سبقت تاتاموتورز هند از سوزوکی ژاپن

0

تاتا موتورز هند، باارزش‌ترین خودروساز این کشور، افزایش بیش از دو برابری سود سه‌ماهه سوم را گزارش کرد و انتظارات را شکست. این شرکت شاهد فروش بالایی در واحد خودروهای لوکس بریتانیایی خود -جگوار لندرور- بود. به گزارش ایسنا، سود خالص تلفیقی در سه ماه منتهی به ۳۱ دسامبر نسبت به سال قبل به ۷۰.۲۵میلیارد روپیه (۸۴۷.۷میلیون دلار) افزایش یافت. تحلیلگران به طور متوسط سود معادل ۴۴.۵۱میلیارد روپیه را انتظار داشتند.


خودروهای جگوار لندرور گران‌تر و سودآور تقریبا دو‌سوم درآمد تاتا موتورز را تشکیل می‌دهند. این بخش به جمعیت مرفه جهانی که تا حد زیادی تحت‌تاثیر تورم بالا قرار ندارند، پاسخ می‌دهد. این گروه اوایل این ماه اعلام کرد که فروش جگوار لندرور در دوره اکتبر تا دسامبر ۲۷درصد افزایش یافته است. این اتفاق سبب شد کل درآمد سه‌ماهه تاتا موتورز ۲۵درصد افزایش یابد و به ۱.۱۱تریلیون روپیه برسد و از انتظارات تحلیلگران پیشی بگیرد.

طبق گزارش تاتا، حاشیه سود قبل از بهره، مالیات و هزینه استهلاک وام از ۱۱.۱درصد در سال گذشته به ۱۴.۳درصد افزایش یافت. با‌این‌حال، بازار داخلی تاتا همچنان تحت‌تاثیر تقاضای ضعیف قرار داشت و بر اساس داده‌های فروش ماهانه، حجم کل فروش در سه‌ماهه نسبتا ۳درصد افزایش یافت. طبق گزارش رویترز، در اوایل هفته گذشته سهام تاتا موتورز افزایش یافت و به این شرکت کمک کرد تا از ماروتی سوزوکی پیشی بگیرد و عنوان ارزشمندترین خودروساز هند را به خود اختصاص دهد. در حالی که ماروتی خودروهای بیشتری می فروشد، تاتا موتورز از نظر درآمد به عنوان بزرگترین خودروساز شناخته می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.