساخته شده اند، بنابراین دوام بالایی دارند. اما در موانع و جاده های ناهموار، می‌توانند خیلی زودتر از زمان موعد خم و یا بشکنند. در حالی که حرکات بیش از حد به سمت بالا و پایین می‌تواند باعث شوک و نشتی روغن شود. این می تواند منجر به تضعیف آنها شود. برای خرید کمک فنر با کیفیت نیز می‌توانید با پارت لوکس همراه شوید.

سیبک

 قیمت سیبک فرمان پژو پارس  سیبک فرمان پژو پارس  تعویض سیبک فرمان پژو پارس  عیب یابی جلوبندی پژو  سفت شدن فرمان پژو پارس  صدای تقه از فرمان چیست  علائم خرابی سیبک فرمان  سیبک فرمان چیست

سیبک در سیستم تعلیق جلوی اتومبیل شما یافت می شود که مجموعه ای از پیوندها، بوش ها و یاتاقان ها را به هم وصل می‌کند. درست مانند مفاصل ران بدن انسان سیبک خودرو شما، حرکت چرخشی نرم و یکپارچه ای را تولید می‌کنند.

به ویژه، آنها امکان عملکرد یکپارچه سگ دست و طبق را برای کنترل دقیق و یک سواری نرم فراهم می‌کنند. مشکل اصلی سیبک ها این است که آنها به روانکاری منظم نیاز دارند. اگر صندوق عقب آسیب ببیند، سیبک نیز می‌توانند در معرض آب، خاک و سایر زباله‌های جاده قرار بگیرند که می‌توانند باعث سایش و پارگی زودرس شوند. خوشبختانه تعویض این قطعات سخت نیست و دسترسی راحتی دارند.

بوش ها بلبرینگ

سیستم تعلیق خودروی شما باید انعطاف پذیر باشد، به همین دلیل است که میله ها و بازوهای آن با استفاده از بوش ها و بلبرینگ  به هم متصل می‌شوند. اولی بالشتک بین قطعات را فراهم می کند، در حالی که دومی اصطکاک را برای چرخش نرم تر کاهش می‌دهد.

به دلیل حرکت و استفاده مداوم و همچنین قرار گرفتن در معرض گرما و آلاینده ها، بوش ها و بلبرینگ  سیستم تعلیق خودروی شما مستعد خراب شدن هستند. اگر آسیب ببینند و خراب شوند، بقیه قسمت های سیستم تعلیق خودروی شما آسیب می‌بیند. فراموش نکنید که این بخش های کوچک مانند دیگر قسمت های مهم خودرو به بررسی دوره ای نیاز دارد و پس از برسی در صورت نیاز آنها را تعویض کنید.

میل تعادل

 خرابی میل موجگیر 206  علائم خرابی میل موجگیر  علائم خرابی میل موجگیر 206  علایم خرابی میل موج گیر  میل موج گیر چیست  محل نصب میل موج گیر  نگهدارنده میل موجگیر  میل تعادل موج گیر چیست  میل موج گیر سمند  قطعات جلوبندی  زمان بازدید قطعات جلوبندی  آموزش عیب یابی خودرو  لاستیک چاکدار چیست  لاستیک چاکدار پژو 405  آموزش جلوبندی خودرو  آموزش مکانیکی و جلوبندی

میل تعادل که با نام میل موجگیر هم شناخته می‌شود نیز یکی از قطعات آسیب پذیر جلوبندی خودرو به شمار می‌رود. میل تعادل یک میله فلزی است که هنگام چرخش ثبات بیشتری را برای خودروی شما فراهم می کند. در حالی که میل پیوند تعادل اجزای سیستم را به دو سر میل موجگیر متصل می‌کنند. هنگامی که میل تعال فقط به یک جهت پرش می‌کند، ممکن است آسیب ببیند. یک مثال خوب برای آن هنگامی است که در حال رانندگی بر روی تپه ها یا محدوده ای تنگ و با سرعت بالا هستید.

هنگامی که این اتفاق میوفتد، یک سر میله پیوند بالا می رود و میله را می‌پیچد. عملکرد ناهموار می‌تواند باعث شود که یک طرف سریعتر خراب شود. فشار بیش از حد، مانند رانندگی از روی موانع بزرگ یا چاله‌های عمیق، می‌تواند منجر به آسیب به هر دو یا دو انتهای میله‌های پیوند شود.

به علاقه مندان به آفرود توصیه می‌شود که میله های موجگیر خود را بیشتر چک کنند. اما این بدین معنی نیست که با عدم رانندگی در زمین های ناهموار میل تعادل شما آسیب نمی‌بیند. در واقع، دو دلیل رایج که باعث خرابی این قطعه می شوند، افزایش سرعت و کیفیت پایین جاده است. پس مراقب محیط اطراف خود باشید و با احتیاط از موانع عبور کنید.

چرخ ها و لاستیک ها

آموزش تعویض سیبک فرمان 206 تعویض سیبک زیر کمک 405 سیبک فرمان چیست قیمت سیبک طبق پژو 405 قیمت سیبک فرمان پژو 405 علائم خرابی سیبک فرمان نحوه تعویض سیبک سمند تعمیرات تخصصی پژو 405 آموزش مکانیکی و جلوبندی ایرادات جلوبندی خودرو تعمیر جلوبندی پژو 405 تعمیر جلوبندی پژو پارس علت سفت شدن فرمان

 

ممکن است از اینکه لاستیک های خودروی شما یکی از قسمت های سیستم تعلیق است متعجب شده باشید. آنها نه تنها کشش جاده ای را فراهم می‌کنند، بلکه به عنوان نوعی کمک فنر برای دست اندازها و فرورفتگی های کوچک در جاده عمل می‌کنند. در همین حال، چرخ‌ها به تعادل خودروی شما کمک می‌کنند و اهرمی را فراهم می‌کنند تا بتوانید به راحتی از روی موانع عبور کنید.

لاستیک های شما به دلیل تماس مداوم با جاده ممکن است بریده یا پنچر شوند یا به نحوی آسیب ببینند. با گذشت زمان، آج‌های لاستیک شما نیز فرسوده می‌شوند و چسبندگی و مقاومت انها کمتر و کمتر می‌شود. در همین حال، چرخ ها ممکن است به دلیل ضربه شدید خم شوند یا تغییر شکل دهند.

در  نهایت باید گفت بخش های زیادی از خودروی شما که عموما به آن ها “قطعات مصرفی” می‌گویند، عمر طولانی نخواهند داشت، خصوصا آنهایی که مانند اجزای سیستم تعلیق وظیفه سنگینی دارند. تنها کاری که می‎توان انجام داد، عادت به رانندگی ایمن و آگاهی و شناخت کافی از عملکرد بخش های متفاوت از خودرو است./کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.