کدام ریموت اتومبیل، کار خود را دقیق‏تر و بهتر انجام می‏دهد؟

0

ریموت اتومبیل‏ های جدید، کارایی فراوانی نسبت به قبل پیدا کرده و فقط وظیفه آن قفل کردن درها را یا روشن کردن ماشین نیست. در ادامه می پردازیم به اینکه ریموت کدام اتومبیل، بهتر است و کار خود را دقیق‏تر و بهتر انجام می‏دهد.

سامانه ‏های کنترل از راه دور برای قفل کردن در اتومبیل‏ها تقریباً فراگیر شده است. کافی است دکمه‏ای را که روی سوئیچ یا مجموعه همراه سوئیچ قرار دارد فشار داده تا از طریق آن درها را قفل کرده و یا آنها را از قفل خارج کنید. این انتقال‏دهنده‏های مینیاتوری که با امواج رادیویی کار کرده و به وسیله باتری فعال می‏شوند، چندین دهه است که در بازار وجود دارند. اولین مدل‏هایی که به ثبت رسید به سال ۱۹۷۳ بر می‏گردد و اولین سیستم‏ها از این نوع در حدود ۱۰ سال بعد از این وارد بازار گردید.

بسیاری از این سیستم‏های کنترل از راه دور از باتری‏های آلکالاین معمولی مشابه آن‏چه که در انواع ساعت استفاده می‏شود مصرف می‏گردد. هزینه باتری و تعویض آن بستگی به میزان پیچیدگی آن دارد، به‏طور مثال در مورد هوندا اظهار می‏گردد خریدار می‏تواند با استفاده از یک پیچ گوشتی ساده قاب آن را باز کند ولی سایر سازندگان نسبت به عمل تعویض باتری چندان خوشبین نیستند و می‏گویند تعویض باتری توسط افراد غیرمتخصص ممکن است منجر به آسیب‏دیدگی و یا از بین رفتن مجموعه کنترل از راه دور شود که در هر دو صورت هزینه مضاعفی را برای دارنده آن به همراه دارد. در این مقاله قصد داریم با ارائه مشخصات سیستم‏های کنترل از راه دور اتومبیل‏های مختلف به مقایسه آنها بپردازیم چون موارد اختلاف آنها بعضاً بسیار قابل توجه است.
 بهترین ریموت خودرو  بهترین دزدگیر خودرو  کنترل از راه دور ماشین  فاصله عملکرد ریموت ماشین  آموزش نصب دزدگیر  قیمت انواع ریموت  هزینه نصب ریموت  هزینه نصب ریموت بی ام و  هزینه نصب ریموت پراید
ب ‏ام ‏و M3
میزان برد به شرطی که مانعی در سر راه نباشد، از جلو معادل ۶/۳۶ متر، از عقب ۶/۳۶ متر و از پهلو و طرفین ۶/۳۶ متر است. میزان برد در فضای یک پارکینگ که از انبوه ماشین تشکیل شده معادل ۵/۱۸ متر است. واکنش دستگاه به فرامین راننده این‏گونه است که در هنگام باز و یا بسته کردن قفل‏ها، سیستم همراه با صوت مخصوص و روشن و خاموش شدن چراغ‏های راهنما انجام می‏گیرد و هنگامی که از قفل خارج می‏شود، چراغ‏های بزرگ جلو روشن شده و در هنگام قفل کردن، چراغ‏های بزرگ جلو با اندکی تأخیر خاموش می‏شوند. سایر کارهایی که این ریموت کنترل انجام می‏دهد این است که چنان‏چه کلید قفل را برای از قفل خارج کردن فشار دهید و آن را برای مدتی نگه دارید پنجره‏ها پایین آمده و در صندوق عقب نیز باز می‏شود. قیمت این سیستم ریموت کنترل ۲۹۸ دلار و قیمت باتری آن ۸ دلار است. ضمناً باتری آن در هنگامی که سوئیچ در جاسوئیچی و شکاف آن قرار گرفته باشد به‏صورت خودکار شارژ می‏شود.
دوج RAM تورینگ
میزان برد به شرطی که مانعی بر سر راه نباشد، از جلو معادل ۵/۹۱ متر، از عقب ۲/۷۳ متر و از پهلو و طرفین بیش از ۱۰۰ متر است. میزان برد در فضای پارکینگ که از انبوه اتومبیل تشکیل شده، معادل ۶۴ متر است. واکنش دستگاه به فرامین راننده این‏گونه است که در هنگام باز و یا بسته کردن قفل‏ها سیستم همراه با صدا و روشن شدن چراغ‏ها عکس‏العمل نشان می‏دهد و همانند ب‏ام‏و M3 در هنگام از قفل خارج کردن چراغ‏های بزرگ جلو روشن شده و در هنگام قفل کردن این چراغ‏ها روشن شده و با تأخیر خاموش می‏گردد. سایر کارآیی‏هایی که این سیستم ریموت کنترل انجام می‏دهد عبارتند از استارت زدن موتور از راه دور و چنان‏چه دکمه و کلید از قفل خارج کردن را برای مدتی نگه دارید، پنچره‏ها باز می‏شوند.
قیمت این سیستم ریموت کنترل ۱۷۸ دلار به علاوه ۳۰ دلار هزینه برنامه‏ریزی آن و قیمت باتری آن ۱۴۰ دلار است.
هوندا پایلوت تورینگ
میزان برد به شرطی که مانعی بر سر راه آن نباشد، از جلو معادل ۶/۳۶ متر، از عقب ۲/۹ متر و از پهلو و طرفین نیز ۶/۳۶ متر است. میزان برد در فضای پارکینگ که از انبوه اتومبیل تشکیل شده، معادل ۱۸ متر است. واکنش دستگاه به فرامین راننده این‏گونه است که در هنگام باز و یا بسته کردن قفل‏ها سیستم همراه با صدا و روشن شدن چراغ‏ها عکس‏العمل نشان نمی‏دهد و همانند دو مدل قبلی چراغ‏های بزرگ نیز روشن می‏شوند. سایر کارهایی که این سیستم ریموت کنترل انجام می‏دهد عبارتند از باز و یا بسته کردن در پشتی که همانند اتومبیل‏های هاچ‏بک است.
قیمت این سیستم ریموت کنترل ۴۶ دلار به علاوه ۹۸ دلار هزینه برنامه‏ ریزی و قیمت باتری آن ۹ دلار است.
میتسوبیشی EVO.X MR
میزان برد در فضای آزاد و بدون مانع از قسمت جلو، معادل ۷/۴۵ متر، از عقب ۲/۷۳ متر و از پهلوها نیز ۷/۴۵ متر است. میزان برد در فضای شلوغ پارکینگ، معادل فقط ۱۸ متر است. واکنش دستگاه به فرامین راننده فقط روشن و خاموش شدن چراغ‏ها و تولید صدا بوده که می‏توان میزان آن را تنظیم کرد. سایر اموری که این ریموت کنترل انجام می‏دهد، باز کردن در صندوق عقب است.
قیمت این سیستم ۲۹۶ دلار به علاوه ۱۰۰ دلار هزینه برنامه‏ریزی و قیمت باتری آن ۶ دلار است.
سوباروی ایمپرزا WRX

میزان برد در فضای آزاد و بدون مانع از قسمت جلو معادل ۳/۸۲ متر، از عقب ۹۰ متر و از طرفین ۶۴ متر است. میزان برد در فضای شلوغ پارکینگ ۲/۷۳ متر بوده که از سایر مدل‏ها بیشتر است. واکنش دستگاه به فرامین راننده فقط روشن و خاموش شدن چراغ‏های راهنما به همراه صدا است. سایر اموری که انجام می‏دهد فقط باز کردن در صندوق عقب است. قیمت آن ۱۲۰ دلار به علاوه ۲۰ دلار برای برنامه‏ریزی و قیمت باتری آن ۵ دلار است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.