باتری‌ خودروهای سنگین برقی چگونه شارژ می‌شود؟

0

خودروهای برقی برای شارژ شدن به‌برق نیاز دارند و تامین این برق بسیار اهمیت دارد و کشورها نمی‌خواهند این برق از طریق سوخت‌های فسیلی و زغال‌سنگ و… تامین شود. حالا دربریتانیا پروژه‌ای با عنوان جاده‌ برقی تعریف شده و به‌این ترتیب بزرگراه‌هایی قابل شارژ برای کامیون‌های برقی ایجاد شده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،گرم شدن زمین سبب شده است رهبران کشورهای مختلف به‌منظور کاهش ۱.۵ درجه‌ای دمای هوای زمین طی سال‌های آینده و به‌صفر رساندن انتشار دی‌اکسید‌کربن و سبز شدن صنایع، برنامه‌ریزی گسترده‌ای داشته باشند. تولید خودروهای برقی و ایجاد ایستگاه‌های شارژ با انرژی‌های تجدیدپذیر و همچنین بهره‌گیری از انرژی‌های پاک برای تامین انرژی صنایع مختلف از جمله این اقدامات است.

خودروهای برقی برای شارژ شدن به‌برق نیاز دارند و تامین این برق بسیار اهمیت دارد و کشورها نمی‌خواهند این برق از طریق سوخت‌های فسیلی و زغال‌سنگ و… تامین شود. حالا دربریتانیا پروژه‌ای با عنوان جاده‌ برقی تعریف شده و به‌این ترتیب بزرگراه‌هایی قابل شارژ برای کامیون‌های برقی ایجاد شده است.

اعلام شده که به‌منظور توسعه‌ بخش‌هایی از بزرگراه‌ها دربریتانیا برای شارژ HGVهای برقی حین سفر بودجه مناسبی درنظر گرفته شده است و این مساله راه‌حل مناسبی برای کربن‌زدایی صنعت لجستیک به‌شمار می‌رود. این فناوری توسط یک شرکت نرم‌افزاری متمرکز بر حمل‌ونقل با همکاری شرکت تحقیق و توسعه هوندا در اروپا، شرکت‌های TRL و Galliford Try درقالب پروژه‌ای برخوردار از بودجه وزارت حمل‌ونقل درانگلستان پی‌ریزی شده است. Electro Road یا جاده برقی بر تحقیقات پیشرفته که توسط هوندای ژاپن انجام شده تمرکز دارد و این شرکت فناوری رسانایی را توسعه داده که وسایل نقلیه کوچک‌تر را به‌طور موثر شارژ می‌کند. این پروژه نشان می‌دهد که چگونه می‌توان این فناوری را درHGV ها اعمال و آن را به‌بهترین نحو در بزرگراه‌های اصلی بریتانیا مستقر کرد.

با توجه به‌برنامه‌های دولت درخصوص ممنوعیت فروش خودروهای سنگین با سوخت فسیلی تا سال ۲۰۴۰، پروژه جاده‌ برقی یک امکان‌سنجی دقیق را درسیستم جاده‌ها ارائه می‌دهد و این امکان را فراهم می‌کند که خودروها حین سفر شارژ شوند.

برقی کردن خودروهای سنگین با چالش‌های بسیاری مواجه بوده است و با توجه به‌مسافت‌هایی که این خودروها طی می‌کنند، باید یک باتری با ظرفیت بالا برای پوشش مسافت به‌خودروهای سنگین اضافه شود. افزودن باتری‌های سنگین‌تر به‌خودروهایی که می‌توانند تا ۴۴ تن وزن داشته باشند، کارایی خودرو را کاهش می‌دهد. بنابراین وسایل نقلیه بزرگ‌تر به‌راهی برای شارژ باتری‌های خود درحال حرکت نیاز دارند.

ویل مادن، مدیر تحقیقات Miralis(یکی از شرکت‌های درگیر در این پروژه) می‌گوید: «این پروژه می‌تواند تغییردهنده معادله در مسابقه کربن‌زدایی درحمل‌ونقل بریتانیا باشد و شرکت‌های لجستیک می‌دانند که باید برای تغییر خودروهایشان به‌مدل‌های برقی برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشند. اما گزینه‌های قابل قبولی در این بخش برای آن‌ها وجود ندارد. این مساله به‌خودی خود به‌سختی یافتن راه‌حلی که انتشار گازهای گلخانه‌ای را در صنعت کاهش دهد، می‌افزاید.» این پروژه به‌مدت ۹ ماه اجرا خواهد شد و انتظار می‌رود گزارش آن در بهار سال ۲۰۲۲ ارائه ‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.