علت لرزش خودرو در سرعت های ۸۰ به بالا چیست؟

0

کمک فنرها هم می‌توانند عامل لرزش خودرو شما هنگام حرکت باشند. با انجام یک تست ساده می‌توان از سلامت فنرها نیز مطلع شد. قسمت جلو و عقب خودرو را، در قسمتی که چرخ‌ها واقع شده اند به سمت پایین فشار دهید و رها کنید. اگر حرکت رفت و برگشتی بیش از دو بار اتفاق افتاد، یعنی فنرهای خودرو معیوب هستند.

این برای بسیاری از صاحبان خودرو اتفاق میافتد به خصوص زمانی که از ماشین برای مدت طولانی استفاده کرده اند، همچین همه چیز در ظاهر خوب به نظر می رسد تا اینکه تکان های کوچک شروع می شود و بعد بیشتر می شوند و طولی نمی کشد که می توانید آن ها را از طریق صندلی و فرمان خودرو حس کنید.

خوشبختانه، این لرزش ها معمول هستند و تشخیص آن ها آسان است، این اغلب موقعیتی بسیار ساده با راه حلی آسان است؛ اما خوب است اگر ماشینتان را چک کنید تا شاید در موارد نادری ماشینتان دارای مشکلی جدی در سیستم تعلیق ،فرمان یا سیستم محور خودرو باشد.

آموزش مکانیک خودرو آموزش عیب یابی ماشین دلایل لرزش فرمان موقع ترمز گرفتن دلایل لرزش اتاق 206 دلایل لرزش موتور خودرو دلایل تکان های ناگهانی خودرو آدرس تعمیرگاه های تهران بهترین جلوبندی ساز تهران

لرزش خودرو هنگام حرکت می تواند به یکی از دلایل زیر رخ دهد:

*بالانس نبودن چرخ ها یا خرابی تایر: یکی از دلایل لرزش خودرو این است که یا تایرها شکل گرد خود را از دست داده اند و یا بالانس چرخ ها به هم خورده است. همچنین کمبود باد تایرها می تواند دلیل این امر باشد.
شمع سرد و گرم خودرو چه فرقی با هم دارند؟

*کمک فنرها و فنر: کمک فنرها هم می توانند عامل لرزش خودرو شما هنگام حرکت باشند. با انجام یک تست ساده می توان از سلامت فنرها نیز مطلع شد. قسمت جلو و عقب خودرو را، در قسمتی که چرخ ها واقع شده اند به سمت پایین فشار دهید و رها کنید. اگر حرکت رفت و برگشتی بیش از دو بار اتفاق افتاد، یعنی فنرهای خودرو معیوب هستند.

*خرابی استرات، گردگیر فرمان و بوش ها: می توانید این قسمت ها را با چشم بررسی کنید. قسمت هایی مانند بوش، گردگیر فرمان، استرات و پیچ و مهره ها می توانند علت این امر باشند.

*بازوهای فرمان: بازوهای فرمان را بررسی کنید و ببینید که آیا نشتی گریس دارد یا خیر. این قطعات نقشی حیاتی دارند و در صورت خرابی باعث می شوند فرمان در هنگام عبور از دست اندازها و ناهمواری های جاده لرزش داشته باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.