بررسی هاوال h6 پرفروش ترین کراس اوور کامپکت بازار چین

0

هاوال h6 یکی از مهمترین محصولات شرکت گریت وال می باشد که به عنوان پر فروش ترین کراس اوور کامپکت بازار چین نیز شناخته شده است.

کراس اوور هاوال h6 تنها مدلی از محصولات شرکت گریت وال است که به مدت ۸۳ ماه در صدر جدول فروش بازار چین قرار داشته است. در این مطلب قصد داریم خودرو هاوال h6 را مورد بررسی قرار دهیم.

بهترین شاسی بلند چینی بهترین شاسی بلند بازار قیمت شاسی بلند قیمت هاوال H2 مشخصات هاوال H2 معرفی شاسی بلند مجله خودرو قیمت بی وای دی S7 مشخصات بی وای دی S7 مشخصات فنی هاوال h6 قیمت هاوال H6 قیمت جک S5 اتوماتیک معایب جک s5 اتوماتیک

آشنایی و بررسی هاوال h6

بررسی ها نشان می دهد که کیفیت ساخت هاوال h6 نسبت به سایر خودروهای چینی در پله بالاتری قرار می گیرد. این خودرو یکی از مهمترین محصولات شرکت گریت وال بوده که لقب پرفروش ترین کراس اوور کامپکت بازار چین را به خود اختصاص داده و تنها مدلی است که در بازار وسیع چین حدود ۸۳ ماه در صدر جدول فروش قرار داشته است.

از طرفی مدیریت درست و پشتوانه مالی نیز سبب شده که بعضی از زیرمجموعه های گریت وال به عنوان با کیفیت ترین محصولات چینی در بازار جهانی شناخته شوند. هاوال یکی از زیر مجموعه هایی است که به طور رسمی از سال ۲۰۱۳ فعالیتش را در زمینه تولید وانت و سپس خودروهای کراس اوور شروع نمود.

قابل ذکر است که شرکت خودروسازی گریت وال یکی از بزرگترین مجموعه های خودروسازی چین است که با داشتن بیشترین زیر مجموعه در بخش خودروسازی، موفق شده رکورد فروش محصولات وانت و کراس اوور را برای سالیان متمادی در بازار چین به خود اختصاص دهد.

می توان خودرو  هاوال h6 را یکی از نمادهای توسعه و پیشرفت هاوال تلقی کرد زیرا از همان آغاز، روند رو به صعود را در فرآیند طراحی و تولید مشاهده نمود. نسل نخست این خودرو با اسم گریت وال هاوال به بازار جهانی راه پیدا کرد که تعداد معدودی از آن هم توسط دیار خودرو روانه بازار کشورمان شد.

این خودرو در آن زمان به خاطر بهره مندی از امکانات رفاهی مناسب و در ضمن کیفیت قابل قبول موفق شد خیلی سریع به خودرویی پر فروش در بازار چین و کشورهای جنوب شرقی آسیا تبدیل گردد. اما به دلیل پاره ای مسائل نتوانست خودرویی موفق در بازار کشورمان باشد. شرکت عظیم خودرو در سال ۱۳۹۴ خودرو هاوال h6 را با اسم دنیرا به بازار کشور معرفی نمود.

مجموعه محصولات هاوال در سال ۲۰۱۸(۱۳۹۷) شامل مدل های h2, h6,h8 و h9 می باشد. کراس اوور کامپکت هاوال h2 با معرفی توسط بهمن خودرو به بازار کشور، با استقبال خوبی روبرو شد. کراس اوور هاوال h6 سایز متوسطی داشته و نه تنها نسبت به h2 سایز بزرگتری دارد بلکه از لحاظ کیفیت فنی و امکانات نیز در کلاس بالاتری جای می گیرد.

هاوال h6 علاوه بر کشورهای عربی و افریقایی در امریکای جنوبی و استرالیا نیز عرضه شده که با استقبال نسبی روبرو شده است. این خودرو با هدف رقابت با خودروهای پر فروشی مانند مزدا سی ایکس ۵، هیوندای توسان، تویوتا راو ۴ و نیسان ایکس تریل به بازار روانه شد.

شایان ذکر است هاوال h6 توسط ۳۳ هزار مهندس که در شرکت گریت وال مشغول به کار بوده و به سرپرستی پیر لکرک طراح خودوری بی ام و ایکس ۵ طراحی و ساخته شده است. نسل جدید این خودرو روی پلتفرم مدرن گریت وال تولید شده و از لحاظ طراحی و عملکرد فنی با ارتقای قابل توجهی روبرو شده است.

در ضمن پلتفرم جدید در هاوال h6 این قابلیت را به وجود می آورد که در نسخه های بنزینی، هیبرید و پلاگین ارائه شود. در ادامه به بررسی کاملتر هاوال h6 می پردازیم. شایان ذکر است نسخه ای که در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد نسخه فیس لیفت شده گریت وال هاوال h6 می باشد که از سال ۲۰۱۳ با اسم مستقل هاوال به بازار ارائه شد.

پرفروش ترین شاسی بلند چینی قیمت هاوال H6 هاوال h6 2018 هاوال h6 بهمن خودرو مشخصات فنی هاوال h6 مزایا و معایب هاوال اچ 6 معرفی خودرو مجله خودرو معرفی شاسی بلند مدیرعامل گروه بهمن HAVAL H6

طراحی ظاهری

طبیعتا از آنجا که هاوال h6 یکی از پرفروش ترین کراس اوورهای بازار جهانی محسوب می شود به طراحی بدنه و ظاهر توجه ویژه ای داشته است. قابل ذکر است این خودرو در سال های اخیر تیپ های بدنه مختلفی داشته است. با توجه به بررسی ها می توان گفت،خودروی هاوال h6 سبک طراحی جدیدی را دنبال می کند. به طوری که زبان جدید طراحی گریت وال را آشکار می نماید.

چراغ های جلو در دو سمت باریک و مسطح بوده و این سبک طراحی سبب می شود خودرو پهن تر دیده شود. در کاملترین نسخه هاوال h6 چراغ های ال ای دی ماتریسی استفاده شده و در نسخه های پایین چراغ های قدیمی به کار رفته است. جلوپنجره ای نیز مانند چراغ ها طراحی مسطحی دارد و کلیت طراحی آن مربوط به خطوط کرومی افقی می باشد که در کناره ها خطوط ضخامت بیشتری پیدا می کنند.

طراحی جلوی خودرو نسبت به نسل پیشین متراکم تر شده و در عین حال مدرن تر دیده می شود و می توان گفت گریت وال نسل جدید این خودرو را به خوبی طراحی کرده است.

در این نما جلوپنجره ای با خطوط کرومی افقی تزیین شده و در وسط آن نشان هاوال خودنمایی می کند. چراغ های ساده ولی زیبا به تهاجمی شدن چهره هاوال h6 کمک شایانی نموده اند و چراغ های دی لایت درون آن تعبیه شده است. مه شکن ها نیز به صورت مستطیل شکل طراحی شده اند.

در بررسی نمای کناری هاوال h6 شاهد خط کرومی زیر درب ها می باشیم که جلوه ای لوکس به این نما بخشیده اند. یک خط نیز از گلگیر شروع شده و تا دستگیره عقب ادامه دارد. خط دیگری نیز از درب عقب تا چراغ عقب امتداد یافته و رینگ های ۱۹ اینچی با طراحی کلی خودرو در هماهنگی خوبی هستند.

شایان ذکر است در نمای جانبی بیشترین شباهت با نسل قبلی مشاهده می شود. فرم کلی پنجره ها به ویژه در بخش عقب کابین به نسل پیشین بسیار شبیه است. در ضمن خط پیشانی روی درب ها و گلگیرها از نسل قبلی وام گرفته اند تا اصالت اچ ۶ به بیننده القا گردد.

ادوات کرومی به کار رفته روی بدنه شامل زه کرومی پایین درب ها هم تا حدودی موجب لوکس تر جلوه کردن خودرو شده اند. البته باید اشاره کر. به نظر می رسد در هاوال h6 شیب سقف اندکی کاهش پیدا کرده و شیشه عقب از مدل قبلی کمی بزرگتر دیده می شود.

در ادامه نمای عقب هاوال h6 را مورد بررسی قرار می دهیم. چراغ های عقب در این مدل سبک جدید گریت وال را در طراحی های جدید پیروی می کند. به این مفهوم که چراغ های تمام ال ای دی به هم پیوسته که در بیشتر خودروهای جدید چینی شاهدش هستیم ، در این جا نیز دیده می شود.

پرفروش ترین شاسی بلند چینی قیمت هاوال H6 هاوال h6 2018 هاوال h6 بهمن خودرو مشخصات فنی هاوال h6 مزایا و معایب هاوال اچ 6 معرفی خودرو مجله خودرو معرفی شاسی بلند مدیرعامل گروه بهمن HAVAL H6

در نمای عقب کمترین شباهت با نسل قبلی را شاهد هستیم و طراحی نسبتا مستقلی صورت گرفته است. در این نما لوگوتایپ نشان هاوال بزرگی در مرکز درب صندوق عقب خودنمایی می کند. همچنین چراغ های بزرگ طرفین تا حدودی به شیوه خودروهای کره ای طراحی شده و ظاهر نسبتا زیبایی را به ارمغان آورده اند.

دیفیوز نقره ای نصب شده در بخش زیرین سپر هم نشانی از اسپرت بودن می باشد که می خواهد اسپرت و جوان پسند بودن خودرو را نشان دهد. آنتن کوسه ای هم از المان های دیگری می باشد که در زمان خود اهمیت بالایی داشته و بسیاری از خودروسازان به تقلید از محصولات بی ام و آن را در خودروهای خود به کار برده اند.

از لحاظ ابعاد هاوال h6 نسل جدید، دارای ۴۶۵۳ میلی متر طول، ۱۸۸۶ میلی متر عرض، ۱۷۳۰ میلی متر ارتفاع و فاصله محوری ۲۷۳۸ میلی متر می باشد که آن را در رده کراس اوورهای کامپکت جای می دهد. البته باید اشاره کرد در این نسل افزایش ۵۸ میلی متری در فاصله محوری وجود دارد که سبب می شود خودرو سواری نرم تری نسبت به قبل ارائه دهد.

در مجموع طراحی ظاهری هاوال h6 نمره بسیار خوبی را دریافت می کند. این کراس اوور علیرغم جلوه اسپرت و جوان پسند به نظر می رسد برتر از محصولات چینی و هماهنگ با خودروهای هم کلاس در بازارهای جهانی باشد. و می توان گفت پرفروش ترین محصول هاوال نسبت به هیوندای توسان، جک اس ۵ و چری تیگو ۷ سایز بدنه بزرگتری داشته باشد.

پرفروش ترین شاسی بلند چینی قیمت هاوال H6 هاوال h6 2018 هاوال h6 بهمن خودرو مشخصات فنی هاوال h6 مزایا و معایب هاوال اچ 6 معرفی خودرو مجله خودرو معرفی شاسی بلند مدیرعامل گروه بهمن HAVAL H6

طراحی داخلی

در بررسی طراحی داخلی خودرو هاوال h6 می توان گفت همانند طراحی بیرونی؛ کابین این خودرو فراتر از کراس اوورهای چینی در زمان ارائه اش؛ دیده می شود. از ویژگی های آشکار هاوال h6 کابین بزرگ و جادار آن است که طراحی ساده و کلاسیکی دارد. با ورود به کابین با فضایی پر از قطعات پلاستیکی و خشک روبرو می شویم که ادامه دهنده سایر چینی ها می باشد.

با این فرق که در بعضی بخش ها از جمله تریم و داشبورد و رودری ها ادوات نقره ای رنگ آلومینیومی به کار رفته تا ظاهر شکیل تری داشته باشد. داشبورد علاوه بر زیبایی و جذابیت ظاهری از مواد با کیفیت و به صورت خلاقانه ای طراحی شده است. ممکن است این ترکیب عامه پسند نباشد ولی حس یک خودروی مدرن را به خوبی القا می کند.

برعکس بیشتر کراس اوورهای امروزی، داشبورد هاوال h6 به جای سه بخش با دو قسمت بالا و پایین ارائه می گردد. در بالا مجرای هوای طرفین نمایش با خروجی تهویه مطبوع در طرف راست، دارای حالتی یک تکه و یکنواخت به همراه نوارهای فلزی موازی می باشد. حتی کلیدهای کنترل تهویه و سایر آپشن های رفاهی نیز، با ترکیبی ظریف و خلاقانه درون شیار داشبورد تعبیه شده اند تا با سایر اجزا هماهنگ باشند.

از سایر خلاقیت ها در کابین هاوال h6 می توان به کلید استارت در وسط داشبورد، کلید گردان شبیه جوی استیک برای تغییر حالت های رانندگی و دسته دنده مشابه اهرم کنترل پیشرانه هواپیما اشاره نمود. نسخه های آپشنال این خودرو با ادوات چوب در داشبورد و کنسول میانی عرضه شده اند.

فرمان هم کاملا اسپرت بوده و از نسخه های قدرتمند امریکایی الهام گرفته است. ترکیب پلاستیک متخلخل در قسمت داخلی، به همراه چرم مصنوعی دوخته شده در اطراف فرمان، خوش دست دیده می شود. در ضمن دارای زهوارهای نقره ای رنگ هم می باشد.

دکمه های گردان و فشاری از مواد مناسب، کاربردی بودن فرمان هاوال h6 در کنترل سیستم سرگرمی و کروز کنترل را خاطرنشان می کنند. تقریبا همه نسخه های هاوال h6 به پدال تعویض دنده پشت فرمان مجهز هستند که عامل خیلی مهم در جلب توجه طرفداران خودروهای اسپرت محسوب می شود.

در صفحه پشت فرمان، از طرح سیلندری یا نمونه های تجملی خبری نبوده و به جای آن، با حالتی ساده و تخت همراه با نمایشگر کامپیوتر سفری tft در وسط روبرو هستیم. شبیه آنچه که امروزه در نسخه پایه محصولات اروپایی مشاهده می شود. تودوزی چرمی خودرو نیز مشابه سایر چینی ها از چرم مصنوعی بوده و ظاهری مناسب دارد.

ولی کیفیت متوسط تودوزی ها باعث شده بعد از حدودا سه سال، اندکی دفرمه شده و حالت اولیه خود را از دست بدهند. شایان ذکر است نمایشگر لمسی ۸ اینچی در وسط داشبورد علاوه بر نمایش اطلاعات مرتبط به سیستم صوتی و تصویری، تصویر خروجی از دوربین دنده عقب را به طور دینامیک به نمایش می گذارد در ضمن سبب مدرن به نظر رسیدن کابین هم شده است.

به طور کلی فضای کافی داخل کابین هاوال h6 سبب برتری آن نسبت به رقبای همرده ای شده است. از سویی ارتفاع مناسب سقف در قسمت عقب موجب شده تا افراد بزرگسال هم به راحتی در صندلی عقب قرار بگیرند. دوخت قرمز نقش برجسته روی تودوزی که تا بخش هایی از رودری ها امتداد دارد حس اسپرت به کابین بخشیده است.

از بخش های قابل توجه دیگر زیر آرنجی ها هستند که به سبک نسل اول لکسوس rx از کنار پشتی صندلی های جلو، قابلیت باز و بسته شدن دارند. این شیوه طراحی در برخی دیگر از برندهای چینی مانند بی وای دی هم مشاهده شده بود. با این وجود دیگر شاهد استفاده آن در خودروهای امروزی نیستیم.

طراحی صندلی ها برای این خودرو چینی ایده آل و فراتر از انتظار می باشد. پوشش چرم مصنوعی مطلوب به همراه حالت ارگونومیک و اسپرت ؛حسی بسیار خوب به راننده و سرنشین جلویی انتقال می دهد. اگر چه در ردیف عقب نشیمن ها اندکی تخته ای و بدون برجستگی هستند. از چرم مصنوعی در قسمت نسبتا زیادی از تودوزی ها هم استفاده شده که به همراه ادوات فلزی، لوکس به نظر می رسند.

در بررسی ها مشخص شد فضای کافی برای ۴ سرنشین بلند قد وجود داشته و در ردیف دوم صندلی هاوال h6 فاصله مناسبی بین پاها تا صندلی و سر تا سقف تعبیه شده است. این خودرو صرفا به صورت دو ردیفه عرضه شده و در حالت استاندارد دارای فضای صندوق عقب با ظرفیت ۸۰۸ لیتر می باشد که با خواباندن صندلی های ردیف دوم به ۲۰۴۰ لیتر افزایش می یابد.

پیشرانه خودرو

هاوال h6 در سه تیپ مختلف با مشخصات فنی متفاوت به بازار ارائه شده است که شامل سه نوع موتور بنزینی با حجم های ۲.۴ لیتری ؛ ۱.۵ و ۲ لیتری توربو می باشد.

ولی نسخه وارد شده به کشور به پیشرانه چهار سیلندر ۱.۵ لیتری توربوشارژر مجهز است که قدرتی معادل ۱۴۰-۱۴۷ اسب بخار در ۵۶۰۰ دور در دقیقه ارائه می دهد.

منبع : آرگا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.