چرا Ecu موتور یا Ecm خراب می شود؟

0

5 علت خرابی ایسیو موتور

ECU واحد کنترل موتور وسیله نقلیه شما است. همچنین اغلب به عنوان PCM (ماژول کنترل نیرومحرکه) یا ECM (ماژول کنترل موتور) نامیده می شود.

این ماژول الکترونیکی یک کامپیوتر داخلی است که وسیله نقلیه شما، برای مدیریت انواع سیستم ها و عملکردها به آن وابسته است. به ایسیو موتور به عنوان مغز وسیله نقلیه فکر کنید. موتور و پیشرانه بیشتر به ECU وابسته هستند.

ECU موتور از طریق مجموعه‌ای از سنسورهای الکترونیکی، تراشه‌ها و اجزای داخل خودرو، می‌تواند بازخورد داده‌ها را به موتور منتقل کند. ماهیت این بازخورد تعیین می کند که موتور در مرحله بعدی کدام عملکرد را انجام خواهد داد.

این کمک زیادی به محاسبه مقدار مناسب هوا و سوخت مورد نیاز برای فرآیند احتراق داخلی می کند. به این ترتیب می توان به راندمان سوخت بهتری دست یافت.

 انواع ایسیو پراید  ecu پراید کجاست  آموزش ریمپ ECU پراید  بی کد کردن ECU پراید  قیمت ecu پراید  قیمت ecu پراید زیمنس  ecu چیست  ecu ساژم پراید  آموزش آپدیت ecu خودرو  آموزش تعمیر ecu  آموزش تعمیرات ecu  معایب پراید نیمه انژکتور  پراید نیمه انژکتور مدل 82  نقشه ایسیو زیمنس بایفیول  علت گاز خوردن پراید زیمنس  نقشه سیم کشی پراید زیمنس  تعمیرات تخصصی  تعمیرات تخصصی ecu  تعمیرات تخصصی پراید  تفاوت پراید ساژم و زیمنس  ترتیب چیدن وایر پراید ساژم  انواع ECU خودرو  معایب ایسیو ssat  نقشه ایسیو ssat  فلشدار کردن ایسیو SSAT پراید

دلایل رایج برای مشکلات ECU

ECU موتور تقریباً هر سیستم و عملکرد مهم در وسیله نقلیه شما را تنظیم می کند. اگر ایسیو موتور بدی داشته باشید، بسیاری از علائم قابل توجه خود را نشان می دهند. طولی نمی کشد تا متوجه شوید که ECU مسئول این مشکلات و خرابی ها بوده است.

با این حال، چیزی که ممکن است در مورد آن تعجب کنید این است که چرا ECU در وهله اول خراب شده است. دلایل داخلی زیادی وجود دارد که می تواند به این امر کمک کند. در زیر 5 علت خرابی ایسیو موتور وجود دارد. به محض اینکه متوجه مشکلی در ECU شدید، آنها را بررسی کنید.

۱) باتری خراب

باتری های خودرو دارای سلول های الکترونیکی هستند که برای کارکرد ECU باید کار کنند. اگر هر یک از سلول های باتری ماشین شما مرده باشد، ECU شما به زودی از کار می افتد. هنگامی که تمام سلول ها مرده باشند، باتری مرده و خراب در نظر گرفته می شود و کل وسیله نقلیه شما نمی تواند کار کند.

شما حتی نمی توانید وسیله نقلیه خود را روشن کنید و موتور را روشن کنید. بنابراین، مراقب علائم هشدار دهنده اولیه خرابی ECU باشید و بلافاصله باتری خود را بررسی کنید.

۲) آب خوردگی

در اطراف ایسیو موتور مُهر و موم دارد که قرار است از ورود رطوبت به داخل برد جلوگیری کند. با این حال، پس از چند سال، این مهر و موم تمایل به فرسوده شدن دارد. اگر کاسه نمدها بیش از حد فرسوده شوند، رطوبت راحتتر از آنها عبور کرده و وارد ECU می شود.

وجود رطوبت در ECU چیز بدی است زیرا خوردگی روی اجزای آن ایجاد می شود. اگر خوردگی به سرعت تمیز نشود، باعث آسیب دیدن این قطعات می شود و ایسیو آسیب می بیند.

۳) ولتاژ پایین

انتظار می رود که ECU متوسط حداقل 9 ولت داشته باشد اما ترجیحاً 12 ولت باشد.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک ولت متر را به آن وصل کنید. این دستگاه قادر به تشخیص میزان ولتاژی است که از طریق ECU عبور می کند. اگر ولتاژ 6 یا کمتر باشد، احتمالاً این باعث مشکلات ECU شما می شود.

۴) باتری به باتری اشتباه

هر زمان که یک باتری به باتری روی خودرو شما انجام می شود، باید مطمئن شوید که کابل های جامپر به درستی وصل شده اند. اگر سعی کنید وسیله نقلیه خود را با کابل‌های نادرست وصل شده به باتری کمکی روشن کنید، ممکن است باعث خرابی ایسیو موتور و یا آسیب زدن به آن شود.

۵) استارت خراب

بسیاری از وسایل نقلیه دارای استارت با سنسورهای خاص خود هستند. یکی از این سنسورها سنسور override است که میزان ولتاژ دریافتی ECU را مدیریت می کند.
اگر این سنسور خراب شود، ECU مقدار ولتاژ صحیحی را دریافت نمی کند. سپس خراب می شود و باعث ایجاد مشکلات بیشتر در وسیله نقلیه شما می شود.

مشکل دیگری که ممکن است رخ دهد این است که موتور استارت خود را با استارت جدیدی جایگزین کنید که با ECU وسیله نقلیه شما سازگار نیست. اطمینان حاصل کنید که هر استارت جدیدی که خریداری می کنید دارای سنسورهای مناسب است که می تواند به درستی با ECU ارتباط برقرار کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.