کدام یک را بخریم ؟مقایسه رنو ساندرو استپ وی با چری آریزو ۵

0

رنو ساندرو استپ وی و چری آریزو ۵ از خودروهایی هستند که در رده قیمتی بالای ۱۰۰ میلیون تومان حضور دارند. البته این دو خودرو مورد اشاره در کلاس‌های متفاوتی قرار می‌گیرند اما به دلیل قیمت مشابه، قصد داریم مقایسه‌ای میان آنها داشته باشیم و ارزش خرید هرکدام را بررسی کنیم.

https://www.digikala.com/mag/wp-content/uploads/2017/08/Dacia-Sandero-2009-1280-06.jpg

خودرو

آریزو ۵ رنو ساندرو اتوماتیک

کشور سازنده

چین
فرانسه

سال (طراحی)

۲۰۱۵ ۲۰۰۹

موتور

۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه

حجم موتور

۱۴۹۹سی سی ۱۵۹۸سی سی

حداکثر قدرت

۱۱۶ اسب بخار در ۶۱۵۰ دور در دقیقه ۱۰۵ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه

حداکثر گشتاور

۱۴۱ نیوتن متر در ۳۸۰۰ دور در دقیقه ۱۴۰ نیوتن متر در ۳۷۵۰ دور در دقیقه

جعبه دنده

۵ دنده دستی یا CVT ۴ دنده خودکار

شتاب ۰ تا ۱۰۰

۱۱.۵ ثانیه

حداکثر سرعت

۱۸۵ کیلومتر در ساعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعت

وزن

۱۲۲۹ کیلوگرم ۱۱۴۶ کیلوگرم

اندازه (میلیمتر)

۴۵۳۲ طول – ۱۸۱۴ عرض – ۱۴۸۷ ارتفاع ۴۰۲۰ طول – ۱۷۴۶ عرض – ۱۵۳۴ ارتفاع

فاصله بین دو محور

۲۶۵۰ میلیمتر ۲۵۸۸ میلیمتر

مصرف سوخت داخل شهر

– لیتر در هر صد کیلومتر ۹.۴ لیتر در هر صد کیلومتر

مصرف سوخت خارج از شهر

– لیتر در هر صد کیلومتر ۵.۵ لیتر در هر صد کیلومتر

مصرف سوخت ترکیبی

– لیتر در هر صد کیلومتر ۸.۳ لیتر در هر صد کیلومتر

حجم باک

۴۸ لیتر ۵۰ لیتر

استاندارد آلایندگی

یورو ۵ یورو ۴

استاندارد امنیت

EURONCAP4

میزان تولید CO2

– گرم در هر کیلومتر ۱۵۸ گرم در هر کیلومتر

ترمز و پایداری

ABS – EBA – سیستم ضد لغزش TCS – سیستم پایداری الکترونیکی ESP – سیستم کمکی HHC ترمز های جلو دیسکی و عقب کاسه ای – ترمز ضدقفل ABS بهمراه توزیع الکترونیکی ترمز

کیسه هوا

کیسه هوا برای سرنشینان جلو – جانبی و پرده ای (برای مدل فول) کیسه هوای راننده و سرنشین جلو

سیستم صوتی

قابلیت پخش MP3 – کنترل سیستم صوتی از روی فرمان – صفحه نمایش ۷ اینچی لمسی کنترل سیستم صوتی زیر فرمان – سیستم صوتی (رادیو + سی دی (پخش فشرده)+USB+4 بلندگو)

دیگر تجهیزات

سیستم نمایش میزاد باد لاستیک های TPMS – استارت بدون کلید – سیستم ورود بدون کلید – ۴ شیشه بالابر برقی – تنظیم برقی آینه ها – کروز کنترل – سانروف – روکش چرمی صندلی ها – سنسور عقب – چراغ های LED – وضعیت رانندگی ECO رینگ ۱۵ اینچی آلومینیومی – سیستم تهویه مطبوع با کنترل دستی – چراغ مه شکن جلو – آینه های جانبی همرنگ بدنه

قیمت بازار

۱۲۶ میلیون تومان ۱۱۶ میلیون تومان

آخرین بروزرسانی قیمت

۱۳۹۷/۷/۱۴ ۱۳۹۷/۷/۱۵

نمایندگی فروش

مدیران خودرو پارس خودرو
 Sandero Stepway  Chery Arrizo 5  استپ وی بخریم یا آریزو 5  مقایسه رنو ساندرو با آریزو 5  راهنمای خرید خودرو  انتخاب خودرو  آریزو 5 بهتره یا ساندرو  قیمت ساندرو استپ وی  قیمت آریزو 5
Sandero Stepway ساندرو استپ وی

رنو ساندرو استپ وی یک خودرو فرانسوی است که توسط پارس خودرو در ایران تولید می‌شود و از سال ۱۳۹۵ بر روی خط تولید قرار دارد. استپ وی نسخه‌ای از ساندرو است که کمی بعد از معرفی رسمی ساندرو در بازارهای جهانی و در سال ۲۰۰۸ معرفی شد. البته باید به این نکته اشاره کنیم که رنو ساندرو و ساندرو استپ وی در حال حاضر در دومین نسل خود به تولید می‌رسند ولی در ایران همچنان شاهد تولید نسل اول هستیم.

 Sandero Stepway  Chery Arrizo 5  استپ وی بخریم یا آریزو 5  مقایسه رنو ساندرو با آریزو 5  راهنمای خرید خودرو  انتخاب خودرو  آریزو 5 بهتره یا ساندرو  قیمت ساندرو استپ وی  قیمت آریزو 5

ساندرو استپ وی با ورود به بازار ایران شرایط مناسبی را تجربه کرد و به خودرو محبوبی تبدیل شد. علت این محبوبیت کیفیت بالای آن است که در کمبود خودرو باکیفیت در کشور گزینه مناسبی به شمار می‌رود. استپ وی تفاوت‌هایی با ساندرو معمولی دارد از جمله اینکه ارتفاع آن بیشتر شده و قطعات پلاستیکی مشکی رنگ بر روی بدنه آن اضافه شده است.
البته خانواده ساندرو همواره به دلیل طراحی قدیمی مورد انتقاد بوده‌اند و اگر بخواهیم طراحی استپ وی را با رقیب چینی یعنی چری آریزو ۵ مقایسه کنیم، محصول چری وضعیت به مراتب بهتری دارد. رنو در نسل جدید ساندرو که در سال ۲۰۱۲ معرفی شد، تغییرات زیادی را به وجود آورد و چه در بدنه و چه در داخل کابین، طراحی بهتری را بر روی بدنه اعمال کرد.

طراحی کابین ساندرو استپ وی هم کاملا ساده و به دور از هیجان است. باید گفت رنو برای طراحی کابین ساندرو به خود زحمت نداده و همان کابین خانواده لوگان و یا تندر ۹۰ را برای ساندرو هم مورد استفاده قرار داده است. داشبورد، فرمان و کنسول وسط با استفاده از پلاستیک ساخته شده‌اند ولی کیفیت این پلاستیک قابل قبول است. به علاوه اینکه ساندرو آپشن خاصی را در اختیار شما قرار نمی‌دهد که این هم خود یک نکته منفی محسوب می‌شود.
رنو ساندرو استپ وی به یک موتور ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر مجهز شده که پیش از این در خانواده تندر ۹۰ به کار رفته بود. این موتور توانایی تولید ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۸ نیوتن متر گشتاور را دارد. استپ وی در کنار ساندرو، با دو جعبه دنده دستی و اتوماتیک عرضه شده که ما در اینجا در مورد مدل اتوماتیک صحبت می‎‌کنیم. این جعبه دنده ۴ سرعته است و عملکرد نسبتا خوبی دارد هرچند که مصرف سوخت آن در مقایسه با مدل دستی بیشتر است.

کابین ساندرو استپ وی

استپ وی کیفیت سواری خوبی دارد و در مسیرهای شهری عملکرد کاملا مناسبی دارد. البته استپ وی در مسیرهای جاده‌ای و مسافت‌های طولانی هم راحتی سرنشینان را تامین می‌کند و می‌توان با خیال آسوده با آن به سفر رفت. موتور و جعبه دنده در استپ وی هماهنگ هستند و کیفیت قابل قبولی دارند. به علاوه ساندرو استپ وی به دلیل کیفیت ساخت بالا، کمتر ممکن است شما را به دردسر بیندازد و پای شما را به تعمیرگاه باز کند.

Chery Arrizo 5 چری آریزو ۵

چری آریزو ۵ یک خودرو سدان کوچک چینی است که در سال ۲۰۱۵ در کشور چین معرفی شد و با فاصله کمی، در ایران توسط مدیران خودرو بر روی خط تولید قرار گرفت. چری آریزو ۵ در سال ۱۳۹۵ به دست مشتریان ایرانی رسید و همچنان بر روی خط تولید قرار دارد.<
البته پس از اینکه انتقاداتی بر عملکرد آریزو ۵ وارد شد، مدیران خودرو یک نسخه قدرتمندتر از این خودرو را برای بازار خودرو کشورمان در نظر گرفت که آریزو ۵ توربو نام دارد و موتور آن به پرخوران توربوشارژر مجهز شده است. به هر حال ما در اینجا در مورد همان مدل معمولی صحبت می‌کنیم چراکه قیمتی مشابه رنور ساندرو استپ وی دارد.

 Sandero Stepway  Chery Arrizo 5  استپ وی بخریم یا آریزو 5  مقایسه رنو ساندرو با آریزو 5  راهنمای خرید خودرو  انتخاب خودرو  آریزو 5 بهتره یا ساندرو  قیمت ساندرو استپ وی  قیمت آریزو 5

چری آریزو ۵، از نظر طراحی در مقایسه با استپ وی عملکرد بهتری دارد و خودرو به‌روزتری به نظر می‌رسد. در طراحی بدنه آن از خطوط شکسته استفاده شده که در نمای جلو، جانبی و عقب دیده می‌شود. در نمای جلو، جلو پنجره به چراغ‌ها متصل شده و ورودی‌های هوا بر روی سپر دیده می‌شوند. چراغ‌های عقب کمی کشیده به نظر می‌رسند و در مجموع می‌توان گفت هماهنگی در بدنه آن خوب است.

آریزو۵ در طراحی کابین هم عملکرد مناسبی دارد و بهتر از رقیب فرانسوی خود طراحی شده است. در مرکز داشبورد، یک نمایشگر دیده می‌شود و ورودی‌های هوا به صورت عمودی در کنار آن جای گرفته‌اند. البته از نظر فضای داخلی، چری آریزو ۵ برتری به ساندرو استپ وی ندارد و حتی می‌توان گفت کیفیت سواری استپ وی بیشتر است.

قیمت چری آریزو 5 مشخصات چری آریزو 5 معایب چری آریزو 5 شرایط فروش چری آریزو 5 قیمت محصولات چری مشخصات فنی آریزو 5 توربو مجله خودرو معرفی خودرو آریزو 5 بخریم یا نه شتاب آریزو 5 توربو نمایندگی چری در ایران

چری آریزو۵ تجهیزات رفاهی بیشتری در مقایسه با استپ وی در اختیار شما قرار می‌دهد که از جمله آنها می‌توانیم به استارت دکمه‌ای، نمایشگر ۷ اینچی، سانروف، چراغ دیلایت، کروز کنترل و ورود بدون کلید اشاره کنیم.
چری آریزو ۵ به یک موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر مجهز شده که می‌تواند ۱۱۶ اسب بخار قدرت و ۱۴۱ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. شاید به نظر برسد که قدرت بیشتر در آریزو ۵ در مقایسه با استپ وی، به معنای عملکرد بهتر است اما اینگونه نیست و ساندرو استپ وی وضعیت بهتری دارد و در شتاب گیری عملکرد مناسب‌تری از خود نشان می‌دهد.

 Sandero Stepway  Chery Arrizo 5  استپ وی بخریم یا آریزو 5  مقایسه رنو ساندرو با آریزو 5  راهنمای خرید خودرو  انتخاب خودرو  آریزو 5 بهتره یا ساندرو  قیمت ساندرو استپ وی  قیمت آریزو 5

در مجموع باید بگوییم ساندرو استپ وی با وجود اینکه طراحی قدیمی دارد، از نظر عملکرد فنی، کیفیت سواری، خدمات پس از فروش و بازار خرید و فروش و نیز ارزش خرید گزینه به مرابت بهتر و معقول‌تری به شمار می‌رود و ماشین۳ خرید استپ وی را در مقابل آریزو۵ پیشنهاد می‌کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.