عمر مفید مخازن سی ان جی CNG دست کم ۲۰ سال است

0

بر خلاف تصور عمومی خودروهای گاز طبیعی سوز، دارای ایمنی کامل و بالایی هستند و عمر مفید مخازن سی ان جی نیز بیش از۲۰ سال است.

تهرانی کارشناس واحد تبدیل ناوگان، شرکت گازخودرو گفت: به سبب مشخصه های ذاتی گاز طبیعی نظیر سبک بودن آن نسبت به هوا و دمای بالاتر خود اشتعالی گاز طبیعی نسبت به بنزین، امکان اشتعال گاز طبیعی در صورت وجود نشتی های احتمالی در خودروهای گازسوز کاهش یابد زیرا مخازن گاز طبیعی فشرده بدون هیچ گونه فرآیند جوشکاری و بدون هیچ گونه درز و شیار با روش های پیشرفت صنعتی ساخته می شوند.

 عمر مفید مخزن گاز سی ان جی  قیمت کپسول گاز  انفجار کپسول گاز  آموزش نکات ایمنی  دانستنی های فنی خودرو  قیمت پراید دوگانه سوز  تاریخ انقضا کپسول گاز خودرو  تست کپسول CNG

وی ادامه داد: تولید این مخازن دارای استانداردهای سختگیرانه ای بوده و آزمون های متعددی نظیر آزمون آتش، آزمون گلوله، پرتاب از ارتفاع، خستگی و … را می گذرانند و برای استفاده در دوره عمر مخزن که معمولا ۲۰ سال است، ایمنی کامل را دارا هستند.

وی افزود: مخازن در طول عمر خود بنا به توصیه های استانداردی و رویه های موجود در دوره های منظم (معمولا هر سه سال یک بار) مورد بازرسی و کنترل قرار می گیرند تا در صورت وجود هر گونه آسیب احتمالی اقدامات مقتضی معمول گردد. تجربه استفاده از گاز طبیعی فشرده در خودروها در دنیا که بالغ بر ۸۰ سال است، شاهد این مدعاست که استفاده صحیح و رعایت الزامات استاندارد در نصب و نگهداری این سیستم ها، موجب عدم بروز هر حادثه ای می گردد.

تهرانی افزود: تا کنون موارد ایجاد حادثه انفجار و آتش سوزی در این خودروها گزارش نشده است مگر در موارد معدودی که در پی دستکاری سیستم از سوی مالکان این گونه خودروها به وجود آمده است.

وی تاکید کرد: تعبیه شیرهای مجهز به سیستم ایمنی دمایی و فشاری روی مخازن سی.ان.جی این امکان را فراهم می آورد تا حتی در صورت قرارگیری مخزن در معرض آتش و ایجاد فشارهای غیر معمول داخل مخزن، موجب تخلیه گاز و جلوگیری از هر گونه آسیب گردد.

وی افزود: قطعات کیت سی.ان.جی نیز همانند مخزن، استانداردهای بسیار سختگیرانه ای را گذرانده و گواهی ایمنی دریافت می کنند، بنابراین می توان ادعا کرد در صورت رعایت ضوابط و دستورالعمل های استاندارد استفاده از تجهیزات سی.ان.جی و اجتناب از هر گونه دستکاری این تجهیزات، ایمنی در خودروهای سی.ان.جی بسیار بالا است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.