مکانیک و عیب یابی خودرو (پرسش و پاسخ درباره خودروها)

0

‌پرسش و پاسخ درباره خودروها:

۱.لطفا حجم دقیق موتور پراید را بگویید. آیامنظور از ۱۳۲ یعنی ۱۳۲۰ سی سی⁉️

✅حجم موتور یک پراید، ۱۳۲۳ سی سی با قدرت ۶۳ اسب بخار است.اما سیستم نام گذاری جدید این شرکت ارتباطی با حجم موتور ندارد، بلکه گویای نسل خودرو و نوع اتاق و اطلاعاتی از این دست است.

روغن موتور مناسب پراید یورو 4 قیمت روغن موتور پراید بهترین روغن موتور برای پراید دوگانه سوز روغن موتور بهران رخش برای پراید حجم روغن موتور پراید روغن موتور بهران دوگانه سوز روغن ایرانول برای پراید روغن موتور مناسب برای پراید وانت

۲.تودری سمند ال ایکس با تودری چه خودروهایی قابل تعویض است⁉️

✅تودری سمند از نظر فیزیکی با خودروهای هم خانواده یعنی سورن قابلیت تعویض دارد، اما به لحاظ هماهنگی رنگ، جنس پارچه و… و نیز از نظر هم خوانی فیزیکی با داشبورد و نیز ادوات برقی مثل دکمه های شیشه بالابر باید مقداری وقت و انرژی صرف کرد.

۳.آیینه داخلی خودروی سمند من در برخی سرعت ها مثلا ۹۰ یا ۱۱۰ کیلومتر لرزش دارد. چند بار بالانس کرده ام اما فاید های نداشت، جلوبندی هم سالم است. لطفا راهنمایی کنید. ⁉️

✅معمولا لرزش آیینه وسط ناشی از بالانس نبودن چرخ عقب است،اما این نابالانسی هم ممکن است گاهی به دلیل دفرمه بودن تایر یا تغییر شکل آن در اثر ضربه باشد. برخی تایرها که به طور نامناسبی در انبار نگهداری می شوند دراثر مرور زمان و فشار وارده، تغییر شکل می دهند و تاثیر خود را در سرعت های بالا نشان می دهند، اما در برخی موارد نیز به ویژه در مورد لاستیکهای رادیال سیمی، اگرضربهای به تایر وارد شود، سیمهای داخل آن جابه جا شده و باعث بر هم خوردن تعادل و تقارن آن خواهد شد. بنابراین لازم است از این نظر نیز بررسی کنید تا مطمئن شوید.

 ۴.لطف عملکردهاتی مختلف کامپیوتر سمند را توضیح دهید؟

✅تعداد کارهایی که ایی سی یو انجام می دهد زیاد است، اما ازمهم ترین آن ها می توان به تنظیم زمان پاشش سوخت، تعیین زمان جرقه، مدیریت ترکیب سوخت و هم چنین آوانس و ریتارد موتور اشاره کرد. از دیگر وظایف این قطعه حساس، تنظیم میزان آلایندگی موتور، رصد کردن و پایش وجود سوخت خام یا اکسیژن در گازهای خروجی و دریافت اطلاعات از همه حسگرهای نصب شده در خودرو است که باید با یکدیگر هم خوانی داشته باشند. کنترل دریچه گاز نیز از دیگر عملکردهای واحد کنترل الکترونیک یا همان ایی سی یو است.

۵.منظور از اگزوز تیتانیومی چیست و چه مزایایی دارد⁉️

اگر منظورتان لوله های تیتانیومی اگزوز باشد، باید گفت استفاده ازاین فلز باعث روان تر شدن خروج گازها و در نهایت بهبود عملکرد پیشرانه و کاهش صدا خواهد شد، ضمن این که این فلز مقاومت بیشتری در دماهای بالا و در مقابل زنگ زدگی و پوسیدگی دارد.

۶.چهار ماهی است که ۲۰۶ صندوقدار تحویل گرفته ام.نصاب جهت نصب پاور ویندوز، کابل برق مثبت باتری را جدا کرد. بعداز نصب کابل، کیلومتر دیجیتال خود به خود ۱۷ هزار را نشان می دهد. به نمایندگی مراجعه کردم اما متاسفانه نتوانستند کاری کنند. خواهشمندم راهنمایی کنید.

احتمالا روی سیستم الکترونیکی خودرو شما یک خطا یا فالت افتاده و دلیل آن هم به احتمال زیاد، جدا کردن کابل باتری نیست، بلکه دریافت جریان برق برای پاورویندو از محل نامناسب است که باعث ایجاد شوک الکتریکی در مدار شده است. توضیح این که سیستم مالتی پلکس بسیار حساس است. اطلاعات در شبکه حرکت می کند و می تواند منجر به بروز خطا در سیستم شود.

۷.برای عملکرد بهتر سیستم کلاچ و گیربکس، بهتر است کلاچ خودرو پایین باشد یا بالا⁉️

بهترین نقطه برای درگیر شدن کلاچ، جایی بین انتهای بالایی کورس پدال و نقطه میانی آن است تا هم نیازی به گرفتن کلاچ تا انتها نباشد و هم درگیری مناسبی بین صفحات به وجود آید و انتقال قدرت تضمین شود.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.