سیستم مدار برق پشت آمپر پژو ۴۰۵ و پارس اتوماتیک+ دانلود نقشه

0

از بین خرابی های رایج در خودرو ، مشکلات مربوط به سیستم برق خودرو عجیب ترین موارد و حل آنها بسیار مشکل است ، حتی در مورد خودروهایی که موتور و متعلقات آنها قابل دسترسی است . ولی به طور معمول اگر سیستم برق خودرو ناگهان متوقف و بعد از مدتی مجدداً فعال شود ، تنها چند عامل احتمالی می تواند وجود داشته باشد. در صورتی که کمی با مکانیک خودرو آشنایی داشته باشید و بخواهید شخصاً به بررسی های اولیه بپردازید بهترین جا برای شروع باتری خودرو است.

اگر ناگهان چراغ جلو خاموش شد ، یا رادیو قطع شد و یا موتور به کلی خاموش شد ، چه قسمت هایی را باید کنترل کنیم؟

 

شل بودن سر باتری و همچنین محل اتصال سیم ها می تواند منجر به قطع کامل برق خودرو و وصل شدن مجدد آن گردد. پس قبل از هر کاری ابتدا نقاط اتصال باتری به سایر قسمت های سیستم برق خودرو را کنترل کنید. علاوه بر آن ، خراب شدن سوئیچ خودرو نیز می تواند موجب بروز اشکال مشابه شود. در صورتی که مشکل شدید تر باشد ، لازم است که خودرو توسط تعمیرکار متخصص بازدید شود.

لیست لامپ ها
آموزش مکانیک و برق خودرو آموزش تعمیر خودرو تعمیرات تخصصی پژو پارس تعمیرات تخصصی پژو 405 تعمیر پشت آمپر پژو ایرادات چراغ های پشت آمپر

چراغ های پشت آمپر شامل تعداد زیادی لامپ است که اکثرا در خودرو ۴۰۵ ایران موجود نیست. الباقی به شرح ذیل است :

۱- لامپ ساسات………………………………………………….V4200

۲- لامپ نور پایین………………………………………………….V2610

۳- لامپ نور بالا…………………………………………………….V2620

۴- لامپ راهنمای گردش به راست………………………………V2330

۵- لامپ راهنمای گردش به چپ…………………………………V2320

۶- لامپ اخطار ترمز دستی و کاهش سطح روغن ترمز……….V4420

۷- لامپ اخطار اتمام کفشک ترمز……………………………….V4430

۸- لامپ اخطار کاهش سطح سوخت…………………………..V4300

۹- درجه میزان سوخت……………………………………………V4310

۱۰- لامپ اخطار دمای مایع خنک کننده………………………..V4020

۱۱- درجه دمای مایع خنک کننده………………………………..V4026

۱۲- لامپ V4……………………………………………………….STOP

۱۳- لامپ اخطار کاهش فشار روغن موتور……………………..V4110

۱۴- لامپ چراغ دینام………………………………………………V1000

۱۵- لامپ اخطار کاهش سطح مایع خنک کننده……………….V4010

۱۶- دورسنج…………………………………………………………۴۲۱۰

۱۷- لامپ اخطار مه شکن جلو…………………………………..V2660

تشریح عملکرد سیستم 

پشت آمپر دارای شش سوکت است که به ترتیب سوکت های ۹ پایه سبز رنگ، ۸ پایه زرد رنگ، ۷ پایه آبی رنگ، ۱۰ پایه سفید رنگ، و دو سوکت ۱۱پایه زرد رنگ می باشد. هر یک از این سوکت ها طبق نقشه به لامپ های مربوطه ی خود متصل بوده و به شرح ذیل می باشد :

سوکت ۹ پایه سبز رنگ

– چراغ دینام.

– لامپ فشار روغن ( و متعاقب آن حداکثر دمای آب و چراغ STOP )

– لامپ STOP ( و متعاقب آن لامپ ترمز دستی و سطح روغن ترمز )

– لامپ اتمام سوخت.

– درجه میزان سوخت.

– لامپ سطح آب.

سوکت ۸ پایه زرد رنگ

– لامپ مه شکن جلو.

– لامپ راهنمای گردش به راست.

– لامپ راهنمای گردش به چپ.

– لامپ نور بالا.

– درجه دمای مایع خنک کننده ی رادیاتور.

سوکت ۱۱ پایه زرد رنگ سمت راست

– لامپ حداکثر دمای مایع رادیاتور ( در پی آن چراغ STOP)

– لامپ اتمام کفشک ترمز.

– لامپ ترمز دستی و سطح روغن ترمز.

سوکت ۱۱ پایه زرد رنگ سمت چپ

– لامپ نور پایین.

– لامپ ساسات.

سوکت ۱۰ پایه سفید رنگ

– ساعت و برق سوئیچ.

سوکت ۷ پایه آبی رنگ

– دورسنج در پژو پرشیا.

نحوه تست سیستم

برای تست این سیستم باید توجه داشت که لامپ مزبور با یک یا دو پایه به سوکت های خروجی متصل است. اکثر لامپ ها با یک ارتباط به سوکت خروجی راه دارند. قبل از هر کار سوکت ۱۰ پایه سفید رنگ که برق سوئیچ را به پشت آمپر می رساند را با ولتمتر چک کرده و آن را جا می زنیم. سپس طبق نقشه با بدنه کردن فیش های سر سوکت ها لامپ ها روشن و با این کار آن ها را تست می کنیم.

نکته مهم

یک عدد مقاومت با لامپ دینام موازی شده است. وظیفه این مقاومت تامین برق تحریک اولیه دینام است. اگر این لامپ بسوزد، دینام با توجه به اینکه می تواند برق تحریک خود را از طریق این مقاومت دریافت دارد؛ می تواند شروع تولید برق خود را آغاز کند.

نکته

وظیفه دیود های نصب شده در پشت آمپر اینست که با تحریک یک لامپ برخی لامپ های دیگر نیز روشن شوند. به عنوان مثال بدنه شدن پایه ۵ سوکت ۹ پایه سبز رنگ، موجب روشن شدن چراغ STOP مس شود. اما همزمان لامپ ترمز دستی و سطح روغن نیز روشن می شود و یا با بدنه شدن پایه ۲ سوکت ۱۱ پایه زرد رنگ سمت راست لامپ حداکثر دمای آب و چراغ STOP روشن می شود.

تذکر

برای تست لامپ هایی که هر دو پایه آن به سوکت ها متصل است ( چراغ دینام و لامپ اتمام کفشک ترمز ) باید به هر دو پایه بدنه و برق بدهیم.

دانلود با لینک مستقیم

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.