شرایط برخورداری از بیمه خودروی اجاره ای در سال ۱۴۰۰ چگونه است؟

0

بیمه خودروی اجاره ای: پشتیبان شما در جریان خسارات رانندگی

این روزها با شرایط بد اقتصادی، با افزایش بی‌سابقه قیمت خودرو مواجه هستیم. به همین علت، خرید خودروی باکیفیت برای اکثریت جامعه، آرزویی بیش نیست.پیرو این گرانی، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند خودروها را از شرکت‌ها و موسسات اجاره کنند. به این ترتیب برای سوار شدن ماشین موردعلاقه‌شان نیازی به پرداخت میلیاردها تومان نخواهند داشت. اگر قصد اجاره‌ خودروی گران قیمت دارید،  بیمه کردن آن برای استفاده از پوشش‌های بیمه‌ای هنگام خسارات و تصادفات پیشنهاد می‌شود.بیمه خودروی اجاره ای به شما کمک می‌کند در زمان وقوع حادثه نگران خسارت‌های وارده نباشید.زیرا بسته به نوع بیمه‌نامه شما تمامی خسارات را جبران خواهد کرد

خودروی اجاره‌ای چیست؟

چنانچه قصد اجاره‌ی خودرویی را داشته باشید، می‌توانید به شرکت‎های اجاره خودرو مراجعه کرده و خودروی موردنظر را زیر پایتان مشاهده کنید. حال چطور این اتفاق امکان پذیر است؟ صاحبان این خودروهای لوکس و گران قیمت، خودروی خود را در شرکت‌های اجاره‌ خودرو به امانت گذاشته‌اند. به این ترتیب، خودروی لوکس به افراد علاقه‌مند کرایه داده شده و معامله‌ای برد- برد صورت می‌گیرد. هم شما سوار خودروی شیک و گرانقیمت خود می‌شوید؛ از طرف دیگر، این کرایه اتومبیل نوعی منبع کسب درآمد برای صاحب خودرو خواهد بود. شما می‌توانید با گذاشتن ضمانت‌نامه و سند در این شرکت‌ها، خودرو را برای مدتی معین اجاره کنید.

از کجا خودرو اجاره کنیم؟

امروزه شرکت‌های متعددی در اقصی نقاط کشور، خودروهای لوکس را اجاره می‌دهند. برای اطمینان بیشتر، خودرو را از شرکت معتبری  اجاره کنید که مجوز رسمی و شرکتی داشته باشد.علاوه بر این شرکت‌ها، برخی سایت‌ها نیز در این حوزه فعالیت خوبی دارند.کافی‌ست عبارت <<سایت اجاره خودرو>> را در جستجوگر گوگل تایپ کرده و با لیستی از وب سایت‌های ارائه دهنده این خدمت مواجه شوید. لازم به ذکر است که در انتخاب سایت معتبر دقت بسیار کرده و از معتبر بودن آن اطمینان حاصل کنید.

مدارک موردنیاز جهت اجاره‌ی خودرو

اجاره‏ی خودرو به دو شیوه صورت می‌گیرد:

اجاره خودرو با راننده

اجاره خودرو بدون راننده.

چنانچه شما قصد اجاره‌ی خوردویی را با هریک از شیوه‌های بالا داشته باشید، باید مدارک متفاوتی برای آن‌ها ارائه دهید.

مدارک لازم برای اجاره خودرو بدون راننده

اگر بخواهید خودرویی را بدون راننده اجاره کنید، ارائه مدارک زیر الزامی‌ست:

کارت شناسایی معتبر

ارائه گواهی‌نامه معتبر

چک بانکی یا سفته با مبلغی معادل ۲۰ درصد بیشتر از قیمت خودرو

سند ملکی

پرداخت ۵ میلیون تومان پول نقد بابت خسارت و ۲۰۰ هزار تومان بابت جریمه‌های احتمالی

قیمت اجاره خودروهای اجاره‌ای

قیمت خودروی اجاره‌ای بسته به داخلی یا خارجی بودن، مدل و سال تولید متفاوت است. برای مثال اگر قصد اجاره‌ی پژو ۴۰۵ را داشته باشید مبلغ کمتری را نسبت به اجاره‌ی پورشه می‌پردازید.اگر بخواهید خودروی صفر را اجاره کنید، پرداخت بیشتری را به نسبت خودروی سال ۹۵ خواهید داشت.

طبق آخرین گزارشات بازار خودرو، قیمت اجاره‌ی خودروها از ۱۰۰ هزار تومان تا ۹ میلیون تومان است.

همه خودروها از جمله ماشین های اجاره ای نیاز به بیمه دارند.

بیمه خودروی اجاره ای

اکثر خودروهایی که برای اجاره دادن درنظر گرفته شده‌اند، قیمت بالایی دارند. به همین خاطر است که شرکت اجاره‌ی خودرو، نسبت به بیمه کردن آن‌ها اقدام می‌کند.لازم به ذکر است که تمامی خودروهای موجود در شرکت‌های اجاره‌ی خودرو دارای بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه هستند. لطفا هنگام اجاره‌ی خودرو از بیمه بودن آن اطمینان حاصل کنید.

این بیمه برخلاف بیمه‌های دیگر که ۷۰ درصد از خسارت را پوشش می‌دهند، تمامی خسارات را به طور کامل پرداخت می‌کند.البته اگر خودرو بیمه بدنه و شخص ثالث را به طور کامل داشته باشد. مطالعه مطلب بیمه خودروی اجاره ای، اطلاعات کاملی در باره شرایط و پوشش‌ها و قیمت این بیمه برای ماشین‌هایی که اجاره کرده‌اید، می‌دهد.

بیمه معمولی برای خودروهای اجاره‌ای چیست؟

این بیمه را معمولا تمامی شرکت‌های اجاره‌ خودرو، برای خودروهای خود خریداری می‌کنند. این بیمه شامل بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث است.

بیمه کامل چیست؟

این بیمه کامل ترین بیمه‌ی خودرو برای خودروهای اجاره‌ای‌ست. این بیمه‌نامه میزان قابل توجهی از خسارات را کاهش می‌دهد.برای تحت پوشش قرار گرفتن این بیمه، لازم است هنگام عقد قرارداد با شرکت اجاره‌ی خودرو از آن‌ها درخواست بیمه کامل کنید.مزایای این بیمه به شرح زیر است:

این بیمه دارای محدودیت کیلومتر نیست، در واقع اگر کیلومتر بیشتری را پیموده باشید، هزینه‌ی اضافی دریافت نمی‌کنید

هزینه این بیمه بسیار کم است، شما به ازای پرداخت مبلغ روزانه اجاره خودرو فقط ۴۰ هزار تومان پرداخت می‌کنید.

بیمه بدنه خودروی اجاره‌ای چیست؟

بیمه بدنه خودرو نیز یکی از انواع بیمه است که خسارت‌های انواع اتفاقات از جمله:

تصادف

سقوط

سرقت

انفجار

آتش سوزی

برخورد اتومبیل با هر جسم

 

بیمه شخص ثالث خودروی اجاره‌ای چیست؟

بیمه شخص ثالث از دیگر بیمه‌هایی‌ست که این روزها تمامی رانندگان به علت ضروری بودن این بیمه، آن را برای خودروهای خود خریداری می‌کنند. طبق قوانین بیمه خودرو که از طرف بیمه مرکزی تصویب شده شده است،  بیمه شخص ثالث خودروی اجاره‌ای خسارات جانی و مالی  که به زیان دیده وارد می‌شود، را جبران می‌کند.این بیمه در خودروهای اجاره‌ای زمانی به کار می‌آید که شما هنگامی که سوار این خودرو هستید با خودروی دیگر تصادف کنید و به آن خسارت وارد نمایید.

بیمه بین المللی CWD چیست؟

یکی دیگر از انواع بیمه که برای خودروهای اجاره‌ای استفاده می‌شود، بیمه بین المللی نام دارد. این بیمه براساس توافقی که بین شرکت اجاره‌دهنده و مشتریان صورت می‌گیرد، پوشش‌های مختلفی را دربر می‌گیرد.لازم به ذکر است که این بیمه فقط برای بدنه‌ی خودرو مورداستفاده قرار می‌گیرد. برخی از شرکت‌ها نیز لاستیک، شیشه، آینه و… را با این بیمه پوشش نخواهند داد.

در حقیقت با پرداخت حق بیمه چنانچه دچار سوانح رانندگی شوید یا خوردوی اجاره‌ای شما به سرقت رود، برایتان مشکلی پیش نخواهد آمد.

محاسبه خسارت در اثر بروز سانحه پس از اجاره‌ی خودرو

ممکن است در زمان اجاره‌ی خودرو با برخی حوادث از جمله تصادفات رو‌به‌رو شوید. اگر خودروی شما بیمه نشده باشد، طبیعی‌ست که تمامی هزینه‌ها را شخص خودتان باید پرداخت کنید. اما اگر خودروی اجاره‌ای شما بیمه داشته باشد، با قرار گرفتن در چنین شرایطی خسارات را پرداخت خواهد کرد.این خسارات شامل:

خسارات بالای یک میلیون تومان

خسارات پایین تر از یک میلیون تومان

است. در زیر به توضیح هریک از آن‌ها خواهیم پرداخت:

خسارات بالای یک میلیون تومان اتومبیل اجاره‌ای

اگر  خودروی اجاره‌ای شما دچار سانحه‌ای با خسارت بیش از یک میلیون تومان شده باشد، بسته به نوع بیمه‌ای که دارید (معمولی یا کامل) پرداخت خسارت صورت می‌گیرد.

برای مثال: اگر شما بیمه معمولی داشته باشید، بیمه تمامی خسارات شما را پرداخت خواهد کرد. اما فردی که خودرو را اجاره کرده است، باید هزینه افت قیمت خودرو را به شرکت اجاره دهنده بپردازد. خودروهایی که دارای بیمه کامل هستند نه تنها خسارتی برای سانحه نمی‌پردازند، بلکه پرداخت خسارت برای افت قیمت نیز بر دوش آن‌ها نخواهد بود.

از کجا بیمه برای خودروی اجاره شده بخریم؟

خرید آنلاین بیمه شخص ثالث و بدنه برای  خودرویی که اجاره کرده اید.

همانطور که گفته شد تمامی شرکت‌های اجاره‌ای برای خودروهای خود بیمه خریداری می‌کنند. شما اگر قصد خرید بیمه خودروی اجاره ای خود دارید، می‌توانید در کنار خرید بیمه شخص ثالث)بیمه اجباری)، بیمه بدنه نیز خریداری نمایید تا در زمان وقوع حادثه بتوانید خسارت بیشتری را از بیمه دریافت کنید، برای خرید بیمه بدنه کافی‌ست به سایت بیمه دات کام مراجعه کرده و فرم‌های اطلاعات را تکمیل کنید. پس از ثبت سفارش بیمه‌نامه شما به آدرس مقصد شما ارسال خواهد شد.

برگرفته از سایت بیمه دات کام: https://bimeh.com/

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.