کم مصرف ترین خودروهای ایرانی

0

۶ محصول از کم مصرف ترین خودروهای ایرانی

حالا که با موتورهای تولید داخل آشنا شدیم، بهتر است نگاهی به کم مصرف ترین خودروهای بازار ایران داشته باشیم و ببینیم که کدام اتومبیل‌ها از نظر مصرف سوخت، اقتصادی‌تر هستند. البته مجددا باید تاکید کنیم که هیچ کدام از این خودروها دارای تکنولوژی به‌ روزی نیستند و در سطح جهانی، جزو خودورهای پرمصرف به شمار می‌روند. اما در بازار داخلی که حق انتخاب زیادی هم برای مصرف‌کننده وجود ندارد، این خودروها در رده مدل‌های کم‌مصرف قرار می‌گیرند. پس در ادامه با معرفی کم مصرف ترین خودروهای تولید داخل همراه ما باشید.

رنو ساندر

ساندرو تا قبل از شروع تحریم‌های گسترده علیه کشورمان، یکی از پرطرفدارترین خودروهای تولید داخل بود. این اتومبیل که در دو مدل هاچ‌بک و استپ‌وی عرضه می‌شد، در هر ۱۰۰ کیلومتر چیزی در حدود هفت لیتر بنزین مصرف می‌کند که البته این میزان مصرف، مربوط به مدل دنده‌ای ساندرو می‌شود. ساندرو از موتور تقویت شده K4M استفاده می‌کند که حداکثر توان آن به ۱۰۷ اسب بخار می‌رسد. میزان آلایندگی ساندرو هم پایین است و یکی از خودروهای پاک تولید داخل محسوب می‌شود.

اگرچه ساندرو در بین کم مصرف ترین خودروهای ایرانی قرار می‌گیرد، اما مدل اتوماتیک آن به هیچ‌وجه کم‌مصرف نیست و در هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۹ لیتر بنزین می‌سوزاند. بنابراین اگر به دنبال خرید خودروهای کم مصرف داخلی هستید، بهتر است به سراغ مدل دنده‌ای ساندرو بروید.

ام وی ام ۱۱۰

خودروی ام وی ام ۱۱۰ از نظر ایمنی در رتبه خوبی قرار نمی‌گیرد. به همین دلیل می‌توان گفت که این اتومبیل اصلا مناسب جاده‌ها نیست و فقط برای رفت و آمد داخل شهری پیشنهاد می‌شود. ام وی ام ۱۱۰ دارای دو مدل مختلف است که یکی از موتور سه سیلندر و دیگری از موتور چهار سیلندر استفاده می‌کنند. در نمونه سه سیلندر که حجم پیشرانه ۸۰۰ سی‌سی و قدرت آن تنها ۵۲ اسب بخار است، مصرف سوخت ترکیبی حدود ۷٫۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. در مدل چهار سیلندر ام وی ام ۱۱۰ با حجم موتور ۱٫۱ لیتر هم باید انتظار همین میزان مصرف سوخت را داشته باشید.

به‌طور کلی ام وی ام ۱۱۰ یکی از کم مصرف ترین خودروها در ایران است، اما اگر به قدرت موتور، استحکام بدنه، فضای داخلی و راحتی سرنشینان خودرو اهمیت می‌دهید، بهتر است به سراغ این اتومبیل نروید.

تندر ۹۰

یکی دیگر از کم مصرف ترین ماشین های ایران، تندر ۹۰ است که در جاده‌های کشور هم به وفور دیده می‌شود. درباره موتور این خودرو در بخش قبلی همین مقاله صحبت کردیم و گفتیم که دارای چهار سیلندر و حجم ۱٫۶ لیتر است. اما نمونه تقویت شده این موتور در تندر ۹۰ می‌تواند تا ۱۱۰ اسب بخار نیرو تولید کند و مصرف سوخت آن نیز بین هفت تا هشت لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. لازم به ذکر است که تندر ۹۰ در دو مدل با گیربکس دستی پنج سرعته یا گیربکس اتوماتیک چهار سرعته عرضه می‌شود.

ظاهر خوروی تندر ۹۰ با انتقادات زیادی مواجه است، اما این اتومبیل از نظر ایمنی در سطح قابل قبولی قرار دارد و مصرف سوخت آن هم نسبتا پایین است. به همین دلیل آن را در فهرست کم مصرف ترین خودروهای ایرانی قرار داده‌ایم.

اخبار ایران خودرو پیش فروش محصولات ایران خودرو شرایط فروش ایران خودرو پیش فروش پژو 206 پیش فروش پژو 206 صندوق دار پیش فروش پژو 207 قیمت پژو 206 مشخصات پژو ۲۰۶ سایت ایران خودرو ثبت نام پژو 206

پژو ۲۰۶ تیپ ۲

اگرچه زمان زیادی از عرضه پژو ۲۰۶ در بازار ایران می‌گذرد، اما این خودرو همچنان به عنوان یکی از بهینه‌ترین اتومبیل‌های داخلی به شمار می‌رود. دو مدل پژو ۲۰۶ با عنوان تیپ ۲ و تیپ ۵ در بازار عرضه می‌شوند که اولی دارای موتور TU3 است و دومی از موتور TU5 بهره می‌برد. موتور TU3 که در پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از آن استفاده شده، مصرف سوخت پایین‌تری دارد و در سیکل ترکیبی، حدود شش تا هفت لیتر بنزین در هر صد کیلومتر می‌سوزاند.

اگر به دنبال کم مصرف ترین ماشین های ایرانی هستید، بهتر است موقع خرید، گوشه چشمی هم به پژو ۲۰۶ تیپ ۲ داشته باشید. اما اگر قدرت و به‌روز بودن پیشرانه هم برای شما اهمیت دارد، شاید بهتر باشد به دنبال گزینه‌های دیگری باشید.

سمند LX (موتور EF7)

سمند ال ایکس مدل EF7 در سیکل ترکیبی حدود ۷٫۵ لیتر بنزنین در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌کند. پیشرانه ۱٫۶ لیتری این خودرو که می‌تواند تا ۱۱۳ اسب بخار هم قدرت تولید نماید، سمند ال ایکس را به یکی از کم مصرف ترین خودروهای ایرانی تبدیل کرده است. این مدل سمند دارای سیستم تعلیق مناسبی است و همچنین به دلیل جادار بودن، یکی از گزینه‌های خوب برای خانواده‌های ایرانی به شمار می‌رود.

سمند ال ایکس با موتور EF7 دارای قدرت مناسبی بوده و در مقایسه با سایر نمونه‌های سمند، مصرف سوخت بسیار پایین‌تری هم دارد.

پراید

در پایان می‌رسیم به همان خودرویی که منتظرش بودید! پراید با موتور ۱٫۳ لیتری و قدرت ۷۰ اسب بخار، یکی از کم مصرف ترین خودروهای ایرانی نیز هست. پراید در هر ۱۰۰ کیلومتر به‌صورت ترکیبی بین ۶٫۵ تا هفت لیتر بنزین می‌سوزاند. البته اگر حجم موتور را در نظر بگیریم، مصرف سوخت پراید از سمند ال ایکس بیشتر است.

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با کم مصرف ترین خودروهای ایرانی آشنا کنیم. حالا نوبت شماست که از تجربیات خود با هر کدام از این خودروها بگویید. به‌نظر شما کم مصرف ترین خودروی ایرانی کدام است؟ لطفا دیدگاه‌های خود را با ما و مخاطبان پرشین خودرو به اشتراک بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.