نازنین زاغری کیست؟ +عکس

0

وکیل مدافع نازنین زاغری امروز طی مصاحبه‌ای از آزادی موکل خود خبر داد.

نازنین زاغری کیست؟

نازنین زاغری شهروند ایرانی- بریتانیایی است که ۳۷ سال سن دارد و در ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ به هنگام خروج ازایران به مقصد انگلستان همراه با دختر خردسالش دستگیر و به زندان منتقل شد. گفته می‌شود او ر. او با بنیاد خیریه تامسون رویترز ‏‏ وابسته به تامسون رویترز همکاری داشته است.

نازنین زاغری کیست همسر نازنین زاغری اتهامات نازنین زاغری جاسوس ایران سازمان اطلاعات سپاه بیوگرافی سیاستمداران اخبار جنگ ایران و آمریکا اخبار برجام

ازدواج

نازنین زاغری سال 1387 وقتی 30 ساله بود با آقای ریچارد رتکلیف پسر 34 ساله اهل انگلستان که بعنوان حسابدار در منطقه فلیت کار می کند ازدواج کرد.

این زوج سال 1393 پس از نزدیک به 6 سال زندگی  صاحب یک دختر بنام گابریلا شدند.

مترجم در زلزله بم

در سال 1382 وقتی 25 ساله بود پس از زلزله 6/6 ریشتری بم کرمان بعنوان مترجم با آژانس همکاری بین المللی ژاپن حاضر در امدادرسانی همکاری می کرد.

او سپس فعالیت خود را در فدراسیون صلیب و سرخ و جمعیت هلال احمر آغاز کرد.

بورسیه و مهاجرت

در سال 1385 پس از دریافت یک بورسیه از دانشگاه لندن راهی انگلستان شد و همانجا از طریق دوستان مشترک با همسر آینده اش ملاقات کرد.

اتهام

مسئولان پس از بازجویی زاغری اتهام او را مشارکت در براندازی نرم جمهوری اسلامی ایران از طریق همکاری با مؤسسات و شرکت‌های خارجی عنوان کرده اند.

 نازنین زاغری کیست  همسر نازنین زاغری  اتهامات نازنین زاغری  جاسوس ایران  سازمان اطلاعات سپاه  بیوگرافی سیاستمداران  اخبار جنگ ایران و آمریکا  اخبار برجام

نازنین زاغری کیست و چه فعالیت هایی داشت؟

نازنین زاغری مسئول شبکه‌‌‌سازی MI6 و وزارت خارجه انگلیس در جنوب غرب آسیا و شمال آفریقا بود که در شبکه سازی‌های جاسوسی تحت پوشش خبرنگار و شکل دهی به انقلاب های رنگی نقش فعالی داشته است.

در همه کشورهایی این جاسوس انگلیس دوره باصطلاح خبرنگاری برگزار کرده، بعدا انقلاب رنگی اتفاق افتاده است. زاغری از طریق برگزاری دوره های باصطلاح خبرنگاری اقدام به جمع آوری اطلاعات می کرداز سویی هم در شکل گیری اعتراضات نقش بسیار موثری ایفا کرده است.

اعضای تیم ترینینگ استیشن وابسته به سرویس انگلیس با مدیریت کوین بردن فعال در زمینه انقلاب های رنگی در کشورهای اروپایی و اخلال در بیداری اسلامی در کشورهای عربی (زاغری مدیر بخش فارسی این موسسه)
بر اساس اطلاعاتی که از لپ تاپ زاغری به دست آمده، وی مسئولیت مستقیم و غیرمستقیم ۱۵ پروژه انقلاب‌های رنگی در کشور‌های لبنان مراکش، مصر، یمن، اوکراین، گرجستان و… را برعهده داشته است.

نادیا ابوزهرا معرف حضور زاغری در بخش خاورمیانه دانشگاه سواس
اینکه ایران این فرد را پس از تخلیه اطلاعاتی و زمانی که به مهره سوخته مبدل شد آزاد می کند، نشان‌دهنده اقتدار ایران است. هرچند که انگلیس از زمان دستگیری این فرد درخواست مبادله داشته است اما ایران‌ زمین بازی و نحوه برگشت نازنین زاغری را مشخص کرده که این قدرت دیپلماسی ایران را نشان می‌دهد.

دوره زیگزاگ در هتلی در استامبول ترکیه
زاغری در قبال مسئولیت راه اندازی بخش ایران در یکی از موسسه های پوششی جاسوسی انگلیس برای اجرای دو پروژه مقدماتی و پیشرفته با عنوان ایران و یک پروژه مربوط به زنان بودجه های کلانی دریافت کرده بود.

زاغری در بم در پوشش شرکت ژاپنی جایکا
در دو پروژه مربوط به ایران وی مسئولیت آموزش و بکارگیری جاسوسان را، تحت پوشش خبرنگار برعهده داشته و در این دوره‌ها مطالبی از جمله نحوه جمع آوری و خروج امن اطلاعات و حتی برنامه های پیش بینی شده در زمان دستگیری احتمالی و انتقال امن اطلاعات آموزش داده می شد.

ماموریت های جاسوس ملکه، نازنین زاغری

زاغری
 در بدو امر، جمع آوری اطلاعات مربوط به حقوق بشر و تحریم ها را برعهده داشت و بسیاری از اطلاعات احمدشهید گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل از این طریق جمع آوری و در اختیار وی قرار می گرفت.

فرایند دستگیری

زاغری پس از دستگیری به کرمان منتقل شده بود و در اواخر خرداد ماه ۱۳۹۵ سپاه پاسداران کرمان اطلاعی‌های را منتشر و ضمن آن با تأیید خبر بازداشت زاغری، وی را به همکاری با موسسات معاند و مشارکت در فعالیت‌های براندازی نرم متهم کرد و اعلام کرد که وی در سوئیتی در زندان کرمان نگهداری می‌شود.

منبع:خبرگزاری دانشجو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.