آموزش نحوه تعویض روغن گیربکس اتوماتیک بسترن B50F
بسترن B50F به کمک موسسه طراحی ایتال دیزاین شکل گرفته است و از نظر ظاهری نسبت به دیگر ماشین های چینی با سلیقه متفاوتی طراحی شده است که در نگاه بیننده جذاب به نظر می رسد و بسترن B50F را هم لوکس و خشن و زیبا به نمایش می گذارد .
موتور ۱.۶ لیتری این مدل از تولیدات فولکسواگن بوده و در مدل BORA ساخت این شرکت استفاده میشود و در حال حاضر در یک مجموعه و به طور مشترک توسط شرکت FAW و فولکسواگن ساخته میشود. اما پیشرانه ۱.۸ لیتری این خودرو بنا به ادعای رسانههای چینی توسط خود شرکت FAW توسعه یافته است.
در حال حاضر B50F و یا همان آسا از یک نمونه ۶ دنده تیپ ترونیک بهره میبرد که از تولیدات شرکت AISIN ژاپن است. لازم به گفتن نیست که این سازنده در حال حاضر تأمینکننده گیربکس خودروهایی همچون لکسس، مزدا، پورشه، MG و… است. جالب اینجاست که نماینده ایرانی آسا در وهله اول مدل غیر فیس لیفت آن را وارد کشور نمود که چندان هم مورد استقبال بازار قرار نگرفت، این مدل از موتور ۱.۶ لیتری ۸ سوپاپ و ۱۰۲ اسبی سود میبرد و گیربکس آن نیز ۵ دنده اتوماتیک بود. خوشبختانه در حال حاضر آخرین نسخه و نسخه فیس لیفت شده آن که از پیشرانهای ۱.۸ لیتری و ۱۶ سوپاپ سود میبرد مورد ثبتنام متقاضیان قرار میگیرد.
موجود بر خلاف خودروهای بسترن جهت خنک شدن روغن گیربکس اتوماتیک که به وسیله دو عدد شلنگ روغن گیربکس را به یک رادیاتور اضافی که در رادیاتور موتور این خودروها تعبیه شده می فرستد ودر آنجا دمای روغن گیربکس را پایین می آورد و روغن خنک شده دوباره به گیربکس فرستاده می شود ولی در خودرو بسترن اینگونه نیست بلکه یک رادیاتور جداگانه روی گیربکس نصب شده و روغن گیربکس در ان حرکت می کند و دو شلنگ آب از رادیاتور موتور به رادیاتور اضافه شده وصل می شود و عمل پایین آوردن دمای روغن را انجام می دهد . جهت تعویض روغن گیربکس این خودرو نیاز است که رادیاتور جدا و یک رابط به جای آن بسته شود که به وسیله این رابط دستگاه ساکشن کیربکس به خودرو وصل شده و ارتباط شلنگ های رفت و برگشت روغن از دستگاه به گیربکس خودرو امکانپذیر می شود.