معرفی آئودی R8 دیفرانسیل عقب + عکس و مشخصات

0

درحالی‌که نسل دوم آئودی R8 به پایان عمر خود نزدیک می­‌شود، خودروساز آلمانی نسخه دیفرانسیل-عقب (RWD) این خودرو را به همراه پیشرانه ۱۰ سیلندر معرفی کرده تا جانشین مدل قبلی شود.

”این خودرو به پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری تنفس طبیعی مجهز است، که ۵۶۲ اسب­‌بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.“نسخه دیفرانسیل-عقب آئودی R8 نخستین بار در سال ۲۰۱۷ و به عنوان یک خودروی تولید محدود با نام R8 RWS معرفی شد. در سال ۲۰۱۹ و همزمان با معرفی فیس‌لیفت R8، این نسخه هم به عنوان عضوی از خانواده این مدل اسپرت به مشتریان معرفی شد. حال آئودی R8 دیفرانسیل عقب به‌روز رسانی شده که با لقب Performance RWD متمایز می‌شود.

محصولات جدید آئودی شرکت آئودی تازه های خودرو بهترین خودرو آلمانی معرفی خودرو مجله خودرو مجله خودرو کارستان

این خودرو به پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری تنفس طبیعی مجهز است، که ۵۶۲ اسب­‌بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این بدان معنی است که نسبت به مدل قبلی به ترتیب با ۳۰ و ۱۰ واحد افزایش در حداکثر قدرت و گشتاور روبرو هستیم.

نیروی پیشرانه از طریق جعبه‌دنده هفت سرعته اتوماتیک S tronic و دیفرانسیل لغزش محدود به چرخ‌های عقب ارسال می­‌شود.

https://cdn.bama.ir/uploads//BamaImages/News/ab9669b4-99c1-4634-ba75-7f8f1e18797f/Content/08637693925411695529.jpg
آئودی R8 دیفرانسیل عقب نسخه پرفورمنس

شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت برای نسخه­‌های کوپه و اسپایدر (روباز) از Performance RWD به ترتیب ۳.۷ و ۳.۸ ثانیه اعلام شده است، درحالی‌که حداکثر سرعت این دو مدل نیز به ترتیب ۳۲۹ و ۳۲۷ کیلومتر برساعت خواهد بود.

بنابر اعلام آئودی، به لطف تقویت سیستم تعلیق دوبل جناغی و حالت رانندگی Sport، امکان دریفت با این خودروی اسپرت فراهم شده است.

مواردی همچون فرمان اسپرت، رینگ‌های ۲۰ اینچی Cup با تایرهای ۲۴۵/۳۰ R20 و ۳۰۵/۳۰ R20 در جلو و عقب و همچنین ترمزهای ۱۹ اینچی سرامیک نیز برای R8 Performance RWD قابل سفارش خواهد بود. نکته مهم این‌که ترمز این خودرو در حالت استاندارد ۱۸ اینچی فولادی است.

وزن آئودی R8 V10 Performance RWD در فرم کوپه و اسپایدر به ترتیب برابر با ۱۵۹۰ و ۱۶۹۵ کیلوگرم است، که به نسبت ۴۰ به ۶۰ بین محورهای جلو و عقب تقسیم شده.

آئودی R8 دیفرانسیل عقب نسخه پرفورمنس
آئودی R8 دیفرانسیل عقب نسخه پرفورمنس

جلوپنجره، ورودی هوا، خروجی­‌های اگزوز و قطعات شبکه­‌ای بخش عقب بدنه به رنگ مشکی مات تزئین شده است، درحالیکه برای بدنه می‌­توان یکی از ۱۰ رنگ موجود شامل آبی آسکاری متالیک را سفارش داد.

در صورت سفارش پکیج Edition، مواردی شامل رینگ‌های ۲۰ اینچی برنزی، کالیپر ترمزهای قرمز رنگ، قطعات فیبرکربن در بخش جانبی بدنه و نشان­‌های مشکی، به آئودی R8 دیفرانسیل-عقب اضافه خواهد شد.

در فضای داخلی با فرمان چرمی، صفحه پشت آمپر ۱۲.۳ اینچی دیجیتال و صندلی­‌های اسپرت با روکش چرم و آلکانترا مواجه هستیم. در صورت سفارش پکیج دیزاین، چرم مشکی با دوخت آبی، قطعات کربن و سیستم صوتی Bang & Olufsen هم به فهرست امکانات کابین اضافه می‌­شود.

https://cdn.bama.ir/uploads//BamaImages/News/ab9669b4-99c1-4634-ba75-7f8f1e18797f/Content/04637693925593885006.jpg
آئودی R8 دیفرانسیل عقب نسخه پرفورمنس

بد نیست بدانید آئودی R8 در کارخانه بولینگر هوفه و در کنار مدل مسابقه­‌ای R8 LMS GT4 ساخته می­‌شود. تقریباً ۶۰ درصد اجزای این دو مدل با یکدیگر مشترک است.

قیمت پایه آئودی R8 V10 Performance در بازار آلمان برای دو نسخه کوپه و اسپایدر به ترتیب ۱۷۲,۱۹۲ و ۱۸۷,۲۱۵ دلار تعیین شده است. ثبت سفارش برای این خودرو از تاریخ ۲۱ اکتبر آغاز خواهد شد.

مترجم :باما

منبع : carscoops.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.