خلافی غیرقابل پرداخت را چگونه پرداخت کنیم؟

0

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که پس از استعلام خلافی خودرو یا موتور با جریمه هایی مواجه شوید که قابلیت پرداخت و تسویه به صورت آنلاین را ندارند. دلیل این امر این است که این جریمه ها از نوع قبض جریمه تسلیمی هستند و شناسه قبض و شناسه پرداخت ندارند تا بتوانید به صورت  آنلاین آنها را پرداخت کنید. همانطور که می دانید برای پرداخت قبض از درگاه های آنلاین نیاز به شناسه قبض و شناسه پرداخت می باشد.

به طور کلی ۵ نوع جریمه راهنمایی رانندگی صادر می شود: تسلیمی، الصاقی، دوربین، دوبرگی، خودداری

استعلام خلافی خودرو آموزش پرداخت خلافی خودرو اعتراض به خلافی خودرو پرداخت اقساطی خلافی خودرو پرداخت خلافی خودرو از اینترنت پرداخت خلافی خودرو با اسمس سایت خلافی خودرو شماره پیامکی خلافی خودرو پلیس راهور ناجا

برای اطلاع از تفاوت انواع قبض های جریمه این مطلب را بخوانید.

جریمه تسلیمی توسط افسر راهنمایی و رانندگی صادر می شود که بعضا توسط دست افزار است و ثبت این تخلفات در سیستم ثبت تخلفات راهور با تاخیر انجام می شود. به همین علت این قبض جریمه ها اغلب بدون شناسه قبض و شناسه پرداخت هستند.

راه حل پرداخت این نوع از قبض ها این است که تا زمانی که قبض جریمه مهلت دارد صبر کنید تا شناسه قبض و شناسه پرداخت برای جریمه شما صادر شود. (مهلت پرداخت قبض جریمه ۶۰ روز از تاریخ صدور آن است) در غیراینصورت می توانید به پلیس +۱۰ مراجعه و اقدام به پرداخت جریمه کنید.

همچنین راه دیگر دریافت شناسه قبض و شناسه پرداخت استفاده از روش USSD است و باید استعلام خلافی با vin بگیرید. کد vin کدی ۱۷ رقمی است که با حروف انگلیسی شروع می شود و روی کارت خودرو یا موتور درج شده است. برای استعلام خلافی با VIN باید این کد را در جایی نوشته و کپی کنید سپس #۱۱۰* را شماره گیری کنید. با انجام مراحل و ارسال کد VIN می توانید شناسه قبض و شناسه پرداخت را بدست آورید. در حال حاضر فقط اپراتور ایرانسل پاسخگو است و خطوط همراه اول در استعلام با VIN جواب نمی دهند.

البته در حال حاضر اغلب جریمه های صادره از سوی راهور با استفاده از سیستم های جدید و الکترونیک است و صدور برگه جریمه های کاغذی در حال حذف شدن است. با استفاده از ابزارهای جدیدی که ماموران راهور به  آنها تجهیز شده اند علاوه بر صدور آنی جریمه های رانندگی امکان استعلام تخلفات قبلی رانندگان و توقیف های خودرو در گذشته نیز وجود دارد.

همچنین پلیس راهور برای اطلاع رانندگان از خلافی و جریمه های خود اقدام به ارسال پیامک تخلف نیز می کند. اگر این پیامک را دریافت نمی کنید باید به این علت باشد که در زمان تعویض پلاک و صدور کارت خودرو شماره صحیح اعلام نشده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.