تاریخچه شرکت خودرو سازی هوندا در گذر زمان

0

شرکت خودرو سازی هوندا

قدرت رویاها”، این شعار شرکت ژاپنی خودروسازی هوندا موتور است. با اینکه ممکن است خودروهای Honda را در ایران زیاد ندیده‌باشید، ولی قطعاً موتورهایش را در هر کوچه و خیابانی دیده‌اید. زمانی که موتورسیکلت‌هایی با برندهای مختلف که امروز در ایران هستند وجود نداشتند، این موتورهای هوندا بودند که دلربایی می‌کردند. جوانان زیادی که عشق موتورسواری هستند، حتماً موتورهای هوندا را تجربه کرده‌اند و خاطرات زیادی از تک چرخ زدن در خیابان‌ها تا مسابقه و تفریح و گردش با آنها دارند. در سفر به گذشته با ما همراه باشید تا بیشتر درباره این برند هیجان‌انگیز بدانیم.

هوندا در گذر زمان

چقدر راحت‌تر بود اگر دوچرخه برای حرکت، موتور داشت؟

در روزگاری که دوچرخه وسیله نقلیه متداولی بود، این ایده در ذهن سوچیرو هوندا که در ابتدا مکانیک بود و با موتور خودرو سر و کار داشت، شکل گرفت که برای قدرت‌دادن به دوچرخه روی آن موتور نصب کند. وی تغییراتی در موتورهای مختلف می‌داد تا بالاخره ایده خود را عملی کند. سال 1948، سوچیرو هوندا و تاکیو فوجیساوا با هم کارخانه کوچکی به نام هوندا موتور را پایه‌گذاری کردند. در ابتدا این شرکت فقط 34 کارمند و 1 میلیون ین سرمایه داشت و بیشتر روی موتورهای مختلف برای کاربردهای متفاوت تمرکز داشت. یک سال بعد اولین محصول مهندسی‌شده Honda که آقای هوندا به درستی نام آن را “دریم” تایپ دی گذاشت، روانه بازار شد. همکاری سوچیرو و تاکیو تا سال 1973 ادامه داشت.

دریم تایپ دی: اولین موتورسیکلت هوندا

 

ژانویه 1953، دفتر مرکزی Honda از هاماماتسو به محلی که اکنون ساختمان هوندا در ژاپن است، انتقال یافت. در این سال هدف شرکت، تولید موتورهایی بود که برای زندگی روزانه مردم و کار آنها مفید باشد. آنها با این هدف شروع به توسعه موتورهایی برای تجهیزات کشاورزی نمودند. سال بعد، یعنی 1954،علیرغم مشکلاتی که وجود داشت، این شرکت اعلام کرد که می‌خواهد به مسابقات موتورسواری ورود کند و 5 سال بعد در اولین مسابقه‌اش شرکت کرد.

هوندا سال 58 سوپر کاب را معرفی کرد که فروشی خیره‌کننده داشت و رکوردار پرفروش‌ترین موتور تاریخ و نیز آغازی برای تحولات بعدی شد.

سال 59 نقطه عطفی در کارنامه درخشان Honda بود. این شرکت توانست هوندا موتور آمریکا را در کالیفرنیا به عنوان اولین شرکت فرعی در کشوری دیگر راه‌اندازی کند.

سوچیرو هوندا به تلاش برای رشد و توسعه و پیشرفت در زمینه موتورسازی برای خودرو و دیگر وسایل نقلیه باور داشت. سال 1960 بخش تحقیق و توسعه Honda را تأسیس کرد تا با اینکار همیشه در پی هر چه بهتر شدن محصولاتش باشد. سال 64 هوندا بزرگترین تولیدکننده موتورسیکلت در جهان بود.

تولید اولین خودرو

سال 62 Honda تولید خودرو را شروع کرد و خیلی زود پیشرفت کرد. از طرفی با معرفی موتورسیکلت CB750 چهار سیلندری خود در سال 69 سطح جدیدی از پیچیدگی در موتورسازی را عرضه کرد. بعدها جراید این صنعت آن را موتورسیکلت قرن نامگذاری کردند و اظهار داشتند که این مدل، موتوری بود که همه چیز را تغییر داد. در این سال این شرکت خودروسازی موفق شد، اولین خودروی خود یعنی هوندا N600 را در بازارهای ایالات متحده بفروشد.

هوندا آکورد محصولی از شرکت هوندا

Honda همیشه در حال معرفی تکنولوژی‌های پیشرفته در محصولاتش بوده‌است. سال 1986،  برند آکیورا را برای تولید خودروهای لوکس و لاکچری معرفی و راه‌اندازی کرد.

علاقه به تکنولوژی و بدون مرز بودن خیال، باعث شد که شرکت هوندا کم کم به فکر ربات‌های انسان‌نما بیافتد و بخشی از تحقیقات خود را به این امر اختصاص دهد. آسیمو رباتی است که سال 2005 در شرکت Honda متولد شد.

این شرکت ماشین سازی تا کنون توانسته با تنوع در محصولات خود از موتورسیکلت، خودروهای سواری (هیبریدی، بنزینی و …) و مسابقه‌ای گرفته تا موتورهای دریایی و کشاورزی، توربین‌های بادی، ربات و هواپیما برندی پیشرو در صنعت باشد.

هوندا همچنان به معرفی تکنولوژی‌های جدید و تولید محصولات لوکس و لاکچری خود ادامه می‌دهد. به قول فرانک پالوچ، مدیر بخش تحقیق و توسعه هوندا در آمریکا: “ما فقط به امروز یا فردا فکر نمی‌کنیم، بلکه خود را برای 50 سال آینده آماده می‌کنیم و همیشه به این فکر می‌کنیم که چگونه می‌توانیم در آینده تحولی در تمامی بخش‌های حرکتی انسان یعنی راه رفتن، رانندگی کردن و پرواز ایجاد کنیم.”

اگر رویا یا ایده‌ای در سر دارید، هرگز از آن دست نکشید. شاید ایده شما جهان را تغییر دهد.

محصولات هوندا در ایران

علاوه بر موتورهای محبوب Honda در کشور عزیزمان ایران، برخی از خودروهای این برند رویایی نیز به ایران وارد شده‌اند. در زیر به برخی از محصولات هوندا در ایران اشاره شده‌است.

خودرو

محصولات خودرویی که از شرکت هوندا در ایران موجود است:

  • سیویک
  • آکورد
  • سی آر وی
  • کراس تور

موتورسیکلت

چند نمونه از موتور سیکلت‌های Honda که در ایران موجود است:

  • بلید 125
  • کلیک 125
  • پی سی ایکس 150
  • جینیو
  • سی جی 125

شرکت هوندا از محبوب‌ترین برند‌های خودرو‌سازی و موتور سازی در سطح جهان است. شما عزیزان برای خرید بیمه شخص ثالث خودروهای Honda می‌توانید به سایت بیمه دات کام مراجعه نمایید و اقدام به خرید بیمه ثالث برای خودروی خود کنید. همان‌طور که می‌دانید بیمه شخص ثالث بیمه‌نامه‌ای اجباری است و قیمت آن به کاربری، نوع و مدل ماشین بستگی دارد.برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خودروسای هوندا و انواع بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه آن به اینجا مراجعه نمایید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.