رویکرد ایران خودرو داخلی سازی است

0

مقیمی در سفر به محلات گفت: اگر یک قطعه در داخل کشور قابلیت ساخت داشته باشد اجازه واردات آن را نخواهیم داد.

مقیمی مدیر عامل ایران خودرو در سفر محلات و در حاشیه امضا تفاهم نامه با شرکت محلاتی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: رویکرد ایران خودرو به سمت داخلی سازی است که در این ایام تولید کنندگان توانستند برخی از زیرساخت‌های الکترنیکی انجام دهند.

مقیمی افزود: اگر یک قطعه در داخل کشور قابلیت ساخت داشته باشد واردات آن بر اساس سیاست‌های کلی که در مجموعه وزارت صنعت هم هست ممنوع است و اجازه واردات را نخواهیم داد.

او اضافه کرد: موضوع دیگر این است که هرچه به سمت جلو حرکت می‌کنیم باید جوابگوی نیازمندی‌های مشتریان عزیز باشیم و سطح نیازمندی هایمان را به تکنولوژی‌های جدید بالاتر ببریم.

اخبار محلات اخبار استان مرکزی مجله خودرو اخبار ایران خودرو اخبار خودرو اخبار خودروسازان شرکت های دانش بنیان ایران شیشه سولار خودرو چیست شیشه ضد آفتاب چیست فرشاد مقیمی کیست

سعی می کنیم وابستگی خودرو به خارج از کشور بالا نرود

مدیر عامل ایران خودرو بیان کرد: اگر در این فضا فعالیتی انجام ندهیم به صورت ناخودآگاه سطح وابستگی خودرو به خارج از کشور بالا می‌رود که خوشبختانه سرمایه گذاران در استان مرکزی اعلام آمادگی کرده اند.

او ادامه داد: همکاران از قبل جلساتی را گذاشته اند و یکی از نیازمندی ها، شیشه‌های سولار است که می‌تواند در کاهش مصرف سوخت تاثیر بالایی داشته باشد و هم می‌تواند جلوگیری از واردات و خروج ارز از کشور را کاهش دهد.

مقیمی تصریح کرد: ما جدیدا محصولاتمان را ارتقاء داده و مجهز به سقف شیشه‌ای یا پاناروما کرده‌ایم و این شیشه‌ها اکنون از خارج از کشور وارد می‌شود و در این راستا با این سرمایه‌گذاری که اعلام آمادگی کرده‌اند تفاهم نامه را با شرکت محلاتی امضا کردیم.

امیدواریم  شیشه سولار  را در یک بازه زمانی خیلی کوتاه  تامین کنیم

او ادامه داد: امیدواریم در یک بازه زمانی خیلی کوتاه این محصولی که واقعا مواد اولیه اش نیازمند به خارج از کشور نیست و تماما در داخل کشور موجود است را تامین کنیم.

مدیر عامل ایران خودرو اظهار کرد: در این راستا امیدواریم هم نیازمندی‌های صنعت خودرو کشور تامین و از خروج ارز جلوگیری شود و هم با صادرات این نوع شیشه‌ها که امروز در صنایع مختلف کاربرد‌های بسیار جدی پیدا کرده برای کشور ارزآوری به ارمغان داشته باشد.

او گفت: چه بهتر که قطعه یا قطعاتی که ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های آن را در کشور داریم در داخل تولید شود و افرادی این راه با عشق و علاقه ورود پیدا کنند و ریسک سرمایه‌گذاری را بپذیرند و چه بسا بتوانند برای کشور قدم‌های خوبی را هم در حوزه اشتغالزایی بردارند.

تضمین  مشروط  خرید محصولات شرکت محلاتی

مقیمی افزود: به طرف محلاتی تضمین دادیم مشروط به اینکه استاندارد‌های مورد نیاز خودرویی گروه صنعتی ایران خودرو را رعایت کنند محصولات را خریداری کنیم و البته در حین سرمایه‌گذاری کمک‌های لازم را هم انجام خواهیم داد.

او با اشاره به اینکه بخشی از زنجیره تولید گروه صنعتی ایران خودرو در شرایط موجود تولید، دراین شهرستان وجود دارد بیان کرد: در سطح استان مرکزی و یا شهر‌های دیگر اگر افرادی هستند که مایل به سرمایه گذاری در قطعات مجموعه‌های دیگر هستند آماده همکاری با آن‌ها هستیم.

مدیر عامل ایران خودرو گفت: سعی کردیم زمینه‌های توسعه محصولات را با عزیزان دنبال کنیم و بخشی از واحد‌ها را بازدید کردیم، موضوعاتی بود که نیاز به تصمیم گیری داشت که مقرر شد، پس از این جلسه در جلساتی که به صورت کارشناسی همکاران مان در هفته آینده برگزار می‌شود، مسائل را حل و فصل کنند.

مقیمی مدیرعامل شرکت ایران خودرو در سفر به شهرستان محلات همچنین به همراه مسئولان استانی و شهرستانی از کارخانه تولیدی سویاب صنعت و همچنین چند کارخانه تولیدی و شرکت سنگستان این شهرستان بازدید کردند.

دستور ممنوعیت واردات محصولات مشابه تولیدات داخل داده شد

حجت الاسلام سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی هم در حاشیه این جلسه گفت: آقای مقیمی در این بازدید‌ها دستور دادند واردات مواردی که در داخل کشور توسط این شرکت تولید می‌شود ممنوع شود.

حجت الاسلام سلیمی افزود: مقرر شد جهت هماهنگی بیشتر در این راستا جلسه‌ای در تهران داشته باشند و همچنین در تفاهم نامه امروز قرار شد شرکت سنگستان تعدادی از قطعات مورد نیاز شرکت ایران خودرو از جمله شیشه سولار که وارداتی است را تولید کند.

او اضافه کرد: شرکت سنگستان متعهد شد کارخانه تولید شیشه سولار که سرمایه گذاری آن در حدود ۴۰ تا ۷۰ میلیون دلار است را هر چه سریعتر کلنگ زنی کرده و پیش بینی می‌شود نزدیک به ۲۰۰ نفر اشتغالزایی را در این مجموعه داشته باشیم.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد:همچنین در تولید چراغ‌های ال‌ای دی توافقی بین شرکت ایران خودرو و شرکت سنگستان منعقد و مقرر شد در فاز‌های بعدی به انجام برسد.

او ادامه داد: واقعیت این است که ایران خودرو در افزایش کیفیت خودرو‌های تولیدی گام‌های بلندی را برداشته همچنین در بحث خودکفایی میزان خودکفایی خودرو‌های تولید داخل نسبت به سابق گام‌های موثری را برداشته است.

گروه صنعتی ایران خودرو تفاهم نامه همکاری با یکی از تولیدکنندگان مطرح شهرستان محلات برای تولید شیشه ضد آفتاب (سولار) با سرمایه گذاری۴۰ تا ۷۰ میلیون دلار به امضا رساند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.