برنامه های اندروید برای ماشین

0

همونطوری که میدونید برنامه های اندروید برای ماشین جدیدا خیلی زیاد شده که باعث راحتی و رفاه رانندگان و مسافران آنها شده. رانندگی برای جواناها بسیار جذاب هست ولی رانندگی با ماشینی که یک گجت اندروید داشته باشه و یه سری اپلیکیشن های مناسب خودرو چیزه دیگه ای هست. که باید این جا بگم که الان بیشتر کشور های پیشرفته به استفاده از گجت های اندروید روی داشبورد روی اوردند. با استفاده از این گجت های اندروید که بسیار شبه گوشی یا تبلت های اندرویدی می باشد. از مکان نما یا همون gps که با معروف ترین اپلیکیشن های مثلا Waze کلی کارهای راننده را راحت میکند برای مثال در مسافرت های که با ماشین میروید دیگر نیاز به گوشی و ماکانما و … ندارید. یا گوشی داره باطریش تموم میشه دیگه مکان نما نداریم که یکی از بهترین دلایلی هست که باید از اینگ گجت ها روی ماشین خود نصب کنید.

کنترل صوتی با گجت های اندروید ماشین

اگه به تنهایی رانندگی میکنید بهتر است که کنترل صوتی ماشین خود را روشن کنید تا بدون دخالت دست و انجام زیاد به تلفنهای خود پاسخ داهید یا کار های دیگر مثل پخش موسیقی یا تعویض ان را انجام دهید ولی متاسفانه گوگل ناو Google Now که دستیار صوتی برای گجت های اندوریدی میباشد در ایران کار نمی کند.

گروه ما ماشینهای جدیدی ندارند که تجربه استفاده از این تکنولوژی ها رو داشته باشند اگر شما ماشین جدیدی دارید که دستیار صوتی دارد، در کامنت ها بگوید دستیار صوتی ماشین خودتون چیست و کاربرد های دارد؟

اما دستیار های صوتی روی گوشی که اکثر Google Asistance میباشند که انصافا دستیار صوتی حقی مباشد و به شخصه از این دستیار صوتی در گوشی لذت میبرم.

آیا شما تجربه استفاده از این دستیار صوتی را دارید ؟ اگه دارید برای ما در کامنت بنویسید.

آکادمی فیکسل و ساخت اپلیکیشن اندرویدی

به نقل یکی از برنامه نویسان سایت فیکسل ساخت اپلیکیشن های که بسیار خوب و عالی روی گجت های اندرویدی ماشین کار کند، بسیار مشکل بوده، و همچنین این اپ ها باید از نظر پرفورمنس خوب عمل کنند. همچنین این اپلیکیشن ها از نظر تخصصی باید یه خیلی از موارد را رعایت کنند تا اپ روی ان گجت اندرویدی به خوبی عمل کند.

مثلا : برای این که اپلیکیشن های به درستی کار کنند باید اعمال یونیت تست در جاوا روی اپلیکیشن انجام شود، در آکادمی فیکسل آموزش unit test در جاوا نحوه انجام این کار را به صورت خیلی عالی توضیح میده.

یا حتما اپلیکیشن باید با معماری خاصی طراحی شود. تا اپ از نظر ساختاری درست درست نوشته شود. تا بتوان این اپلیکیشن راحتر تر بر روی یک گجت اندروید ماشین نصب و اجرا شود. از مهمترین معماری های برنامه نویسی در اندروید معماری MVVM می باشد. و معماری دیگر معماری MVI میباشد که بهتر است یک اپ از این نوع معماری های استفاده کند.

برنامه نویسان اندروید اهمیت ویژه ای به این معماری های میدهند که جدیدا برای یادگیری از معماری میتوان به آموزش معماری MVVM در اندروید آکادمی فیکسل رفت و این معاری برنامه نویسی اندروید را یاد گرفت.

مهمترین ویژگی اپلیکیشن های اندروید روی گجت ماشین

از مهمترین ویژگی های اینکه دیگه نگران این نیستی شارژ میشه نمیشه یا شارژ داره یا نداره یه راست با برق ماشین کار میکنه و همیشه در اختیارت هست، که از بزرگترین مزایای این گجت های اندروید هست.

ایمن ماندن در هنگام رانندگی

از مهترین ویژگی های اپ های اندرویدی در هنگام رانندگی کممک به راننده بوده و برای مثال نیاز به حواس پرتی بالا ندارد و به راحتی با استفاده از دستیار صوتی میتوانید با گجت اندرویدی خود تعامل برقرار کرده و کار های کوچک را برای شما انجام دهد مثلا : خواند آدرس برای رسیدن به مقصد و نیاز نبودن برای برداشتن دید از خیابان یا جواب دادن تماس ها در هنگام رانندگی. یا مهترین آن در حال حاضر که فقط برای انگلیسی زبان ها فعال می باشد. خواندن پیام های دریافت شده توسط دستیار صوتی برای کاربر.

ظاهر اپلیکیشن های اندرویدی در گجت های اندرویدی ماشین

گاها دیده شده که بعضی از این اپلیکیشن ها در گجت ها به خوبی نمایش داده نمیشود. از انجایی که بیشتر برنامه نویسان اندروید اپ های خود را برای گوشی ها طراحی میکنن بنابراین این برنامه نویسان توجه زیادی به ساخت اپ مخصوص گجت های اندروید نمیکنند. برای ساخت اپلیکیشن های قدرتمند که بتوان در هر گجتی بدون افت سرعت و با کیفیت بالا اجرا شود باید با جت پک طراحی شوند در آموزش اندروید جت پک در این باره به طور کامل آموزش داده شود. اگر شما نیز خواستید زمانی برای یک گجت اندرویدی ماشین یک اپلیکیشن طراحی کنید آموزش صفر تا صد برنامه نویسی اندروید در سایت فیکسل را دنبال کنید تا یک نقشه راه عالی درباره برنامه نویسی اندروید به شما بدهد.

معمولا برای یادگیری یک حرفه این مثل برنامه نویسی به سایت های آموزش مثل: فرادرس ، سون لرن ، فیکسل ، تاپ لرن رفته و آموزش های برنامه نویسی را تهیه میکنند.

اپلیکیشن های آب و هوا برای دستگاه های اندرویدی ماشین

برای این گونه از اپلیکیشن ها ماشین نیازمند اینترنت می باشد. تا بتواند اطلاعات مربوط به اب و هوا را دریافت کند اکثر گجت ها سیم کارت خور هستند، حال اگر گجت اندرویدی ماشین شما هم سیم کارت میخورد به راحتی میتوان یک اینترنت هم برای آن تهیه کرد. و اپلیکیشن آب و هوا که را نصب کرده و از آن استفاده نمایید. این اپلیکیشن ها از تکنولوژی یا بهتر است بگویم کتابخانه retrofit برای برقراری ارتباط استفاده میکند، برای آموزش نحوه برقرار ارتباط این اپلیکیشن های میتوانید آموزش retrofit در اندروید را دنبال کنید.

تعداد دیگر از اپلیکیشن های کاربردی در گجت های ماشین

اپ Stay Awake یکی از اپلی کیشن های متفاوت می باشد که با هدف ایمنی طراحی شده و سعی دارد در هنگامی که شما پشت فرمان خوابتان می برد بیدار نگهتان دارد. این برنامه واقعا میتواند زندگی شما را نجات بدهد و ایمنی بالای برای سرنشینان ماشین دارد.

اپ های Gesture Control با میشود بدون اینکه دکمه ای یا سطحی را فشار دهید و با انجام یه سری کار های کوتا معنی دار برای اپ کارهای مختلفی با گجت اندرویدی خود انجام دهید مثلا با نشان دادن سمت راست و یا سمت چپ حرکت دست آهنگ ها را عوض کرده و … انجام دهید که بسیار جذاب و کاربردی می باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.