دفترچه راهنمای مشتری کیا سراتو آپشنال (Kia Cerato) + دانلود

0

دانلود دفترچه راهنمای سراتو آپشنال ،دفترچه راهنما سراتو آپشنال ،دفترچه راهنمای سراتو آپشنال سایپا ،معایب سراتو سایپا ،دفترچه راهنمای سراتو آپشنال ۲۰۰۰ ّدفترچه سراتو آپشنال

معرفی کتاب راهنمای کامل خودرو سراتو

دفترچه راهنمای کامل خودرو سراتو  شامل بخش‌های مختلفی از جمله معرفی مشخصات ایمنی خودرو، رانندگی با خودرو، شرح تجهیزات خودرو، تعمیر و نگهداری است. کیا سراتو (Kia Cerato) خودرویی است که از سال ۲۰۰۳ تاکنون تولید شده‌ است.

این خودرو در مدل‌های سدان و کوپه تولید می‌شود. البته شرکت کیا موتورز در سال ۲۰۱۶ تولید مدل کوپه را متوقف کرد. نسخه هاچبک این خودرو نیز در حال حاضر تولید می‌شود که البته در ایران عرضه نمی‌گردد.

امکانات کیا سراتو بهترین روغن موتور سراتو تعمیرات تخصصی سراتو تعمیرگاه کیا سراتو دفترچه راهنمای سراتو آپشنال دفترچه راهنمای فارسی خودرو کیا سراتو قیمت سراتو سایپا مزایا و معایب سراتو آپشنال معایب سراتو سایپا روغن موتور مناسب سراتو هزینه تعمیر جلوبندی سراتو دفترچه راهنمای خودرو مجله خودرو کارستان مشخصات کیا سراتو

کیا سراتو در سه نسل تولید شده است که نسل دوم این خودرو اکنون در ایران توسط شرکت سایپا مونتاژ می‌شود و در دو نوع دستی ۱۶۰۰و اتومات ۲۰۰۰عرضه می‌شود که از معایب نسخه سایپا می‌توان به کابین بی‌کیفیت و رنگ آمیزی بد و سواری خشک و عدم وجود سیستم کنترل کشش و پایداری آن اشاره کرد. طول نسخه عرضه شده توسط سایپا در حالت طبیعی ۴٬۴۸۰ میلیم‌تر (۱۷۶٫ ۴ اینچ)، عرض آن در حالت طبیعی ۱٬۷۶۵ میلیم‌تر (۶۹٫ ۵ اینچ) و ارتفاع آن در حالت طبیعی ۱٬۴۰۰ میلیم‌تر (۵۵٫ ۱ اینچ) است. نسخه سایپا از برخی آپشن‌ها مانند سانروف بی‌بهره است؛ که البته پی قراردادی بین سایپا و کیا موتورز نسخه‌ای از این خودرو با سانروف، سنسور عقب، دوربین عقب، صندلی‌های چرم، روکش چرم جدید صندلی‌ها، سیستم تعویض دنده پشت فرمان، سیستم مولتی‌مدیا با ناوبری GPS و صفحه جلو آمپر و کیلومترشمار جدید تولید شد. هم‌چنین این خودرو بعنوان خودروی هر دو یگان راهنمایی و رانندگی و نیروی انتظامی انتخاب شده است، که سایپا در وهله نخست ۲۰۰ دستگاه را به این دو یگان تحویل داد.

هم‌چنین اطلس خودرو، نماینده رسمی کیا موتورز در ایران، این خودرو را در همه نسل‌ها به بازار ایران عرضه نموده است و در حال حاضر در حال ارائه جدید‌ترین نسل این خودرو است.

امکانات کیا سراتو بهترین روغن موتور سراتو تعمیرات تخصصی سراتو تعمیرگاه کیا سراتو دفترچه راهنمای سراتو آپشنال دفترچه راهنمای فارسی خودرو کیا سراتو قیمت سراتو سایپا مزایا و معایب سراتو آپشنال معایب سراتو سایپا روغن موتور مناسب سراتو هزینه تعمیر جلوبندی سراتو دفترچه راهنمای خودرو مجله خودرو کارستان مشخصات کیا سراتو

این محصول لوکس یک خودرو ایده آل با امکانات کامل می‌باشد که در کنار امکانات فوق العاده خود از مصرف سوخت ۶/۶برای مدل دنده‌ای و ۷/۹ برای مدل اتومات خود بهره‌مند است. سراتو نسل سوم از یک ‌پیشرانهٔ چهارسیلندر دو لیتری‌ GDI‌ (تزریق مستقیم سوخت داخل سیلندر) با ۱۵۰اسب‌بخار توان خروجی و ۱۹۲نیوتن‌ متر گشتاور بهره می‌برد که می‌تواند در ۹ ثانیه، شتاب خود را از صفر تا صد کیلومتر در ساعت برساند. حداکثر سرعت این خودرو ۲۰۰کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت ترکیبی آن حدود ۷. ۵ لیتر در هر صدکیلومتر است. وجود سیستم‌ VSM‌ (مدیریت تعادل خودرو) می‌تواند از خارج‌‎شدن خودرو هنگام ترمز یا شتاب‌گیری در سطوح لغزنده جلوگیری کند. سراتو تمام خواسته‌های مشتری را برآورده می‌کند و با تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی استاندارد با هندلینگ عالی لذت رانندگی را به ارمغان آورده است.

سراتو ۲۰۱۰ نسخه کپی از شورولت کروز می‌باشد، سراتو در طراحی بدنه تنها با استفاده از خطوط و شکستگی‌ها این خودرو را بسیار زیبا و مدرن به نمایش می‌گذارد، برخی از نقاط این خودرو از حیث طراحی بسیار چشم‌گیر می‌باشد که برجسته‌ترین آن بخش بالای درب‌ها و حد فاصل آن تا شیشه‌های جانبی است. این خطوط باعث ایجاد لبه‌ای عریض و بسیار زیبا در محل قرار گرفتن آینه‌های جانبی شده است.

ویژگی‌های طراحی این خودرو به جز زیبائی به مواردی هم‌چون آیرودینامیکی، ایمنی و ارگونومی به طور چشم‌گیری پرداخته. خطوط و شکستگی‌ها به تنهائی به سراتو ۲۰۱۰ چهره اسپرتی داده و این خودروی کیا عمده جذابیت خودرا مرهون سادگی در طراحی می‌باشد، می‌توان زیبا‌ترین زاویه دید این خودرو را از حیث طراحی سه رخ آن دانست.

موتور ۲ لیتری سری اولیه کیا سراتو که مشابه موتور استفاده شده در هیوندای النترا جدید است و با نام Nu MPI خوانده می‌شود. توانایی تولید قدرتی معادل ۱۵۶ اسب بخار و ۱۷۸ نیوتن بر متر گشتاور را دارا است. همانند گذشته جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال قدرت را بر عهده دارد.

نکته جالب آنکه صفر تا صد کیا سراتو با هر دو پیشرانه به ۱۰. ۲ تا ۱۰. ۵ ثانیه زمان نیاز دارد و تفاوت چندانی در زمینه‌های عملکردی بین این دو پیشرانه دیده نمی‌شود. از این رو با توجه به کیفیت بنزین و تازه بودن تکنولوژی GDI، موتور قدیمی MPFI یا MPI (بر اساس روش نامگذاری هیوندای) نسبت به این موتور جدید ارجحیت داشته باشد.

 امکانات کیا سراتو بهترین روغن موتور سراتو تعمیرات تخصصی سراتو تعمیرگاه کیا سراتو دفترچه راهنمای سراتو آپشنال دفترچه راهنمای فارسی خودرو کیا سراتو قیمت سراتو سایپا مزایا و معایب سراتو آپشنال معایب سراتو سایپا روغن موتور مناسب سراتو هزینه تعمیر جلوبندی سراتو دفترچه راهنمای خودرو مجله خودرو کارستان مشخصات کیا سراتو مشخصات سراتو آپشنال

نقد و بررسی خودرو سراتو

ناگفته نماند که برخی از این نقاط ضعف فقط در مدل مونتاژی سایپا وجود دارد و اثری از آن‌ها در خودروهای سراتوی وارداتی دیده نمی‌شود.

۱. کابین بی‌کیفیت

سایپا برای کم کردن هزینه تولید سراتو، برخی از قسمت‌های این خودرو را با تغییر همراه ساخته که همین تغییرات باعث افت شدید کیفیت آن شده‌اند. جنس پلاستیک بکار رفته در داخل سراتو، از مواد ارزان قیمت است که نمونه آن را در خودروهای چینی بی‌کیفیت مشاهده خواهید کرد. اگر بگوییم این پوشش داخلی مانند پراید می‌ماند، کم لطفی کرده‌ایم اما اصلا نباید توقع پوشش داخلی مناسب و با کیفیت را از این خودرو داشته باشید. یکی از نقاط ضعف دیگر که مربوط به جنس داخلی سراتو سایپا می‌شود، استفاده از روکش صندلی پارچه‌ای و بی‌کیفیت است که اصلا مناسب این خودرو نیست. این امر درحالی انجام شده که در بسیاری از خودروهای چینی، حتی مدل‌های بی‌کیفیت نیز از روکش چرمی برای صندلی‌ها استفاده کرده‌اند. جنس و مواد بکار رفته در کابین سراتو در حد یک خودرو در بازه قیمتی ۷۰ الی ۹۰ میلیون تومان نیست.

۲. حذف آپشن‌های ضروری

حذف آپشن‌های سراتوی سایپا یک ضعف محسوب می‌شود که خریداران ایرانی مجبور هستند با حداقل امکانات کنار بیایند. نمی‌توان از این موضوع چشم‌پوشی کرد که سانروف یک آپشن مهم محسوب می‌شود و اکثر خودروهای چینی نیز با آگاهی از این موضوع، روانه بازار ایران شده‌اند. متاسفانه سراتوی سایپا فاقد سانروف است. آینه‌های برقی تاشو نیز در مدل اصلی وجود دارند که از سراتوی سایپا حذف شده‌اند. گرمکن صندلی یک آپشن حذف شده دیگر است. حذف ایربگ‌های جانبی، استارت دکمه‌ای، دنده پشت فرمانی، سنسور دنده عقب و چند آپشن دیگر در این خودرو کاملا واضح است که باعث افت کیفیت سراتوی سایپا شده است.

۳. کیفیت رانندگی

اگر از کسانی که خودروی مذکور را خریداری کرده‌ا‌ند بپرسید، حتما به شما خواهند گفت که سراتوی سایپا خودروی خشکی است. البته شاید این خشکی در نتیجه تغییراتی باشد که با توجه به جاده‌های ایران در این خودرو اعمال شده اما اصلا دلیل منطقی و راضی کننده‌ای نخواهد بود. زمانی که بر روی ناهمواری یا دست‌انداز بروید، خشک بودن سیستم کاملا حس می‌شود و این موضوع آزاردهنده خواهد بود. بنابراین شما با سراتوی سایپا یک رانندگی خسته‌کننده خواهید داشت که در طولانی مدت آزاردهنده خواهد بود.

۴. عدم وجود سیستم کنترل کشش و پایداری

این سیستم در اکثر خودروهای جدید وجود دارد اما متاسفانه سایپا اقدام به حذف آن کرده است. این سیستم که با نام ESP شناخته می‌شود، برای کنترل مناسب خودرو بر روی سطح جاده و حفظ ثبات آن در هنگام پیچیدن طراحی شده است. به‌طور کلی این سیستم یک فناوری مهم در خودرو محسوب می‌شود که باعث کنترل بهتر خودرو به‌خصوص در جاده‌های پر پیچ‌ و خم می‌شود.

۵. کیفیت مونتاژ و ضعف رنگ

متاسفانه کیفیت مونتاژ در ایران استاندارد بالایی ندارد و این ضعف در خودروی سراتو نیز دیده می‌شود. اگر چه ضعف مونتاژ در سراتو نسبت به بقیه محصولات داخلی بسیار کمتر است اما در برخی موارد مشاهده شده که فاصله بین درب‌ها و پوشش آن‌ها به حدی بد بوده که باعث نفوذ آب به داخل کابین شده است. همچنین رنگ سراتوهای سایپا نسبت به سراتوهای وارداتی از کیفیت بسیار پایین‌تری برخوردار است و تفاوت خاصی بین رنگ سفید سراتو و پراید دیده نمی‌شود و احتمالا هر دو یک نوع فرآیند رنگ‌کاری را طی می‌کنند.

مشخصات کلی

تجهیزات ایمنی و رفاهی
کمربندهای ایمنی جلو با سیستم پیش کشنده و قابل تنظیم ارتفاع
گرمکن شیشه عقب
ریموت کنترل تاشو

ایربگ راننده و سرنشین
کامپیو‌تر اطلاعات سفر
کروز کنترل (فقط در مدل اتوماتیک ۲۰۰۰ سی سی)
مجهز به سیستم پیشرفته ترمز ABS+ EBD
غربیلک فرمان و دسته دنده چرمی (فقط در مدل اتوماتیک ۲۰۰۰ سی سی)
غربیلک فرمان قابل تنظیم ارتفاع با کلیدهای کنترل
سیستم هشدار دهنده بسته نبودن کمربند ایمنی
باز شدن اتوماتیک درب‌ها به هنگام تصادف
سیستم ضد سرقت (Immobilizer)
چراغهای جلو با قابلیت تنظیم نور
چراغهای اتوماتیک (فقط در مدل اتوماتیک ۲۰۰۰ سی سی)
چراغ مه شکن جلو و عقب
قفل مرکزی
شیشه بالابر برقی جلو و عقب
سیستم تهویه مطبوع در مدل دنده دستی تهویه بصورت دستی می‌باشد.
آینه‌های جانبی برقی مجهز به چراغ راهنما
چراغ هشدار دهنده عیب موتور
سیستم صوتی و مجهز به: رادیو+ CD PLAYER باقابلیت پخش MP۳، ورودی USB+ AUX+IPOD مجهز به ۶بلندگو
باز کننده درب باک و صندوق عقب از داخل

فهرست مطالب

خودرو در یک نگاه
مشخصات ایمنی خودرو
شرح تجهیزات خودرو
رانندگی با خودرو
نگهداری خودرو
نحوه رفتار در مواقع اضطراری
تعمیر و نگهداری
مشخصات فنی و اطلاعات مورد نیازاستفاده کننده خودرو
فهرست نمایندگی های مجاز
گارانتی خودرو

دانلود دفترچه راهنمای مشتری (بخش اول)

دانلود دفترچه راهنمای مشتری (بخش دوم)

دانلود کاتولوگ سراتو

دانلود کاتولگ سراتو آپشنال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.