نکات جادویی در تمیز کردن خودرو

0

گاهی اوقات این سوال برای شما  پیش می آید  که چگونه خودروهای داخل نمایشگاه ماشین همیشه برق می زنند و جور دیگری تمیز شده اند یا در کارواش تمیزتر دیده می شوند ،

روکش کردن بدنه خودرو هزینه سرامیک بدنه خودرو قیمت نانو سرامیک خودرو محافظت از رنگ خودرو فیبر کربن چیست بدنه خودرو چیست تعمیر و نگهداری خودرو پوشش نانو سرامیک کاور محافظ بدنه خودرو

البته که این متفاوت بودن دلایل خاص خودش را دارئد دارد دلایلی که در این  بخش در سایت تخصص کارا ما به همه این نکانت جادویی اشاره خواهیم کرد تا خودرو شما مثل خودرو های داخل نمایشگاه برق بزند.

بدلیل میکروب پذیری بالا از این دستمال استفاده کنید.با این دستمال می توانید شیشیه و بدنه خودرو را تمیز کنید در اکثر کارواش ها  از این  نوع دستمال استفاده میشود.

  • از بالا شروع به تمیز کردن و شستن کنید

    کارواش کار ها، معمولا با جارو کردن موکت کف خودرو شروع میکنند این فقط کثیفی را از داشبورد ، صندلی و پانل های درب بر روی موکت کف خودروی شما میریزد حرفه ای ها، از بالا شروع می کنند تا به موکت کف خودرو برسند. یا بدنه خودرو را از افقی و از بالا شروع به شستن کنید

  • استفاده از نرم کننده مو برای برق انداختن خودرو

خودرو خود را با نرم کننده مویی که لانولین دارد بشویید. این ماده باعث درخشش زیاد بدنه خودرو می شود و جالب اینجاست که باران را دفع می کند و آب باران روی آن لکه ایجاد نمی کند ولیز میخورد.

  • تمیز کردن شیشه های خودرو با دستمال مرطوب آرایشی

    شاید باور پذیر نباشد اما می توانید امتحان کنید و شیشه های اتومبیل خود را با دستمال های مرطوب آرایشی تمیز کنید. این روش ساده سبب می شود شیشه هایتان از تمیزی برق بزنند.

  • پاک کردن شیشه جلوی ماشین با نوشابه

    وقتی باران شدید می بارد، شیشه جلوی ماشین به یک دردسر واقعی تبدیل می شود. برای شستن و تمیز کردن لکه های این شیشه می توانید از نوشابه مشکی کمک بگیرید.

برای اینکه رنگ کاپوت از بین نرود یک حوله روی مرز بین کاپوت و شیشه قرار دهید تا نوشابه پایین نرود. حباب های نوشابه باعث از بین رفتن میکروب ها می شود. پس از این کار نیز به طور کامل نوشابه چسبناک را از روی شیشه پاک کنید در غیر این صورت گرد و غبار و آلودگی ها بسیار سریع تر از پیش روی شیشه جا خوش می کنند.

  • برق انداختن شیشه های جلو

    پس از آن که کثیفی یا لک شیشه های جلوی خودرو را  با نوشابه پاک کردین اینگونه شیشه جلو خودرو خود را برق بی اندازید:

¼ پیمانه آمونیاک خانگی را در یک چهارم پیمانه آب سرد حل کنید، آن را داخل بطری پلاستیکی که درب محکمی دارد بریزید. آن را برای پاک کردن شیشه ها و پنجره های اتومبیل در ماشین نگه دارید. هر زمان که شیشه ها آلوده شدند، محلول را روی اسفنج بریزید و پنجره را پاک کنید سپس با دستمال خشک و نرم آن را خشک کنید.

  •  مخزن شیشه شور خودرو

    مخزن شیشه شور اتومبیل را با مخلوطی از الکل و مایع ظرفشویی پر کنید تا موقع باران ، شیشه ها گلی و پر لک نشوند. ۴ پیمانه الکل و ۲ قاشق چایخوری مایع ظرفشویی ترکیب ایده آلی است.

  • از دستمال لنگ  استفاده نکنید
  • با یک دستکش میکروفیبری خشک کنید لنگ ها ،آب روی ماشین را خشک میکنند ، اما ذرات ریز شن و ماسه ی باقی مانده را نه تنها جذب نمیکنند ، بلکه به خورد رنگ ماشین می دهند اما از سوی دیگر، دستکش میکروفیبری ، ذرات را جمع آوری می کند دستکش میکروفیبری را، در آب تمیز بشویید تا ذرات ریز شن وماسه از آن جدا شوند سپس دوباره به خشک کردن ادامه بدهید.
  • جوش شیرین پاک کننده خودرو

    ¼ پیمانه جوش شیرین را درون یک گالن بریزید، سپس ¼ پیمانه مایع ظرفشویی به آن اضافه کنید و گالن را لب به لب پر آب کنید. در گالن را ببندید و حسابی به هم بزنید و آن را برای استفاده های بعدی نگه دارید. هنگام شست‌وشوی خودرو گالن را به خوبی هم بزنید و یک پیمانه از آن را با دو گالن آب گرم ترکیب کنید. و سپس از آن برای تمیز کردن بدنه خودرو استفاده کنید.

  • بهترین زمان برای شستن خودرو

    بهترین زمان شستشوی ماشین هنگامی است که هنوز موتور ماشین داغ است . بهتر است اتومبیل را در روزهای گرم بشویید و بعد از شستشو سریع خشک کنید تا بدنه ماشین لک نزند.

  •  اجازه ندهید که خودرو خودش خشک شود

    اگر اجازه دهید اتومبیل خودش در معرض هوا خشک شود، لکه های آب روی بدنه آن باقی می مانند و همه زحمت هایتان هدر می رود. با استفاده از حوله یا دستمال نرم  یا نانو  خشک اضافه حاصل از شست‌وشو را پاک کنید.

  • نحوه شستن خودرو طوری که هنگام باران کثیف نشود

    یک پیمانه نفت سفید را داخل سطلی با گنجایش ۳ گالن آب بریزید و با اسفنج این محلول را روی بدنه ماشین بکشید. با این محلول نیازی نیست پیش از شست و شو اتومبیل را خیس کنید یا حتی پس از آن نیز به آبکشی یا واکس زدن ماشین نیازی نیست. پس از این کار هر باری که باران ببارد، دانه های باران از روی سطح بدنه لیز می خورند و باعث کثیفی آن نمی شوند.

  • مشکی کردن لاستیک خودرو

 مشکین تاژ یا هر ترکیبی که واسه شستشوی البسه مشکی بکار میره حالا میخواد تاژ باشه یا گلرنگ یا غیره… یک قوطی ۱٫۵لیتری نوشابه حدود نیم لیتر از مشکین شوی و بقیش اب و قشنگ قاطی کنید و برای استفاده روی ابر ریخته و به لاستیک خود بکشید و نگران کف کردن آن نباشید و پس از ۱۰دقیقه صبر اثر ان را ببینید.

این مواد را در داخل سه تا شیشه ۱٫۵ لیتری  خالی به به اندازه یکسان پر کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.