بررسی موتورسیکلت سی اف 150 +عکس

0

کمپانی موتورسازی CFMOTO چند سالی است با تولید موتورسیکلت‌های با کیفیت تواسته است فروش خوبی در چین و بازارهای آسیایی را تجربه کند. در ایران شرکت جهانرو با اخذ نمایندگی انحصاری فروش محصولات سی اف موتور محصولات این کمپانی را به فروش می‌رساند. موتور سی اف 150 اولین تجربه تولید موتورسیکلت سی اف موتور، در حجم انجین پایین است.

 قیمت موتور سی اف 150  مشخصات موتور سی اف 150  انواع موتور سیکلت  مجله موتورسیکلت  معرفی موتور سیکلت  بهترین موتور سیکلت ها
مشخصات موتور CF 150 NK

مشخصات CF 150 NK
انجین  تک سیلندر
حجم انجین 149.4 سی سی
جعبه دنده دستی (6 دنده)
حداکثر سرعت 110کیلومتر بر ساعت
سیستم سوخت رسانی انژکتور
روشن کننده برقی – هندل
تعداد دنده 6 دنده
ترمز عقب / جلو دیسکی / دیسکی (بدون ABS )
نوع چراغ لامپ رشته‌ای
ارتفاع 107سانتی متر
عرض  79 سانتی متر
وزن 135کیلوگرم
جنس رینگ آلمینیوم
سیستم تعلیق تلسکوپی وارونه (جلو) – تک کمک میانی(عقب)
مصرف سوخت 2.4 لیتر در 100 کیلومتر
نوع رادیاتور آبی
نوع جک بقل

 

مزایا: استفاده از انجین با تکنولوژی روز به نسبت سال ساخت و طراحی 2014، عملکرد خوب سیستم خنک کاری انجین ، بهره گیری از شفت بالانسر در جعبه دنده برای تعویض های دنده نرم‌تر، عملکرد خوب سیستم ترمز و همچنین استفاده از ترمز جلو 4 پیستونی و عقب دیسکی 2 پیستونی در کلاس خود، مصرف سوخت اقتصادی تر از رقبا، هندلینگ و قابلیت مانور خوب به همراه انجین نرم و کم صدا، بهره گیری از دو عدد کاتالیزور اگزوز جهت کاهش آلایندگی و … از مزایا فنی موتورسیکلت cf 150 هستند.

معایب: پیچیدگی در تعمیر گیربکس، وزن سنگین تر از رقبا در حد انجین 200

ظاهر سی‌اف150ان‌کی

 قیمت موتور سی اف 150  مشخصات موتور سی اف 150  انواع موتور سیکلت  مجله موتورسیکلت  معرفی موتور سیکلت  بهترین موتور سیکلت ها

Cf150 دارای طراحی زیبا، هیجان انگیز و تا حدی اسپرت است که حاصل همکاری با همکاری استودیو طراحی شرکت KTM به نام KISKA می‌باشد.

پنل روی فرمان این موتور به صورت ترکیبی دیجیتال و عقربه‌ای است بطوری که سرعت لحظه‌ای دیجیتالی و دور موتور عقربه‌ای در نظر گرفته شده است. از زیبایی‌های این موتور به رنگ رینگ آن باید اشاره کرد.

کیفیت ساخت این موتور کاملاً متوسط است و در حد قیمت موتور است پس انتظار زیادی از آن نباید داشته باشید.

رنگ‌بندی CF150NK

این موتور دارای رنگ‌بندی‌های بسیار متنوعی است اما در وبسایت رسمی جهانرو تنها رنگ مشکی و آبی معرفی شده بود و ما نتوانستیم سایر رنگ‌های این موتور را پیدا کنیم.

نگهداری و تجربه موتورسواری

فرمان‌پذیری موتور سی اف 150 بسیار ایده‌آل در کلاس خود است. ترمزهای این موتور بسیار عملکرد مناسبی دارند البته گفتنی است ABS نیستند که در این قیمت امر طبیعی است.

سرعت و شتاب CF150 یکی از نکات ضعف این موتور نسبت به رقابا است، دلیل آن شاید وزن بالاتر این موتور نسبت به قدرت انجین آن است. بسیاری از افراد از حداکثر سرعت این موتور گلایه دارند و آن را بزرگ‌ترین مشکل این مدل می‌دانند. حداکثر سرعت این موتور از سوی شرکت جهانرو 115کیلومتر بر ساعت اعلام شده است اما بیشتر افراد تجربه سرعت بالاتر از 110کیلومتر در ساعت را با این موتور نداشته‌اند.

نگهداری از موتور CF 150NK دردسرهای خود را دارد برای مثال قطعات آن در شهرستان‌ها به سختی گیر میاید و قطعات تعمیری آن هم از رقبا خود گران قیمت‌تر است. توصیه می‌شود در صورت خرید این موتورسیکلت حتماً روغن آن را به موقع عوض کنید تا دچار خرابی در انجین نشود.

رقبای موتور CF 150

 قیمت موتور سی اف 150  مشخصات موتور سی اف 150  انواع موتور سیکلت  مجله موتورسیکلت  معرفی موتور سیکلت  بهترین موتور سیکلت ها

از رقبای اصلی این موتورسیکلت در بازار ایران می‌توان به بنلی 150 و ان‌اس 150 و آپاچی 150 اشاره کرد.

نزدیک‌ترین موتورسیکلت به این مدل، benelli 150 است. از لحاظ فرمان پذیری کاملاً شبیه به هم هستند اما کمی سرعت و شتاب benelli بهتر از این مدل است. مدل قدیمی بنلی 150 ترمز دیسک عقب ندارد از طرفی سی اف 150 دیسک عقب نیز دارد. اما مدل نیوفیس بنلی 150 مانند سی اف دارای دیسک عقب و جلو است.

ان‌اس 150 و آپاچی 150 هردو مزیتی که نسبت به سی اف دارند، وجود و ارزانی قطعات نسبت به سی اف است. از طرفی کیفیت ساخت این دو موتور هندی بهتر از CF 150NK است اما قیمت هر دو آن‌ها گران تر از سی اف 150 است.

مزیت سی اف نسبت به رقیبانش مصرف سوخت پایین آن است.

جمع‌بندی جی‌تی موتور: سی اف 150 دارای مزایای زیادی از جمله طراحی زیبا، انجین جدید، مصرف سوخت پایین و …. است اما مشکل اصلی آن تامین قطعات آن است البته اکنون نسبت به چند سال پیش قطعات آن بسیار راحت‌تر پیدا می‌شود. حتماً شما هم نظرات خود را برای دیگران بنویسید.

  1. تامین لوازم سی اف چقدر سخت است؟ در شهرهای بزرگ اگر نمایندگی جهانرو موجود باشد قطعات آن براحتی گیر میاد اما در شهرستان‌ها معمولاً سخت قطعاتش گیر میاد.
  2. حداکثر سرعتش چقدر هست؟ 110 کیلومتر بر ساعت
  3. بین رقباش کدوم رو پیشنهاد میدید؟ NS150؛ البته قیمت بالاتری دارد.
  4. بازار خرید فروش سی اف چطور است؟ نسبت به رقباش سخت‌تر فروش میره و افت قیمتی بالایی هم داره. البته روز به روز خرید و فروشش بهتر میشه.

منبع:gtmotor.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.