مشخصات فنی خودرو های پرفروش ایرانی

0

در این مقاله قصد داریم به بررسی مشخصات فنی خودرو های پر فروش داخلی بپردازیم.

شاید برای شما جالب باشد بدانید عده زیادی بدون اطلاع درستی از مشخصات فنی یک خودرو، اقدام به خرید آن می کنند.

شاید برای آن ها اهمیتی نداشته باشد اما برای افراد زیادی این اطلاعات بسیار مهم است.

انواع خودروهای پر فروش در کشور شامل پراید، پژو ۲۰۶، پژو پرشیا ، پژو ۴۰۵ ، تیبا ، سمند ، ال ۹۰ و مواردی از این قبیل می باشند.

با ما همراه باشید تا با مشخصات فنی این خودروها آشنا شوید.

مشخصات فنی خودرو پراید

قیمت خودرو قیمت پراید 111 قیمت پراید 131 قیمت پراید 132 قیمت پراید دست دوم قیمت پراید 131 مدل 90 قیمت پراید 111 مدل 90 قیمت پراید 151 قیمت پراید دوگانه سوز قیمت پراید صفر قیمت پراید مدل 95 ارزانترین خودروهای ایرانی

سالهاست که پراید پرفروش ترین خودروی بازار ایران است. انواع مختلفی از این خودرو در حال تولید می باشند که تفاوت ها عموما در ظاهر و چراغ ها ایجاد ده و مشخصات فنی ثابت اند.

انواع خودروی پراید شامل پراید ۱۱۱ ، پراید ۱۳۱ ، پراید ۱۳۲ ، پراید وانت و پراید ۱۴۱ می باشند که بجز پراید ۱۱۱ (هاچ بک) و پراید وانت، اتاق سایر آن ها مشابه یکدیگر است و تنها در برخی امکانات رفاهی و چراغ ها تفاوت هایی وجود دارد.

مشخصات فنی خودرو پراید به شرح ذیل است:

به طور کلی خودروی پراید از یک موتور ۱.۳ لیتری چهار سیلندر بهره می برد.

انواع پراید دارای عددی در حدود ۶۰ تا ۷۵ اسب بخار و و ۱۰۳ تا ۱۰۸ نیوتون متر گشتاور هستند و حدودا در هر ۱۰۰ کیلومتر، ۶.۵ لیتر بنزین می سوزانند.

هزینه کم نگهداری از این خودرو در کنار دسترسی به انواع لوازم یدکی و همچنین بازار خرید و فروش خوب، این خودرو را به پرفروش ترین خودروی کشور تبدیل کرده است.

مشخصات فنی خودرو تیبا

قیمت پراید در لبنان صادرات محصولات سایپا قیمت پراید در سوریه قیمت خودروهای صادراتی قیمت محصولات سایپا قیمت تیبا 2 قیمت برلیانس H220 اتوماتیک اخبار سایپا

تیبا نیز یکی از خودروهای پرفروش بازار ایران است. البته در بازار ایران متاسفانه پرفروش بودن بدلیل پرطرفدار بودن و یا کیفیت خوب و قابل قبول خودرو نیست اما به هر حال قصد داریم انواع تیبا را مورد بررسی قرار دهیم.

به طور کلی دو مدل تیبا و تیبا ۲ با تیپ های مختلف توسط شرکت سایپا در حال تولید می باشند.

تیبا ۲ دارای بدنه هاچ بک می باشد و تیبا معمولی دارای صندوق است.

برای بیان مشخصات فنی خودرو تیبا باید بیان کرد: این خودرو با یک موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر تولید شده که حدود ۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۱۳ نیوتن متر گشتاور دارد که باعث می شوند سرعت این خودرو در زمان حدود ۱۳ ثانیه از صفر به ۱۰۰ برسد.

تیبا همچنین از نظر امنیت سرنشینان نیز بهبوداتی نسبت به پراید داشته و موتور این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۷ لیتر بنزین مصرف می کند.

مشخصات فنی خودرو سمند

سمند نیز که با نام خودروی ملی شناخته می شود و سالهاست همان فرم بدنه را بهمراه تغییراتی در چراغ ها تجربه می کند، یکی از خودروهای پرفروش بازار ایران است.

نسبت به سایر خودروهای هم رده می توان گفت سمند از امکانات رفاهی بهتر و امنیت بالاتری برخوردار است و انواع این خودرو دارای دو موتور EF7 و XU7 می باشند.

مشخصات فنی خودرو سمند:

موتور EF7 یک موتور ۱.۷ لیتری ۴ سیلندر با ۱۱۳ اسب بخار قدرت و گشتاور ۱۵۵ نیوتن متر می باشد.

اما موتور XU7 دارای حجم ۱.۸، ۴ سیلندر و دارای ۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۳ نیوتن متر گشتاور است.

از نظر مصرف سوخت نیز EF7 در هر ۱۰۰ کیلومتر ۷.۵ لیتر بنزین مصرف می کند که نسبت به XU7 با مصرف ۸.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، به مراتب موتور بهتری (حداقل روی کاغذ) بنظر می آید.

اما نظرات در مورد این موتورها متفاوت است و عوامل مختلفی مانند انواع خرابی برای این موتورها، با تجربه به دست می آید.

مشخصات فنی خودرو پژو ۲۰۶

قیمت پژو 206 قیمت پژو 206 SD قیمت پژو 206 اتوماتیک قیمت پژو 206 اس دی قیمت پژو 206 تیپ 2 قیمت پژو 206 کارکرده قیمت پژو 206 مدل 96 قیمت پژو 206 مدل 89 قیمت پژو 206 مدل 94 قیمت خودرو دست دوم اخبار بازار خودرو

بدون شک محبوبترین فرانسوی موجود در بازار ایران پژو ۲۰۶ است. این خودرو بعد از ورود و حتی تولید در داخا توسط ایران خودرو، یکی از محبوبترین خودروهای کشور بوده و هست!

ظاهر زیبا، نمای داخلی جذاب و جمع و جور بودن این خودرو در کنار شتاب قابل قبول، خودرویی محبوب خصوصا در میان جوانان را روانه بازار کرده است.

بازار قطعات فنی و داخلی این خودرو نیز بسیار پر رونق و وسیع است که همین موارد این خودرو را به یکی از پرفروش ترین خودروهای بازار ایران تبدیل کرده است.

مشخصات فنی خودرو پژو ۲۰۶ به شرح زیر می باشد:

پژو ۲۰۶ در انواع تیپ و فرم بدنه تولید می شود اما مشخصات فنی آن ها به طور کلی در دو مدل عرضه می شوند.

موتور ۱.۴ لیتری ۴ سیلندر این خودرو که روی تیپ های ۱، ۲ و ۳ این خودرو قرار دارد، حدود ۷۵ اسب بخار قدرت تولید می کند و دارای ۱۱۸ نیوتن متر گشتاور نیز می باشد.

مصرف این موتور نیز ۶.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می باشد.

اما موتور دیگر این خودرو ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر با ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور می باشد.

این موتور نیز حدود ۶.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بنزین مصرف می کند.

مشخصات فنی خودرو پژو ۴۰۵

اگر از خودروهای GLI و SLX که دیگر انواع پژو ۴۰۵ هستند صرفه نظر کنیم، عموم ۴۰۵ های موجود در مدل GLX بوده و بعنوان بیان مشخصات فنی خودرو باید بیان کرد دارای ۱.۸ لیتر حجم موتور و ۴ سیلندر است.

این موتور ۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۳ نیوتن متر گشتاور دارد و مصرف آن در هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۹ لیتر می باشد.

پژو ۴۰۵ از سالها پیش یکی از پرفروش ترین محصولات ایران خودرو بوده و ظاهر قدیمی و از مد افتاده آن نیز دلیلی بر کاهش فروش آن نشد.

البته این خودرو امکانات رفاهی خاصی نیز ندارد و شاید تنها مزیت آن را بتوان بازار فروش و هزینه نگهداری پایین آن دانست.

مشخصات فنی خودرو پژو پرشیا

پژو پرشیا نیز یکی از پژوهای جذاب و پرطرفدار بازار خودرو ایران است. این خودرو به نوعی فیس لیفتی از پژو ۴۰۵ و تقریبا با همان توان موتور با ظاهری جذابتر، امکانات بیشتر و کابین مشتری پسند تر در سال ۱۳۷۹ برای رقابت با سایر خودروها وارد کشور شد و تاکنون سهم بزرگی از بازار را در اختیار داشته است.

پرشیا در مدل های مختلفی عرضه می شود و حتی مدل های لیموزین آن نیز طراحی شده اند. اما معروفترین مدل های آن مدل ساده و ELX هستند که بیشتر شناخته شده اند.

مشخصات موتوری پرشیا شامل یک موتور ۱.۸ لیتری ۴ سیلندر با توان ۱۰۰ اسب بخار و ۱۵۳ نیوتن متر گشتاور می باشد و در هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۹.۱ لیتر بنزین مصرف می کند.

اما مدل ELX با همین مشخصات فنی، ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۵ نیوتن متر گشتاور دارد و در عین حال مصرف آن نیز حدود ۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر کمتر از مدل معمولیست.

ال ۹۰ یا همان تندر ۹۰ یک خودروی با کیفیت از لحاظ فنی، اما با ظاهر و اتاق نه چندان جذاب، توانسته به لطف قدرت فنی و استحکام بدنه خود، فروش خوبی را در بازار ایران تجربه کند.

این خودرو ۱۱۰ اسب بخار قدرت، از موتور ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر خود با گشتاور ۱۴۰ نیوتن متر دریافت می کند که سرعت این خودرو را در ۱۰ ثانیه از صفر به ۱۰۰ می رساند.

همچنین حدود ۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوخت این خودرو است  قطعا در صورت داشتن طراحی جذابتر و مشتری پسندانه تر، می توانست بازار ه مراتب بهتری را نیز به خود اختصاص دهد.

این خودرو یکی از محصولات باکیفیت داخلی برای سالیان پیاپی لقب گرفته بود و بعلت استحلاک کم، تا حدودی ظاهر نه چندان جالب آن را پوشش می داد.

مشخصات فنی تندر ۹۰

انتقال سند چیست خرج سند خودرو پای کیست مراحل سند زدن ماشین هزینه انتقال سند ال 90 هزینه انتقال سند رنو ساندور هزینه انتقال سند خودرو هزینه تنظیم سند خودرو مالیات نقل‌ و انتقال سند اتومبیل مدارک مورد نیاز برای انتقال سند بازار خرید و فروش خودرو

ال ۹۰ یا همان تندر ۹۰ یک خودروی با کیفیت از لحاظ فنی، اما با ظاهر و اتاق نه چندان جذاب، توانسته به لطف قدرت فنی و استحکام بدنه خود، فروش خوبی را در بازار ایران تجربه کند.

این خودرو ۱۱۰ اسب بخار قدرت، از موتور ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر خود با گشتاور ۱۴۰ نیوتن متر دریافت می کند که سرعت این خودرو را در ۱۰ ثانیه از صفر به ۱۰۰ می رساند.

همچنین حدود ۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوخت این خودرو است  قطعا در صورت داشتن طراحی جذابتر و مشتری پسندانه تر، می توانست بازار ه مراتب بهتری را نیز به خود اختصاص دهد.

این خودرو یکی از محصولات باکیفیت داخلی برای سالیان پیاپی لقب گرفته بود و بعلت استحلاک کم، تا حدودی ظاهر نه چندان جالب آن را پوشش می داد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.