تجربه رانندگی با پژو ۲۰۶ sd اتوماتیک

0

من تجربه رانندگی با یه ۲۰۶ sd اتومات داشتم و قریب به ۱۷۵۰۰۰ کیلومتر رانندگی کردم وقتی به یه ماشین اتومات عادت میکنید با دنده معمولی کمی مشکل پیدا میکنید ، تو کل ۱۷۵۰۰۰ کیلومتر من کلا ۳۱۰۰۰۰ تومان خرج گیربکس کردم شامل تعویض یک شیر برقی و تعویض دو دوره روغن بود و از نظر موتوری هم فقط روغن موتور عوض کردم همین.

 بررسی معایب پژو 206 sd
 سیستم تعلیق پژو 206 sd
 قیمت پژو 206 SD
 مزایا و معایب پژو 206 sd
 مشخصات فنی پژو 206 SD V8
 مشکلات پژو 206 sd v8
 مقایسه رانا با پژو 206 SD
 مشخصات پژو 206 sd اتومات
 گیربکس پژو 206 sd اتومات
 بهترین خودرو اتوماتیک ارزان
 بهترین ماشین اتومات در ایران
 انتخاب بهترین خودرو

وقتی شما اولین بار یک ماشین ۲۰۶ اتومات میخرید خیلی مهمه که این نکات و بدونید :

مطالب مرتبط

۱- سعی کنید در حالت پارک در خیابان که امکان دارد ماشین جلویی یا عقبی به شما ضربه بزنه ماشین در حالت N بزارید و ماشین با دستی فقط پارک کنید و در شروع حرکت اول بزارید پاتون رو ترمز بعد D بعد دستی بکشید پایین

۲- روغن گیربکس در دوره اول ۶۰ هزار و دورهای بعدی اگه نشتی نداشته باشه ۷۰ هزار کیلومتر تعوض کنید بیشتر حالت نشتی بخاطر معیوب بودن واشر درپوش سیاه رنگ بلوک هیدرولیکه

۳- تقه زدن این گیربکس بیشتر در دنده های ۲ به یک یا ۱ به دو و یک نکته ریز داره و آن اینکه اصالتا این گیربکس برای ماشین های ۲۰۰۰ CC طراحی شده و بهترین بازده با توجه به گشتاور تولیدی این موتور تولید میگردد و وقتی که اومدن و برای TU5 1600 CC گذاشتن و فقط در کانفیگور نرم افزاری یه تغییرات کوچکی دادن ، حالا اگه شما میخواهید کمتر تقه داشته باشید باید دیاگ بزنید و ماشین اگه در حالت ECO MODE باشه از این حالت خارج کنیم . این کار باعث میشه تقه زدن کمتر بشه اما مصرف صوخت کمی بالاتر میره.

۴- تو سربالایها دور موتور از ۴۰۰۰ بیشتر نبرید واقعا پدر گیربکس با این موتور ضعیف در میاد و ممکنه تقه زدن ها بعد از یه مدتی شروع بشه.

۵- مثلا دارید میرید و یهو توقف مکنید و شروع سریع میخواهید انجام بدهید علی الخصوص در ترافیک ها ۹۰ درصد با تقه ریز یا درشت همراهید اما اگه کمی و فقط کمی در لحظه ای که میخواهید گاز بدید کمی صبر کنید تا گیربکس واکنش نشون بده و دند رو جا بده بعد گاز بدید دیگه تقه ندارید

۶- AL4 گیربکس دوست داشتنی هست بیشتر این مشکلات تقصیر این گیربکس نیست و بخاطر موتور ضعیف و بد پیکربندی نرمافزارش هست که خواستن فقط قیمت ماشین بیارن پایین وگرنه AL4 یه گیربکس که اگه مشکلات موتوری و نرمافزاری نداشته باشه و شما راننده خوب و مهربونی باشید مرگ نداره و یه گیربکس کامله

۷- عمده فرق این گیربکس با معمولی ها تو قسمت برقیشه معمولا قسمت مکانیکیش خراب نمیشه و استهلاکش خیلی کمتر از گیربکس معمولیه و عمده ایرادش بر میگرده به قسمت برقیش و از نوع شیر برقیش (البته امروز با اومدن گیربکس CVT با شیر برقی ها خدافظی کردیم)

۸- من چون خودم دستگاه دیاگ و PPS داشتم بدون زدن دیاگ روغنشو عوض میکردم و اون شیر برقی رو هم خودم عوض کردم خدارو شکر شرکت پژو تو قسمت برقی این گیربکس کاری کرده که سریع بتونید دسترسی اسون داشته باشد به قسمت های برقی البته باید فنی باشید

۹- قسمت های موتوری ماشین و نشورید کمترین خسارت میتونه به سنسور دور موتور باشه که ممکن یک ماه بعد از شستن نشون بده خودشو نکن این کارو – اگه میتونید دزدگیر – آمپلی – زنون – ضبط غیرفابریک – باطری بیش از ۵۵ آمپر نصب نکنید پروتکل های مولتی پلکس این خودرو انقدر خوب پیکربندی نشده و میتونه آسیب بزنه

در آخر کلام درست اتومات اما بیاد داشته باشید معملا اتومات ماشین های خارجی بهتر از مونتاژی کار میکنه انتظارتون در حد یه ۲۰۶ بیارید پایین همیشه یه استرس هست با شما که ممکن وسط جاده خراب بشه و معملا گیربکس اتوماتیک چون نیازمند امکانات و تخصص لازم و فنی خودشه جز چند نقطه تو کل کشور تعمیرگاهی نداریم و فکر کنید با خانواده برید مسافرت شمال و تو نوشهر خراب بشه ماشین باید تا تهران با چرثقیل حملش کنید و مسافرت هم برای خودتون و هم برای خانوادتون عذاب میشه تو کشور ما برعکس کشورهای پیشرفته گیربکس معمولی زیاده در صورتی که توی اون کشورها گیربکس دندهای برای ریسه.

بخاطر همین شاید تو اون لحظه ای که ماشینتون خراب بشه بگید کاش ۲۰۶ گیربکسش معمولی بود .

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.