تجربه خرید و رانندگی با دانگ فنگ H30 CROSS (اچ سی چه مزایایی دارد؟)

0

دوستان من ماشینو تازه تحویل گرفتم شاید یکم زود باشه نظرمو بگم ولی میگم
قبلش بگم من سالها ۲۰۶ داشتم و قبلشم پراید و ال۹۰ و..
در نگاه اول ماشین من خاکستری هست و رنگشم رنگیه که به این ماشین میاد حالا شاید یکم نگهداریش سخت باشه ولی من دوستش دارم

DONGFENG H30 CROSS ابعاد H30 کراس امنیت اچ 30 کراس تجربه رانندگی با اچ 30 کراس دانگ فنگ H30 کراس قیمت اچ 30 کراس محاسن دانگ فنگ H30 کراس مشخصات اچ 30 کراس مشکلات اچ 30 کراس معایب اچ 30 کراس معایب دانگ فنگ h30 مجله کارستان اچ 30 کراس ماشین خوبیه دلایل خریدن اچ 30 کراس بهترین رنگ اچ سی کراس
روز اول که من این ماشینو گرفتم با کلی ترس رفتم طرفش با اینکه ماهها تحقیق کردم درباره اش حتی سوال های دوستانی که تازه گرفتنو جواب میدادم ولی تحویل این ماشین با حس خوبی شروع شد مونتاژ بدنه در حد خوبی بود و فاصله درز درا و کاپوت خوب بود نکته اینکه تو برخورد اول دلبازی ماشین جالب بود برای منی که خیلی عادت به ۲۰۶ دارم و حالا اون مثل قفس شده
نگرانی اول من عایق بندی صدا بود چون ۲۰۶ ساکت و رامی داشتم ولی این ماشین کمی عایق بندیش بهتره و گیربکس متمایل به اینه دورو موتورو تو ۲۰۰۰ نگر داره که این باعث شده وقتی شیشه ها بالاست خیلی ساکت باشه
کیفیت و چینش اداوات داخلی خوبه و تو برخورد اول احساس میکنی این ماشین به نظر گرون تر از قیمتش میخوره (تو پرانتز ایرانخودرو با وجود امکانات و گیربکس معروف آیسین انصافا خیلی خوب قیمت گذاری کرده و اولین ماشینی هست که ارزش پرداخت بالای داره و اینو مردم کم کم دارن میفهمن)

کیفیت و مونتاژ موتور خوب بود و وجود دریچه گاز بوش المان مپ سنسور بوش و ای سی یو ۷٫۴٫۴معروف بوش استفاده از لنت ترمز تکستار ارامش خاطر خوبی میده که لااقل یک درجه از ۲۰۶ فعلی قطعات بهترهی استفاده شده
پشت فرمون در روز اول برام خیلی سخت بود و با ابعاد ماشین ارتباط برقرار نمیکردم ولی بعد از گذشت چند روز کم کم اون حس خوب راندن سرو کله اش پیدا شد من لاستیک با هانکوم تعویض کردم که تو نرمی ماشین تاثیر خوبی داشت این ماشین اسفالت صاف و قوس دارو بخوبی و با لذت تمام پشت سر میذاره ولی شکستی اسفالتو کمی میده به فرمون و بدنه که من دنبال رفع این موضوع هستم
ماشین دارای کولر متوسط رو به خوبی هست که وقتی ماشین جاش خنک باش عالی خنک میکنه ولی تو دل افتاب اگه پارک باشه کمی زمان میبره تا به خودش بیاد
صندوق ماشین برای منی که از ۲۰۶ اومدم رو این عالیه و قرار دادن زاپاس تو صندوق کار مثبتی بوده
عملکرد گیربکس خوب و آرومه و برای رانندگی اقتصادی و پیرمردی مثل من زیاد تعویض دنده احساس نمیشه و باید قلق گاز دادن دست راننده بیاد
عدم توانایی سازنده در کالیبره کردن نمایش دمای ماشین باعث میشه هرکس ماشینو بگیره نکران دمای بالاش باشه ولی نکته این که ماشین به تعادل گرمایی میرسه اگه سیستم خنک کننده درست کار نمیکرد ماشین حتما جوش میورد
سازنده با قرار دادن انواع آپشن از جمله نمایش مصرف سوخت باعث شده همه رانندگی ول کنن و به محاسبه مصرف سوخت بپردازن من بعید میدونم ۲۰ درصد مردم مصرف سوختشونو انداره بگیرن ولی تو این ماشین حساس میشن مصرف بزرگراهی من تو شهر ۹ تا ۹٫۵ برای ماشینی که هیچ راه نرفته و وقتی به جاده بره رو به کاهش میزاره خوبه
نکته آخر اینکه من هرجا بردم ماشینو مردم در حال تحقیق بودن و نظرات مثبت بود چرا اینکه کرمان خودرو و مدیران تولید کننده این ماشین نیست که ۲ سال دیگه بندازتش دور بلکه ایرانخودرو با خدمات پس از فروش گسترده تو کل ایران ( با همه ایراداتش) که معمول روی پروژه ها بلند مدت سرمایه گذاری میکنه

مقایسه برلیانس با اچ 30 کراس مقایسه خودرو اچ 30 کراس بهتره یا برلیانس C3 brilliance c3 امکانات برلیانس C3 ابعاد سیتروئن c3 مشخصات برلیانس c3 قیمت برلیانس c3 مشخصات هاچ بک c3 H30 CROSS امکانات دانگ فنگ h30 قیمت دانگ فنگ h30 مشخصات H30 کراس ابعاد H30 کراس مقایسه خودرو چینی
در کل میتونم بگم شما با خرید این ماشین و رانندگی باش ناراضی نخواید بود چون
۱- موتور ۲۰۶ نام اشنا با ایسو بوش ۷٫۴٫۴
۲- گیربکس آیسن اتوماتیک با تعویض نرم و بدون تقه
۳- جنس بدنه محکم و درهای سنگین و پر که مثل ۲۰۶ با بستنش تمام قطعات توش صدا نمیکنه
۴- ابعاد جدید و کراس بودن که باعث میشه تکرای نباشه ( رفع آلرژی به ۲۰۶ انواع سمند و ۴۰۵ و پراید)
۵- اتاق جادار و دلنشین
۶- سانروف –کولر دیجیتال – ال سی دیدی – دوربین و سنسور دنده عقب – کامپیوتر سفری – فرمان چرمی و…
ببخشید طولانی شد

** دوستان کارکرد ماشینم رسیده به ۴۸۰۰ تا و کل این کارکرد رو داخل شهر بود و اصلا باهاش جاده نرفتم
با بیشتر شدن کارکرد و رانندگی بیشتر با این ماشین روز به روز علاقم به رانندگی با H30 زیادتر میشه ، واقعا پشت فرمان خوبی داره و داخل کابینش همیشه حس رانندگی با یه ماشین رنج بالاتر از این قیمت رو به راننده القاء میکنه و سواریش هم انصافا عالیه . یکی دیگه از چیزایی که باعث میشه بیشتر ازش خوشم بیاد صدای موتور هست که واقعا کم صداس جوری که من فقط صدای بم و خوب اگزوز رو میشنوم و بس ، سر کارکرد ۱۲۰۰ تا روغن موتور رو با Elf 10w40 عوض کردم که انصافا همین مسله صدای موتور رو شدیدا کم کرد

به دوستانی که قصد خریدش رو دارم باید بگم تو این رنج قیمت واقعا یه گزینه خوب هست

این ماشین ها هر کدام در کلاس متفاوتی قرار دارند اما به علت درخواست زیاد مردم ما تصمیم گرفتیم که این سدان و کراس اوور کوچک شهری را به طور کامل با هم مقایسه نماییم پس با ماشین 3 همراه باشید تا در ادامه بیابیم در بین ماشین های برلیانس اچ 330 و دانگ فنگ اچ 30 کراس کدام ماشین چینی می تاند گزینه ای مناسب تر در این بازه قیمتی باشد .

ماشینای تولید داخل تو همین رنج قیمت رو همیشه سعی کردم داشته باشم به همین خاطر زود زود ماشین عوض میکنم و انصافا H30 رو یه ماشین خوب میبینم
من قبل خرید که روی H30 تحقیق می کردم ، دیدم یه موتور Tu5 داره که همیشه عاشقش بودم ، گیربکس ژاپنی داره که همیشه اعتقاد ویژه ای به محصولات ژاپنی داشتم ، یه قیافه جون پسند و اسپرت داره که خیلی خوشم اومد ازش ، و مونتاژ ضعیف که همیشه پاشنه آشیل همه تولیدات داخلی بوده و مختص H30 نیست
با توجه به اینا رفتم سراغش و شک نداشتم با یه ذره حوصله و صبر میشه مشکلات ناشی از مونتاژ رو حل کرد پس تو انتخابش شک نکردم ، H30 اولین ماشینی بود که قبل خرید داخلش هم ننشسته بودم اما خریدمش

انصافا هم ریسک خوبی بود و از انتخابم راضی هستم

حجم روغن موتور اچ 30 کراس مشخصات فنی H30 کراس تعمیرات تخصصی H30 کراس تعمیر و نگهداری خودرو آموزش مکانیک خودرو تعمرات تخصصی H30 کراس حجم روغن گیربکس دانگ و فنگ اچ 30 روغن موتور مناسب اچ 30 کراس گیربکس H30 کراس ساخت کجاست

ماشینی که قبل H30 داشتم ال۹۰ اتومات بود بدون ترس میگم همیشه علاقمند به ماشینهای رنو بودم و هستم و همیشه ازشون راضی بودم
کسی که ماشین باز باشه همیشه بدون تعصب در مورد ماشینها حرف میزنه و خوب و بدشون رو میگه
به نظرم H30 یه انتخاب خوب بوده برام چون مزایاش به معایبش میچربه ،

اما کسانی که قصد خریدن H30 رو دارن توقع یه تویوتا رو ازش دارن بهتر اصلا سراغ H30 و بلکه سراغ ماشین ماشینهای دیگه زیر ۱۰۰ میلیون هم نرن چون همه ماشینهای تو این رنج مشکلات مونتاژی دارن و گه گداری راه ادم رو به نمایندگی میندازن

قصدم از نوشتن این پست این هست که دوستانی که قصد خرید H30 رو دارن و تو گروه های مربوط به H30 دارن تحقیق میکنن بدونن که ماهیت این گروها جوری هست که همه وقتی ماشینشون ایراد پیدا میکنه میان و از ایرادات ماشینشون مینویسن تا از تجربیات هم برای رفع مشکل کمک بگیرن ، و خیلیها هم هستن که از ماشین راضین و پستی از راضی بودن ماشینشون نمیزارن ، دیگه نمیشه که دوستان هر روز بیان بگن H30 عالیه ، خوبه ، راضیم ازش

پس تو خوب بودن H30 شک نکنید و تو خریدنش به دلتون ترس ندین چون ماشینه خوبی هست و در کل ازش راضی خواهید بود

***

علت اصلی تردید من برای خرید اچ سی، رمپ پارکینگ بود! شاید برای شما عجیب باشه که یک نفر همه ی جزئیات فنی رو کنار بگذاره و به رمپ فکر کنه، ولی اولا من جزئیات فنی رو پسندیده بودم و ثانیا رمپ ۱۸۰ درجه ای ما جوریه که اگر خوب با فرمون کار نکنی حتی پراید هم مجبور میشه وسط رمپ دنده عقب بگیره و دو فرمون بالا یا پایین بره. اچ سی حدود ۱۶ سانت عریض تر از پرایده و حدود ۴۰ سانت هم طولش بیشتره، چک کردم شعاع گردش اچ سی حدود ۵/۲۵ متر بود، یعنی کمتر از ۲۰۶ صندوق دار و ماشین های مشابه، دلمو به دریا زدم و خریدم.
هنوز نتونستم با یک فرمون پایین و بالا برم و احتمالا نمیشه، اما دو فرمون به راحتی اینکار رو می کنم. همسایه هایی که با پژو پارس و ال نود تجربه داشتن و می گفتن نخر که توی رمپ گیر میکنی، حالا میان نگاه می کنن.

از این موضوع بگذریم، خانواده ی من از نوجوان تا مسن، خیلی این ماشین رو دوست دارن، خودم هم واقعا از رانندگی باهاش و امکاناتی که داره راضی ام، هنوز ۵۰۰ کیلومتر نشده مصرف سوخت معقول شد، سر و صدای اضافه نداره و شتابش زمانی که بخوای و گاز رو بچسبونی با معکوسی که بلافاصله میکشه خیلی خوبه، البته من حالت اسپرت رو فقط چند دقیقه تست کردم و شاید بعدا سر فرصت بتونم تفاوتش رو بررسی کنم.

با وجود سنگینی ماشین، توی ترافیک ها فقط با ترمز کار می کنم و معمولا نیازی به گاز دادن نیست.
اگر صندلی ها رو بخوابونین یک تلویزیون ال سی دی بزرگ که تو هیچ صندوقی جا نمیشه رو می تونین کف صندوق بخوابونین و در حالت عادی هم فضای صندوق مناسبه، با وجود اینکه فضای سرنشین ها هم زیاده.
کولر خوبی داره، پشت فرمون حس خوبی دارم و کاملا ازش راضی ام هرچند باید چندسال بگذره تا بشه نظر نهایی داد.

امیدوارم ایران خودرو تولید این ماشین رو افزایش بده تا عده ی بیشتری از مردم که قدرت خرید ماشین های بالای ۱۰۰ میلیون رو ندارن بتونن از رانندگی با یک اتومات خوب و مناسب با آپشن های متعدد لذت ببرن.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.