عوارض بالانس نبودن چرخ

0

همه ما به نحوی با خودرو سر و کار داریم. زمانی که می خواهیم سر کار برویم یا به گشت و گذار بپردازیم دست به دامن خودرو می شویم. یکی از نکات مهمی که بیشتر افراد به هنگام استفاده از خودرو نادیده می گیرند بالانس بودن یا نبودن چرخ های آن است. لاستیک های خودرو باید بالانس باشند تا بتوانند عملکرد بهتری برایتان به ارمغان بیاورند و عمر لاستیک ها را هم بهتر کنند. در این مقاله قصد داریم عوارض بالانس نبودن چرخ های خودرو را با هم بررسی کنیم.

بالانس نبودن چرخ ها یعنی چه؟

فرض کنید می خواهید سفر کنید و جزیره کیش را برای خود انتخاب کرده اید. سری به میدان عجیب کیش می زنید و در آن خودروهایی را می بینید که در حال رفت و آمد هستند.

اگر خوب به خودروها نگاه کنید عنصر مهمی را در آن ها خواهید یافت که نقش مهمی در عملکردشان دارند. لاستیک ها یا همان چرخ های خودرو به عملکرد خودروی شما کمک می کنند.

چرخ های خودرو باید بالانس باشند. بالانس بودن به این معناست که وزن خودرو باید به صورت مساوی بین ۴ چرخ تان تقسیم شود. زمانی که چرخ های خودرو بالانس نیست عملکرد آن تغییر می کند و حتی می تواند امنیت سرنشینان را هم به خطر بیندازد.

 

علت بالانس نشدن لاستیک

دلایل زیادی برای بالانس نشدن لاستیک های خودرو وجود دارد. اگر خودتان چرخ های خودرو را عوض کرده اید ممکن است به درستی نتوانسته باشید آن را بالانس کنید. در چنین شرایطی با مشکلات مختلفی روبرو خواهید شد. در ادامه سعی می کنیم عوارضی که بالانس نبودن چرخ ها می تواند برایمان به همراه بیاورد را مرور کنیم.

اگر لاستیک خودرو بالانس نباشد چه می شود؟

تا به اینجای کار متوجه شدیم که بالانس کردن لاستیک های خودرو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اما آیا می دانید که در صورت بالانس نبودن چرخ ها چه اتفاقاتی ممکن است برایتان رخ دهد؟

 

عملکرد نادرست ترمز

زمانی که چرخ های ماشین تان به درستی تراز و بالانس نمی شود ترمزتان هم ممکن است به خوبی کار نکند. در این شرایط ترمز دیرتر از آن چیزی که انتظار دارید عمل می کند و مشکلات فراوانی برایتان به وجود می آورد.

افزایش مصرف سوخت

یکی از موارد مهمی که به هنگام استفاده از خودرو باید به آن توجه داشتید مصرف سوخت است. مصرف سوخت خودرو زمانی که لاستیک ها بالانس نباشند بالاتر می رود و هزینه های بیشتری بر روی دوش تان می گذارد.

مشکل در استفاده از فرمان

اگرچه برخی از افراد بر این باورند که بالانس نبودن چرخ ها ربطی به استفاده از فرمان ندارد اما واقعیت چنین نیست. زمانی که چرخ های شما به خوبی تراز نمی شوند چرخاندن فرمان را برایتان دشوارتر می سازند. همه این موارد کنار هم قرار می گیرند تا تجربه شما را از رانندگی خراب کنند.

سایش لاستیک ها

اگر می خواهید هزینه های استفاده از خودرو را کاهش دهید باید به بالانس بودن چرخ های آن توجه ویژه ای داشته باشید. زمانی که لاستیک ها بالانس نمی شوند ممکن است در طول چند ماه سایش و خردگی در آن ها دیده شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.