مالکان تراکتور‌ها و کمباین‌ها نسبت به پلاک گذاری وسایل نقلیه خود تا پایان مهرماه اقدام کنند

0

رئیس اداره فناوری‌های نوین سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی:

سیدمجید بهشتی گفت: چهار هزار و ۲۰۰ دستگاه انواع تراکتور و کمباین در خراسان شمالی پلاک ندارند و صاحبان این وسایل نقلیه برای دریافت سوخت نیاز به پلاک‌گذاری دارند.

سیدمجید بهشتی رئیس اداره فناوری‌های نوین سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از تمامی مالکان تراکتور‌ها و کمباین‌ها خواست تا نسبت به پلاک گذاری وسایل نقلیه خود تا پایان مهرماه اقدام کنند.

بهشتی افزود: ۱۱ هزار و ۲۳۴ دستگاه انواع ماشین آلات بخش کشاورزی این استان از سال‌های گذشته دارای پلاک بوده اند و در سال‌های اخیر بیش از ۶ هزار دستگاه نیز پلاک گذاری شده اند.

او با بیان اینکه برخی از این دستگاه‌ها نیاز به تعویض پلاک دارند افزود: برای اختصاص سوخت باید تراکتور‌ها و کمباین‌ها به نام خود مالک و کشاورز ثبت شده باشد در غیر اینصورت سوخت به آنان تحویل نمی‌شود.

انواع کمباین بهترین کمباین جهان قیمت کمباین کمباین کشاورزی کمباین نیوهلند نحوه کار کمباین شرکت کمباین سازی ایران ابزارآلات کشاورزی ادوات کشاورزی تجهیزات کشاورزی قیمت محصولات کشاورزی

بهشتی گفت: با پلاک‌گذاری ادوات کشاورزی و کنترل مصرف سوخت، ضمن جلوگیری از قاچاق سوخت می‌توانیم نیاز‌های بخش کشاورزی را به موقع تامین کرده و مشکلات موجود را در این زمینه رفع کنیم.

رئیس اداره فناوری‌های نوین سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: تمامی ماشین آلات بخش کشاورزی تا قبل از سال ۸۹ پلاک نداشتند که ماشین آلات زیر ۱۳ سال پلاک گذاری شدند و بعد از آن ماشین آلات زیر ۲۵ سال ساماندهی شدند و هم اینک نیز باید تمامی دستگاه‌هایی که در حوزه کشاورزی فعال هستند دارای پلاک باشند.

او گفت: هم اینک ضریب مکانیزاسیون ۱.۹ اسب بخار است که با روند پرداخت تسهیلات برای خرید تجهیزات و ادوات کشاورزی این ضریب تا پایان امسال به بیش از ۲ درصد برسد.

بهشتی اظهار داشت: درجه مکانیزاسیون در بخش باغی در استان هم اکنون ۱۳ درصد است و درجه مکانیزاسیون (کیفیت تولید) در سالجاری و در بخش زراعی استان نیز هم اکنون ۸۰ درصد است.

رئیس اداره فناوری‌های نوین سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تعداد کل ادوات خودگردان از جمله تراکتورها، کمباین، دروگر و تیلر‌های در سطح استان را بیش از ۱۷ هزار دستگاه عنوان کرد و افزود: با احتساب سایر ادوات و دنباله بند‌ها ماشین آلات بخش کشاورزی در مجموع به ۸۰ هزار دستگاه می‌رسد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.